Spring naar inhoud


- - - - -

gevaarlijke honden


  • Log in om te reageren
129 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#106 Geplaatst 07 april 2009 - 12:38

PeggyJ zei:

  zou wel eens willen zien wie er uiteindelijk met wie gaat wandelen :louche:
zou al heel blij zijn als ze er mee gaat wandelen... wie weet durft ze niet

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#107 Geplaatst 07 april 2009 - 12:41

Als ze de honden niet te baas is, lijkt het me ook beter dat ze er mee binnen blijft voor er ongelukken gebeuren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#108 Geplaatst 07 april 2009 - 12:42

maar als je ze binnenhoudt kroppen ze hun energie op en gebeuren er zeker ongelukken... Sommige mensen zouden ze geen honden mogen geven -_-

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
    • Locatie: Beerse
  • 3 katten
OFFLINE

#109 Geplaatst 07 april 2009 - 14:05

PeggyJ zei:

  Heb dan ook wel mijn vragen bij die fokker die die honden verkoopt :catscratchhead .

Bij broodfokkers is het ras dat je wil, het ras van de puppy's die er op dat moment zijn.
Bij kleine hondjes is het zo als je een maltezer wil het hondje een maltezer. Als je een shi-tsu wil is het een shi-tsu... Dat zal daar ook wel zijn dan.

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
    • Locatie: Houthalen
  • 2 katten
OFFLINE

#110 Geplaatst 07 april 2009 - 15:23

Ines zei:

Bij broodfokkers is het ras dat je wil, het ras van de puppy's die er op dat moment zijn.
Bij kleine hondjes is het zo als je een maltezer wil het hondje een maltezer. Als je een shi-tsu wil is het een shi-tsu... Dat zal daar ook wel zijn dan.

allez nu...hoe meer ik hier van hoor hoe grappiger (en onmogelijker) ik dit begin te vinden :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha
sorry mensen....is van me op te jagen :wall:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#111 Geplaatst 07 april 2009 - 17:08

Als de honden er niet zoveel onder zouden afzien zou het echt hilarisch zijn :ha

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten
OFFLINE

#112 Geplaatst 09 april 2009 - 16:41

Het komt er gewoon op neer dat bepaalde mensen niet aan dieren moeten beginnen, en dan bedoel ik nu even in het bijzonder honden.
Dieren zijn niet slecht, ze worden slecht gemaakt door de mens.
Zo ook met honden, mensen nemen een (grote) hond omdat hij stoer is, en ze aan de wereld willen laten zien dat ze heel wat zijn.
Maar hun kunnen die dieren niet onder controle houden.
Hoe komt het:
Allereerst opvoeding!!! Als je een hond goed opvoed van jongs af aan, en jij hem leert dat jij de baas bent, dat jij het alpha mannetje of alphavrouwtje bent. Jij zegt hem/haar wat wel en niet mag, jij stelt regels op en bent consequent!!

Wat behoorlijk veel mensen verkeerd doen, is in bepaalde situatie's honden voeden met angst!!!
Dat is de allergrootste boosdoener, vandaar dat honden op latere leeftijd agressief worden, dat is alleen maar omdat het baasje dat hun op die manier heeft geleerd.
Dieren blijven dieren, en soms kunenn ze onvoorspelbaar zijn, maar je hebt het voor het allergrootste deel helemaal zelf in de hand.

Als dieren jong en klein zijn moegen ze alles!!
Maar als het jonge diertje ouder word en ook groter,
mag hij plots heel veel dingen niet meer.
Hier ook weer afleren is moeilijker als aanleren.
BV: Hond mag ineens niet in de slaapkamer,  en vooral niet op bed.
Want hond is dat altijd gewend geweest, en als het in 1 keer niet meer mag eist hij zijn plaats op, omdat mensen hem van jongs af aan in bed hebben laten slapen. Dat is dan ook zijn plaats, hond kan zeer agressief worden omdat het van hem is (roedel, hij is het alphamannetje of vrouwtje)
BV: Hond mag in eens niet meer bijten want nu gaat het te hard voor de baasjes, niet meer aan tafel mee eten, niet meer in de keuken, niet meer op de bank. ALs puppy mocht hij dat altijd wel, en baasjes vonden dat allemaal leuk en goed, nu hond ouder is willen ze het niet meer en als hond zijn eigen misdraagt (omdat hij het gewend is om bepaalde dingen te mogen en te doen) kunnen ze de hond niet meer onder controle houden, en moet de hond weg. ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE BAASJES!!!

