Spring naar inhoud

- - - - -

afgevallen na onze vakantie en ademt erg zwaar..

• Log in om te reageren
61 reacties op dit onderwerp
erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 04 april 2010 - 13:56

Hetb allerbeste voor de poes! :thumb: :thumb:

Guest_luna2000_*
Guest_luna2000_*

#17 Geplaatst 04 april 2010 - 14:01

Ik hoop ook dat het mee zal vallen, maar ik ben een beetje bang van niet. Hij is de laatste paar uur nog niet van de bank af geweest. echt heel zielig, bah.

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#18 Geplaatst 04 april 2010 - 14:11

Zou je toch niet naar de da gaan? Morgen is het nog een feestdag. En je bent toch ongerust...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#19 Geplaatst 04 april 2010 - 14:28

ja...dan zou ik ook gaan als het slechter wordt! Vraag hem of hij naar u komt?

Jeannine
Jeannine
  • 1.686 berichten

#20 Geplaatst 04 april 2010 - 14:50

Zelf zou ik ook niet wachten om er een dierenarts bij te halen hoor,beter te vroeg dan te laat.Begrijp wel dat je haar nu niet graag er nog stress bijgeeft nu,maar er lijkt wel iets fout te zijn met haar.

Bijgevoegde thumbnails

• 407-20081201-b3285d.jpg

Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#21 Geplaatst 04 april 2010 - 15:55

Ik zou ook niet wachten, elke dag dat je langer wacht vergroot het risico, het is beter om er altijd rap bij te zijn, mss heeft hij iets ingesloken of zo
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 04 april 2010 - 15:59

:geluk: :geluk: :geluk: Maakt je poezel koorts ? Ik zou ook niet te lang afwachten :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 04 april 2010 - 16:35

Ik zou ook niet wachten met naar de dierenarts gaan. Ik heb nogal slechte ervaringen met die symptomen... (hartprobleem) Bij mij zijn hijgen en lusteloos zijn meteen alarm.

Ik hoop natuurlijk dat het niets ernstigs is! Beterschap!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 04 april 2010 - 16:52

Ik zou ook niet té lang meer wachten als je er zo mee inzit!

We zijn pas zondagnamiddag, en morgen is het ook nog feestdag, als het er volgens jou niet goed uitziet, zou ik vragen of de da zelf langskomt, om je knuffel niet nog meer stress en ademhalingsproblemen te geven!

Jij kent je kat het best, als je het niet vertrouwt, twijfel niet langer, er zijn nog vele uren vooraleer het dinsdag wordt! :onzeker:

Goede moed!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_luna2000_*
Guest_luna2000_*

#25 Geplaatst 04 april 2010 - 17:09

Hoi Meiden, bedankt voor jullie meeleven en advies. Ik kijk het toch nog even aan, de symptomen lijken hetzelfde te blijven en ik heb heb net wat eten gegeven.
Desnoods ga ik morgen hoor, als het erger wordt zit ik zo bij de DA op de stoep.
Hij ligt nu rustig op de bank te dutten.

Bah wel moeilijk hoor.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 04 april 2010 - 20:14

luna2000 zei:

Fijn dat het bij Musti relatief gezien meeviel, het is toch even schrikken!

Ik heb net even gekeken toen ik hem eten gaf, maar het lijkt er op dat z'n eetlust ook verminderd is. Drinken doet ie wel goed.

Was bij Musti ook de eetlust verminderd?
Absoluut, ze at opmerkelijk minder en was vermagerd.  Doordat ze zo met haar ademhaling bezig was, was ze erg moe en had ze blijkbaar ook geen eetlust.
Nu is ook dat allemaal terug in orde. ;)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 07 april 2010 - 09:55

Hoe gaat het er ondertussen mee?
Al beter?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_luna2000_*
Guest_luna2000_*

#28 Geplaatst 07 april 2010 - 10:48

Hoi allemaal,

Ik kom net bij de DA vandaan.
We hebben toch tot gisteren gewacht, en ik heb 's ochtends direct een afspraak gemaakt. Onze kat was helemaal in de stress toen ie in de draagbak moest. bij de DA zag ie echt heel zielig uit, bek open, hyperventilatie en het was echt vreselijk! De DA schrok er zelf ook van en kon er op dat moment niet veel mee en ze was bang dat hij het ter plekke op zou geven ze heeft hem wel een vochtafdrijvende injectie gegeven. We hebben toen voor vanochtend een afspraak gemaakt voor een foto en hem weer heel snel mee naar huis genomen. Toen we thuiskwamen ging het eerst nog bergafwaards, zo erg dat hij met de ogen begon te draaien en het bijna opgaf :cry: gelukkig na een half uurtje weer beter en heeft ie zelfs wat gedronken en gegeten.

Vanochtend was ie weer wat actiever en aangezien ze een rontgenfoto niet bij ons thuis kunnen maken, hebben we alle moed bij elkaar geraapt en hem weer in de draagbak gezet (het is echt onverdraaglijk als je hem zo hoort miauwen) toen we daar aankwamen was hij gelukkig een heel stuk rustiger, zodat ze eigenlijk al meteen goed konden horen dat er een aritmie in de hartslag zit, waardoor een foto niet meer nodig blekk. We hebben nu voor deze week vochtafdrijvende tabletjes gekregen en als het beter gaat krijgen we volgende week een vloeibaar goedje om het hart wat beter te laten werken.

Mocht het niet goed gaan, dan is er helaas geen andere behandeling voor hem.

Dus we gaan hem heerlijk verwennen (ik heb vandaag ook lekker een dagje vrij van mn werk genomen) en hopen dat het snel weer beter gaat!

groetjes,

Luna

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 07 april 2010 - 13:26

:geluk: :geluk: :geluk: , veel beterschap
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 07 april 2010 - 15:43

Toch een hartprobleem dus :( Ik vreesde er al voor. Mijn katje is gestorven de eerste keer dat hij dat hijgen had. Meteen naar de dierenarts gegaan, maar we waren te laat.

Maar jouw kat krijgt nu medicatie, dus kan het wel beter gaan als de medicatie gaat werken.
Als je kat nu niet zo ziek was kon je naar een cardioloog gaan, om uit te zoeken wat er precies is. Maar dat lijkt me nu nogal riskant. Ik denk dat je alle stress moet vermijden.