Spring naar inhoud

- - - - -

afgevallen na onze vakantie en ademt erg zwaar..

• Log in om te reageren
61 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#31 Geplaatst 07 april 2010 - 16:00

heel veel beterschap! :geluk:

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#32 Geplaatst 07 april 2010 - 16:30

een hartstoornis, ocharme het beestje. ik duim dat zijn pilletjes voldoende helpen en dat hij nog heel lang bij jullie mag blijven.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#33 Geplaatst 07 april 2010 - 17:00

Heel veel beterschap voor je arme schat.

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#34 Geplaatst 07 april 2010 - 19:59

Ik duim mee voor jou :hug:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 07 april 2010 - 20:01

Heel veel beterschap voor je schatje

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 07 april 2010 - 20:12

Och, veel beterschap gewenst!
Dit is geen leuk nieuws :onzeker:

Maar met een goeie medicatie kan veel verholpen worden!

Ik zit hier ook met een hartpatientje, Echo heeft 3 aangeboren hartafwijkingen, maar geen symptomen...
Er werd een hartruis vastgesteld bij de 3de herhaling van haar vaccin, ze was toen pas zo'n goeie 3 maand, en na verdere onderzoeken werd duidelijk wat er juist aan de hand was...

Ook eerst de schok, maar ik heb ondertussen al van enkele mensen gehoord dat katten met hartproblemen -mits een aangepaste medicatie en opvolging uiteraard- zelfs een schone leeftijd kunnen halen!

:duim: maar dat we onze schatten zo lang en zo goed mogelijk kunnen verwennen!

Bewerkt door haemoglobine, 07 april 2010 - 20:13.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_luna2000_*
Guest_luna2000_*

#37 Geplaatst 07 april 2010 - 21:26

Bedankt voor alle beterschapswensen. Nathalie: wat sneu voor jouw katje. En dan nog zo jong :(

haemoglobine: het is zeker geen leuk nieuws. Je hebt er dus helaas ervaring mee.

Achteraf baal ik er toch van dat ik toch niet met pasen naar de DA ben geweest. Hij eet nu nog heel erg weinig. Ik heb hem al 2 soorten natvoer voorgeschoteld en stukjes tonijn, met een tabletje erdoorheen vergruist, maar hij wil het niet eten. ook zonder tabletje eet hij het niet. Ik maak me dus best wel zorgen. Ik heb ook geen idee hoe ik het tabletjes anders moet toedienen, met zo'n stresskipje zie ik het ook niet zitten om het in z'n bek te duwen.
Hij heeft net gelukkig wel veel gedronken.

Bewerkt door luna2000, 07 april 2010 - 21:26.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 07 april 2010 - 21:31

heel veel beterschap :hug:

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 07 april 2010 - 21:45

Heel veel beterschap :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 07 april 2010 - 21:57

Heel veel beterschap :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#41 Geplaatst 07 april 2010 - 22:10

Eet hij geen malse snoepjes waar je eventueel het pilletje kan in verstoppen?
Nog veel beterschap. :rub:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 08 april 2010 - 17:18

Misschien eet hij moeilijk omdat er nog veel vocht in de weg zit in zijn lichaampje? Of kan dat niet?
Je kan niet meer doen dan hem alle lekkers dat je maar kan bedenken aan te bieden. Misschien van dat krachtvoer van bij de dierenarts?

Heeft hij buiten vochtafdrijvers nog medicatie? Om het hartje te ondersteunen bijvoorbeeld? Ik ken er niet veel van, maar mijn andere kat heeft een hoog risico op hartproblemen door een te dikke hartwand (ja pech, nog een probleemkat) en die krijgt atenolol, om te zorgen dat het hartje niet te veel moeite moet doen en regelmatiger klopt.

Veel beterschap voor je lieverd! :hug:

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#43 Geplaatst 08 april 2010 - 20:04

Hoe is het ermee? :hug:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 08 april 2010 - 20:26

luna2000 zei:

Bedankt voor alle beterschapswensen. Nathalie: wat sneu voor jouw katje. En dan nog zo jong :(

haemoglobine: het is zeker geen leuk nieuws. Je hebt er dus helaas ervaring mee.

Achteraf baal ik er toch van dat ik toch niet met pasen naar de DA ben geweest. Hij eet nu nog heel erg weinig. Ik heb hem al 2 soorten natvoer voorgeschoteld en stukjes tonijn, met een tabletje erdoorheen vergruist, maar hij wil het niet eten. ook zonder tabletje eet hij het niet. Ik maak me dus best wel zorgen. Ik heb ook geen idee hoe ik het tabletjes anders moet toedienen, met zo'n stresskipje zie ik het ook niet zitten om het in z'n bek te duwen.
Hij heeft net gelukkig wel veel gedronken.

Ja, jammer genoeg heb ik er ook ervaring mee...

Wat de pilletjes geven betreft, ik heb de truc gevonden, ze vraagt er zelfs zelf achter, als ik de anderen te eten geef 's avonds, staat ze al gereed om haar pilletje (eerder snackje) te krijgen :d
De zachte sticks van Vitakraft (Tom&Co, Colruyt, GB, ...) werken zeer goed, maar dan wel de kalkoen / lam smaak, die is het minst droog, je breekt een stukje af, rolt het een beetje tussen je vingers en het midden gaat een beetje open, waar je dan het pilletje kan induwen :)

Probleem is natuurlijk dat hij niet veel wil eten...
Je kunt het maar proberen hé!
Het is altijd beter een manier te vinden waarop hij het zelf opeet dan te moeten forceren, hij voelt zich zo al ziek...
En zeker als het al zo'n stresskipje is...

Ja, en verder, misschien een beetje americain natuur, ham, maar dat heb je misschien net als de tonijn al uitgeprobeerd...
Als hij wel drinkt, misschien met wat catmilk proberen...

Wat mijn kater graag eet, is Petit Suisse, die kleine potjes natuurkaas, misschien ook de moeite waard om te proberen!

Het is altijd moeilijk als er iets gebeurd op een week-end of een feestdag, en hier was het dan nog een lang week-end...
Je kon ook niet weten dat het zo serieus was, het kon ook een simpel virusje zijn...

Ik hoop dat hij er vlug doorkomt en zich wat beter begint te voelen :duim: :hug: :duim:

Bewerkt door haemoglobine, 08 april 2010 - 20:26.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#45 Geplaatst 08 april 2010 - 20:37

Was hier geen topic om katten een pil te laten slikken, ik dacht dat de ultieme truuc was de pil in hun mond te krijgen en dan een kusje te geven op hun neus (echt!)...
Zowiezo is het een heel erg grappig topic om te lezen, het zal je opbeuren! :d
(ik zal het es zoeken voor u)
Ik zou hem zeker geen petit suisse geven want katten kunnen normaal niet tegen melk/lactose en misschien gaat het dan nog slechter!!