Als ik loop met mijn hondje, heb ik er een ontzettende schurft hekel aan als er van die  :censored: honden naar me toe komen lopen, en dan het achterlijke baasje ze maar blijven roepen.  Hij doet nisk hoor zeggen ze dan, nee maar die hond van hun  wilt mijn hond wel een knauw geven.
Blaffen en aan de riem trekken, de hond laat het baasje uit ;)

Ik wil niet opscheppen, maar ik heb mijn hond ontzettend goed opgevoed.
Als ik buiten loop met&zonder riem blijft hij gewoon naast mij lopen, en mij ook geregeld aan blijven kijken als we aan het lopen zijn. Hij Trekt niet aan de riem!!
Hij loopt niet van mij weg ook als er iets spannends voor hem buiten loopt.
Hij vraagd bevestiging, en als ik hem zeg wanneer hij mag gaan gaat hij, eerder niet en dat doet hij ook niet. Heb veel tijd en energie in hem gestoken ,dat werpt nu zijn vruchten af.
Als puppy zijnde heb ik hem dat geleerd, dan heb ik het nog niet over de truukjes die tie kan:
Luid (blaffen), af, zit, Nee of foei (<<dat zijn de basisregels die iedere hond gewoon moet leren) draaien, zwaaien, rondje, dood, wachten, onderdoor, hoog, apport, los, truukje, pakken, staan, gademee, kom, eej, pak je touw (hij heeft een rode en een blauwe, als ik zeg pak je rooie touw, pakt hij de rode zeg ik pak de blauwe touw pakt hij de blauwe) zachtjes, vasthouden en vies.

Heb er een circushondje van gemaakt :d maar hij luisterd ontzettend goed en is goed opgevoed, hij blaft ook niet als ik van huis weg ben.
Belonen, als hij goed doet. Slecht gedrag straffen door de hond te negeren, of een tik op zijn neus te geven en foei te zeggen.
Als mensen die een hond of puppy nemen, de hond vanaf het begin af aan de hond zijn plaats in de ''roedel'' (het gezin) leert, zal hij het ook weten ook. En zal hij: blaft de hond buiten aan de lijn, naar andere honden en mensen, NIET VOEDEN MET ANGST (en dan bedoel ik niet panisch of paniekerig doen: hem sussen: aaien en lief tegen hem praten, want als hij ouder wordt
9speelt dominantie vaak een rol) omdat hij dat geleerd heeft omdat zijn baasje(s) paniekerig deden als er bepaalde situaties voordeden), hem gelijk straffen, en hem op zijn plaats brengen, dus gelijk afleren, hij zal het heus de tweede of derde keer ook nog wel een keer proberen, maar dat is gauw afgelopen als jij hem GELIJK en CONSEQUENT iets afleert.

Natuurlijk kun jij hem ook zijn vrijheid geven, maar dat heeft tijd nodig om te leren. Als ik mijn hond ergens loslaat of hem het commando vrij geef, ik hoef maar te fluiten of eej (of wat dan ook) te roepen hij komt gelijk. Hij hoort mijn stem, hij komt.  Leren als ze jong zijn, met snoepjes (beloning) leverworst<< zijn ze allemaal gek op, kaas stukjes gekookte of gebakken kip)

Tuurlijk verwen ik mijn hond, (elke dag) maar hij moet er wel wat voor doen, de truukjes die ik hierboven heb beschreven, hij doet het met erg veel plezier haha, als ik al wat lekkers in mijn hand heb gaat hij al staan, draaien en rondjes maken, hahaha.

Leer hem in het eerste jaar, en je hebt de rest van zijn/haar leven profijt van een hond die netjes goed luisterd en wel opgevoed is.

Groetjes :heart: :d

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
    • Locatie: Dudzele
  • 8 katten
OFFLINE

#113 Geplaatst 09 april 2009 - 21:18

volledig mee akkoord! toch hangt er ook veel af van het ras van hond, hoor, qua gehoorzaamheid. mijn duitse herder kon ik alles leren. mijn chowchows kan ik het leren,maar of ze ieder moment willen doen wat ik vraag... das iets anders!
het enige probleem heb ik met 'hierkomen', dus los aan de leiband lopen ze praktisch nooit, of tis es in het bos als er niet veel volk is, en ze geen meters kan lopen en me kan blijven zien (als ze met niet meer ziet, panikeert ze,en begint ze me dan wel te zoeken!)
en 1 van mijn chihuahua's, als ze een gat ziet, vb voordeur open, dan is ze weg! terugkomen doet ze hoor, als zij het wil! :evil:
@poezieMauMau: welk ras is het van jou?
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#114 Geplaatst 09 april 2009 - 21:39

Je hebt groot gelijk! Maar velen zijn van mening dat een dier zomaar 'iets' is dat erbij komt en beseffen niet dat je er zomaar mee bezig kan zijn wanneer het eens uitkomt of wanneer je je verveelt, maar dat je er ook opofferingen voor moet maken en vooral er heel veel tijd zult voor moeten maken, zeker honden vragen heel veel van je tijd, en dat beseffen veel mensen niet bij de aankoop...

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten
OFFLINE

#115 Geplaatst 11 april 2009 - 11:20

Hallo :) ,

Ik heb een boomer hondje, maar heb altijd mechelse en duitse herders (politiehonden) om me heen gehad. En een malthezer.
Maar je hebt wel gelijk, het ligt ook vaak aan het ras, zo bijvoorbeeld ook labradors, sharpei's en van die grote lelijke Hongaarse honden, die hebben gewoon een strakke en qonsequente opvoeding nodig, vooral in het begin!! En dan maakt het niet uit of een hond nog jong of ouder is, als de hond bij jou voor het eerst binnenkomt stel JIJ de regels op, zodat hij er gelijk aan went, en niet na verloop van een héle tijd ineens regels op gaan stellen.

