Spring naar inhoud

- - - - -

stamboom

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 06 april 2010 - 12:57

5 maanden is inderdaad véél te lang. Ik geef de stambomen steeds mee als de kittens verhuizen. Ik zou ze liever opsturen van zodra de kittens gecastreerd/gesteriliseerd zijn maar in principe moet je de kat verkopen met een stamboom.

Ik zou de cattery in kwestie eens opbellen of mailen met de vraag waarom het zo lang duurt.
Of je kan inderdaad de vereniging eens contacteren. Soms vragen fokkers gewoon geen stambomen aan terwijl ze zeggen van wel.. :roll:

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 06 april 2010 - 19:14

Wat ik doe als ik om een of andere rede de originele stamboom niet wil meegeven is een copy ervan met de mensen meegeven waarop duidelijk te zien is dat de officiële stamboom bestaat.  

Bij welke vereniging werden de stamboom aangevraagd ?Neem ook contact op met hen.  Liever vandaag dan morgen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#18 Geplaatst 08 april 2010 - 00:30

Ik vraag de stambomen ook aan op 12 weken, als ze ongeveer 14 weken zijn heb ik ze in principe.
Normaal gezien worden mijn kittens gecastreerd/gesteriliseerd voor vertrek maar indien dit niet kan en ik de stambomen nog niet heb krijgen ze een copy per email, indien ze hier liggen kunnen de baasjes ze hier ook inkijken.
5 maanden wachten op een stamboom lijkt me niet normaal, heb je al contact opgenomen waarom de stamboom nog niet opgestuurd is?
Meestal wordt er gevraagd om een schriftelijk bewijs op te sturen van de castratie, nadien wordt de stamboom opgestuurd , heb je dit al gedaan?
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#19 Geplaatst 08 april 2010 - 07:54

Waarvoor wordt er een kopie meegegeven? :roll: voor stambomen aantevragen dien je toch echt niet de originele boom mee te sturen maar een kopie van de boom. Kolere wat is er veel vertrouwen in de kittenkoper. Echter de kk moet wel vertrouwen op jou als fokker. Beetje éénzijdig niet. Zelfde als de stamboom afgeven na castratie, t mag niet, toch doen veel fokkers het nog steeds. Als je zo weinig vertrouwen in de kk heb dan verkoop je er toch geen kitten an ik althans niet! Wanneer je niet wil dat er meegefokt wordt dan laat je het zelf castreren. Hou ten alle tijden de eer an jezelf en geef gewoon de originele boom mee tenslotte hoort die bij de kat en niet 1 of ander vodje papier.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 april 2010 - 08:04

Goh, ik vind dat persoonlijk niet zo erg dat ik de stamboom pas gekregen heb na castratie. Fokkers (waarschijnlijk ook jullie) hebben al vaak het gevoel had dat het supergoed zat om dan in de toekomst met hun neus tegen de muur te lopen...

@ Tigro: heb je al meer nieuws?
Geplaatste afbeelding

jessy89
jessy89
  • 650 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 08 april 2010 - 23:02

zou er mij iemand kunnen helpen?
kan je met een copie van de stamboom van de vader en de moeder een stamboom laten maken vn het kitten?

groetjes

Guest_Tigro_*
Guest_Tigro_*

#22 Geplaatst 26 april 2010 - 17:35

Hey heb nog altijd niets we hebben ondertussen al 3 mails gestuurd
en ze hadden 1 maand geleden gezeten da ze het gingen sturen nog altijd niets ontvangen
ik wor zot!
maar hoe weet je in welke vereniging dat ze zitten of de nr ?

