Spring naar inhoud


- - - - -

gevaarlijke honden


  • Log in om te reageren
129 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#1 Geplaatst 31 maart 2009 - 14:54

De afgelopen dagen zijn er weer enkele nieuwsberichten geweest van honden die kinderen hebben aangevallen en plots zijn alle honden weer gevaarlijk :trance: . Toen ik vanmorgen met mijn honden aan het wandelen was helemaal alleen langs de spoorweg (daar laat ik ze los lopen) kreeg ik van een fietser die mij langs achter inhaalde de opmerking om hen hun leiband aan te doen. De honden lopen altijd aan de kant, hinderden de fietser totaal niet, en bovendien als hij zijn fietsbel zou gebruikt hebben, zou ik ze wel aangelijnd hebben ook. Ze denken blijkbaar dat ik ook ogen op mijn rug heb :evil: .
Ik vind het erg als ik hen nooit eens vrijheid zou mogen geven :roll:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 31 maart 2009 - 14:59

Ja, het is niet omdat er af en toe eens een hond is die iemand aanvalt dat nu alle honden gevaarlijk zijn hé. En ja die beestjes lopen ook graag eens vrij rond.
Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*
OFFLINE

#3 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:01

Niets van aantrekken, je beestjes mogen toch ook eens genieten. Hier in het park lopen ook dikwijls eens honden los. Ik heb er niets tegen, zolang ze maar luisteren naar hun baasje ;)


Ines
Ines
  • 13.375 berichten
    • Locatie: Beerse
  • 3 katten
OFFLINE

#4 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:07

De honden (allé Cobe toch) lopen bij ons ook geregeld los hoor. Als ik dan mensen aan zie komen dan hou ik hem vast of lijn ik hem aan.
De mensen denken nooit wat er voorafgaand gebeurd is. Bij het kindje dat in het been gebeten is, had de eigenaar een paar weken al gezegd dat hij dacht dat je hond jaloers was. Doe er dan iets aan! :louche:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:11

Ja, meestal gaat het ook om onverantwoorde baasjes. En als ik ook maar 1 sec zou denken dat mijn honden een gevaar zijn voor iets, dan lijn ik ze ook aan. Ik zal nooit een andere hond, jogger, fietser,... passeren zonder mijn honden aan de lijn te doen. Maar ik moet ze natuurlijk wel gezien of gehoord hebben hé, als ze van achter mij komen heb ik het niet altijd tijdig opgemerkt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
    • Locatie: Beernem
  • 5 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:22

mja, ik ben bang van honden en als een hond zie die niet aangelijnd is verwens ik die baasjes ook wel, want dan durf ik daar dus echt niet langs lopen he...
op de fiets is nu nog wel best cava

en met honden kun je het nooit weten... nuja
elke hond kan plots kuren krijgen denk ik
mn neefje is in bokrijk eens gebeten door een hond, de eigenaars van die hond zeiden toen aan mn tante en nonkel dat ze hun kind maar niet los moesten laten lopen :wall:

trouwens, je hoort idd nooit wat de kinderen dan wel doen...
ik heb eens een verhaal gehoord van een kindje dat nietjes in de oren van de hond sloeg
toen de hond na 15 nietjes uiteindelijk toch dat kind beet
werd de hond afgemaakt... :catnoknow
dat vind ik toch ook wel :r

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#7 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:02

Ik wil later gaan voor dierengedragstherapeute en op school zien we toch een hoop over dierengedrag, het eerste wat we leerde was: ER ZIJN GEEN SLECHTE HONDEN!
Een hond gaat nooit 'zomaar' bijten en een klein kind is iets heel ingewikkelds voor een hond omdat die verwarrende signalen geeft. het is dan ook de hoofdregel om nooit je kinderen alleen met je hond te laten!
Ik weet zelf uit veel ervaring dat honden echt niet zomaar bijten, dat ligt meestal meer aan de baas dan aan de hond, een goed opgevoede hond doet zoiets niet, tenzij hij hondsdol is of een serieus medisch probleem heeft..
En als het nu echt in het karakter van die hond ligt, weet je dat als baas wel en dan kan je het voorkomen door voorzichtig te zijn en bijvoorvoorbeeld een muilband om te doen, hem aangelijnd te houden,...
Ik wordt echt ambetant dat ze de schuld bijna altijd op de hond steken, terwijl het in 95% van de gevallen aan de slechte opvoeding ofzo ligt

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
    • Locatie: Beerse
  • 3 katten
OFFLINE

#8 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:04

crazy_catlady zei:

Ik wil later gaan voor dierengedragstherapeute

Waar wil je dit volgen, als ik vragen mag?
Edit: enkel honden of ook kattengedragstherapeute?

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#9 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:07

Ines zei:

Waar wil je dit volgen, als ik vragen mag?
Edit: enkel honden of ook kattengedragstherapeute?

ik wil gedragstherapeut voor verschillende diersoorten worden, en me specialiseren ik katten.
Ik ga volgend jaar beginnen met dierenzorg aan de hogeschool in Roeselare (daar zie je ook wel wat gedrag) en daarna ga ik proberen een post-graduaat in toegepast dierengedrag te halen in Sint-Niklaas ;)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
    • Locatie: Limburg
  • 7 katten
OFFLINE