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#23 Geplaatst 26 april 2010 - 17:42

Ik heb bij beide poezels dadelijk de stamboom mee gekregen.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#24 Geplaatst 26 april 2010 - 17:44

belachelijk vaak staat op de site van de fokker wel eens waar zeaangesloten zitten, ik moet de stambomen aanvragen uiterlijk dat de kittens 8 weken zijn later mag niet.... ik geef ze altijd meteen mee althans in mij geval ik breng de kittens zelf naar de kittenkoper en geef ze dan :)

Guest_Elien_*
Guest_Elien_*

#25 Geplaatst 26 april 2010 - 17:45

5 maand vind ik ook erg lang!
heb bij het laatste nest van Xena ook voorgehad dat het wat langer duurde, en na contact op te nemen met de vereniging kwam het uit dat de stamboom niet goed leesbaar was (en dit waren ze dus blijkbaar vergeten te zeggen :s )
Uiteindelijk kreeg ik de stambomen een week of 2 erna dan toch opgestuurd.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 28 april 2010 - 18:16

jubikelcats zei:

Waarvoor wordt er een kopie meegegeven? :roll: voor stambomen aantevragen dien je toch echt niet de originele boom mee te sturen maar een kopie van de boom. Kolere wat is er veel vertrouwen in de kittenkoper. Echter de kk moet wel vertrouwen op jou als fokker. Beetje éénzijdig niet. Zelfde als de stamboom afgeven na castratie, t mag niet, toch doen veel fokkers het nog steeds. Als je zo weinig vertrouwen in de kk heb dan verkoop je er toch geen kitten an ik althans niet! Wanneer je niet wil dat er meegefokt wordt dan laat je het zelf castreren. Hou ten alle tijden de eer an jezelf en geef gewoon de originele boom mee tenslotte hoort die bij de kat en niet 1 of ander vodje papier.

Wees gerust ik heb alle vertrouwen in kittenkopers, de enige keer dat ik de stamboom niet heb meegegeven en ook niet het eigendomsbewijs was toen ik een kitten verkocht heb aan iemand die op dat moment het hele bedrag niet kon betalen.
Indien je op dat moment alles meegeeft en de kat op hun naam laat registreren heb je niets meer en gaan procederen bij de rechtbank voor een paar honderd euro doe je ook al niet.
In alle andere gevallen gaat de originele stamboom mee.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#27 Geplaatst 15 mei 2010 - 19:58

Weet je bij welke club ze zijn aangesloten? Als je dat zou weten dan kan je eens kontact opnemen met de club en vragen of die fokker van die cattery werkelijk stambomen heeft aangevraagd.

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#28 Geplaatst 15 mei 2010 - 23:11

Zowel Sting als Gallardo zijn bij ons thuis gebracht inc stamboom en paspoort door de fokker.

Onze fokker komt meestal ook na twee weken kijken hoe het met ze gaat enzo.
Maar de fokker van onze katten zijn schatten van mensen dus altijd welkom voor een bak koffie. Ook voor raad en daad staan ze voor ons klaar en we mailen zo nu en dan.

maare om even terug te komen op de stamboom...ik vind dat je die mee moet krijgen want je koopt een kat met stamboom en anders een contract waar in staat dat je de stamboom krijgt na dat de kat geholpen is ( wat wel vaker gebeurt) Omdat veel fokkers slechte ervaringen hebben omdat er mensen zijn die hun raskat voor dekking met alles soorten op Marktplaats zet.

Guest_nyabinghi_*
Guest_nyabinghi_*

#29 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:40

Bij ons vertrekt de kitten niet zonder stamboom.
Het duurt ongeveer een 3-tal weken en de stambomen zijn klaar. Ikzelf heb ook nog nooit een kat gekocht zonder de stamboom direct mee te krijgen. Je krijgt meestal ook een kopie van je stambomen door je club, je kan dus altijd iets meegeven. We vragen de stambomen pas aan als de kittens allemaal gereserveerd zijn. De nieuwe eigenaars kunnen dan zelf een naam aan het kitten geven. Dit verloopt zeer vlot.

Groeten

Gerrit

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#30 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:44

5 maand is wel heel lang hoor.
Normaal moet je ongeveer rekenen 4 weken.
Als beide ouders in de database steken van de club gaat het iets sneller.