#10 Geplaatst 31 maart 2009 - 17:34

Domme opmerking uiteraard maar ja het stikt ook van de kortzichtige mensen op de wereld.
Je zult je honden wel het beste kennen net zoals ik m'ne Billy (Tervuerense Herder) kende. Maar.... want er is ook een MAAR: langs de andere kant zijn honden onvoorspelbaar en ik vertrouw bvb geen enkele met kinderen, zelfs en zeker geen kleine hondjes. Vaak ligt het aan de kinderen zelf, dat ze een dier zo aan 't sarren zijn dat het automatisch bijt, snapt, uithaalt (ook onze lieve poeskes) of wat dan ook. Ze kunnen ten slotte niet zeggen: "Laat me g*dverdoemme gerust!!!"
Maar sommige honden reageren ook heel sterk op bruuske bewegingen, stem, uniform, hoofddeksel etc.... Ik ben jaren geleden eens achterna gezeten door de labrador van de buren die ik elke dag een koekske ging geven, de liefste hond ter wereld. Ik reed met m'n brommerke de straat op en ik zag hem springen over de omheinig, per chance zag ik nog net dat hij z'n tanden ontblootte en ik volle gas geven en weg met de hond achter m'n veren. En hij heeft lang gelopen hoor, ik zie me nu rijden voorover gebogen op het stuur om rapper te gaan, dat ding reed amper 40 km.
's Avonds ging ik bij de buurman langs om hem ervan te verwittigen en Snoopy kwam luid blaffend en héél enthousiast aangelopen voor z'n koek.... :o Tot op de dag van vandaag vraag ik me af wat hem toen bezielde...


Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*
OFFLINE

#11 Geplaatst 31 maart 2009 - 17:39

Ik begrijp beide partijen. Ik heb graag honden maar honden die ik niet ken daar heb ik toch altijd een beetje wantrouwen naar. Je weet maar nooit he dus ik ben toch ook blij als een hond aangelijnd is. Ik laat mijn hond ook niet los, die heeft intussen al wel al bewezen dat hij hier niet voor gemaakt is helaas :) Ik liet hem als ik in het bos ging wandelen wel eens los maar als hij iets nieuws ziet dan vergeet hij dat hij moet luisteren en dat hij zelfs maar een baasje heeft. Zo is hij al eens doodleuk recht onder een fiets gelopen die voorbij kwam in het bos. De fietser had gelukkig niks en maakt nietveel problemen. De hond daarentegen was er wel ff niet goed van, had de fiets over zich gekregen. Hetzelfde verhaal als meneer een eend ziet ofzo. We zijn er een hele tijd mee naar de hondeschool gegaan maar dat ging uiteindelijk niet meer omdat hij steeds ruzie kreeg met andere honden.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
    • Locatie: Beernem
  • 5 katten
OFFLINE

#12 Geplaatst 31 maart 2009 - 17:46

kiki zei:

Domme opmerking uiteraard maar ja het stikt ook van de kortzichtige mensen op de wereld.
Je zult je honden wel het beste kennen net zoals ik m'ne Billy (Tervuerense Herder) kende. Maar.... want er is ook een MAAR: langs de andere kant zijn honden onvoorspelbaar en ik vertrouw bvb geen enkele met kinderen, zelfs en zeker geen kleine hondjes. Vaak ligt het aan de kinderen zelf, dat ze een dier zo aan 't sarren zijn dat het automatisch bijt, snapt, uithaalt (ook onze lieve poeskes) of wat dan ook. Ze kunnen ten slotte niet zeggen: "Laat me g*dverdoemme gerust!!!"
Maar sommige honden reageren ook heel sterk op bruuske bewegingen, stem, uniform, hoofddeksel etc.... Ik ben jaren geleden eens achterna gezeten door de labrador van de buren die ik elke dag een koekske ging geven, de liefste hond ter wereld. Ik reed met m'n brommerke de straat op en ik zag hem springen over de omheinig, per chance zag ik nog net dat hij z'n tanden ontblootte en ik volle gas geven en weg met de hond achter m'n veren. En hij heeft lang gelopen hoor, ik zie me nu rijden voorover gebogen op het stuur om rapper te gaan, dat ding reed amper 40 km.
's Avonds ging ik bij de buurman langs om hem ervan te verwittigen en Snoopy kwam luid blaffend en héél enthousiast aangelopen voor z'n koek.... :o Tot op de dag van vandaag vraag ik me af wat hem toen bezielde...

mss haatte hij brommertjes? :engel:

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 31 maart 2009 - 17:49

crazy_catlady zei:

Ik wil later gaan voor  het eerste wat we leerde was: ER ZIJN GEEN SLECHTE HONDEN!
Een hond gaat nooit 'zomaar' bijten En als het nu echt in het karakter van die hond ligt, weet je dat als baas wel en dan kan je het voorkomen door voorzichtig te zijn en bijvoorvoorbeeld een muilband om te doen, hem aangelijnd te houden,...
Ik wordt echt ambetant dat ze de schuld bijna altijd op de hond steken, terwijl het in 95% van de gevallen aan de slechte opvoeding ofzo ligt

Dat vind ik ook, nu zou ik wel nooit een hond alleen met een klein kind laten, beter voorkomen dan genezen

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#14 Geplaatst 31 maart 2009 - 17:52

Roosje zei:

Dat vind ik ook, nu zou ik wel nooit een hond alleen met een klein kind laten, beter voorkomen dan genezen

Het kan op momenten heel logisch zijn dat een hond naar een kind bijt, de hond begrijpt het kind niet en het kind de hond niet, ik snapte vroeger bijvoorbeeld ook niet dat de hond soms rust nodig had, die heeft mij ook toen eens gebeten, maar nu snap ik ook dat dat mijn eigen schuld is. De twee partijen kunnen elkaar onmogelijk snappen, daarmee dat je ze inderdaad nooit alleen mag laten ;) Zelfs al heb je de liefste hond te wereld, het is maar een kleine moeite om het zekere voor het onzekere te nemen ;)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:04

Inderdaad
Geplaatste afbeelding