Een hond leer je inderdaad veel gemakkelijker als hij jong en puppy zijnde is, maar een hond is nooit te oud om te leren!!
Mits het met de goede methodes gedaan word.
Je hoeft geen drilmeester of meesteres te zijn, maar consequent, en regelmaat!! Een hond heeft een leider nodig, een hond weet dat jij het beste met hem voor hebt en weet wat goed voor hem is, als jij hem maar goed opvoed, en normen en waarden bijbrengt.

Zo toch ook met kinderen?? Die neem je toch ook niet om vervolgens zichzelf normen en waarden bij te laten brengen, en zichzelf op te voeden? Daar steek je toch ook tijd, geld en energie etc in?!!
Als jij een kind vanaf het begin af aan ook goed opvoed, goede normen en waarden, alstublieft, u, en meneer/mevrouw aanleerd, hoef jij je geen zorgen te maken dat het kind brutaal :p zal zijn tegen (oudere) mensen. Je maakt ze toch ook klaar voor de buitenwereld, jij zorgt er toch ook voor, dat als zij op een bepaalde leeftijd het huis uitgaan, zij dan goed voor zichzelf kunnen zorgen ;)

Je moet de hond laten zien dat JIJ de baas bent, maar je moet wel met hem samenwerken. Daar bereik je naar mijn inziens toch wat meer mee.
Je moet een hond niet een gedrag gaan laten ontwikkelen, dat hij uit bangigheid moet komen, want als hij eenmaal zijn vrijheid heeft, zal hij zich nog wel 10x bedenken voordat hij ook maar naar het baasje toe komt.

Misschien een tip: Voor honden die slecht luisteren en pas wanneer zij het willen naar je toe willen komen:
Neem altijd beloning mee als je naar buiten gaat, ga dat wel op een stukje vrijland waar geen andere dingen of wat dan ook te zien zijn, eerst proberen.
Snijd leverworst in kleine stukjes, en neem een speeltje mee waar hij/zij helemaal gek van is.

1. Probeer zo enthousiast mogelijk hem te roepen, komt hij/zij geef hem gelijk een stukje leverworst, probeer dit meerdere malen!!
2. Zijn/haar lievelingsspeeltje, roep hem/haar en laat het speeltje tegelijkertijd zien als je hem/haar roept, probeer zo leuk en zo speels mogelijk (met het speeltje) dat beestje gek te maken, wedden dat hij/zij met 1 van die 2 methodes zeer zeker komt :d

Een hond is voor mij mijn beste vriend, en zelfs een familielid geworden, vanaf het begin af aan, maar hij weet wel wat zijn plaats is, en die zal hij ook behouden. Sommige mensen zien het als hun eigen kind, dat is allemaal prima, maar behandel een dier zoals een dier behandeld moet worden. Leer hun taal, en zij leren jou taal. En vind daar (samen) een tussenweg in.

Groetjes!! :LOL:

Bewerkt door PoezieMauMau, 11 april 2009 - 11:22.


Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*
OFFLINE

#116 Geplaatst 11 april 2009 - 12:24

@ poeziemau: uw eerste verhaal is wat ik in het kort had uitgelegd ;)
Ikzelf ben instructeur van opleiding en heb twee  mechelaars zelf nu, maar idd vele mensen weten niet eens waar ze aan beginngen, zelfs niet met katten :(

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten
OFFLINE

#117 Geplaatst 11 april 2009 - 14:08

Hallo,

Uw reactie op dit topic heb ik niet gelezen.
Ik heb net even teruggescrold, en zag dat onze verhalen op elkaar aansluiten :) en sommige dingen op elkaar lijken.
Excuses want ik wil je niet napraten of kopieeren, maar dit is hoe ik erover denk (zoals meerdere mensen).

Ik heb geen opleiding gevolgd tot instructeur, maar weet wel degelijk wat goed is en wat niet. Mijn vader zat bij de hondensport, waar hij ze opleidde tot politiehond(en).
Je hebt wel gelijk sommige mensen moeten niet eens aan een doodgewoon konijn beginnen, want hoe vaak staan ze al dan niet op bijvoorbeeld een martkplaats<<<? :catcurs :s of erger nog laten ze hem los of verzorgen ze hem verkeerd.
Bezint eer ge begint, en ga eerst een wat rondneuzen op internet of in boeken, dan kun je ook zien wat je in huis haalt, qua verzorging en benodigdheden.

:wave:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
    • Locatie: Beernem
  • 5 katten
OFFLINE

#118 Geplaatst 11 april 2009 - 16:23

ik ga helemaal akkoord met jullie!
ik weet zelf dat ik nu niet aan een hond moet beginnen omdat ik momenteel niet de tijd en het geduld heb om die behoorlijk op te voeden
misschien wil ik mettertijd wel een hond, maar dan ga ik me eerst behoorlijk inlezen over honden :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*
OFFLINE

#119 Geplaatst 12 april 2009 - 15:16

PoezieMauMau zei:

Hallo,

Uw reactie op dit topic heb ik niet gelezen.
Ik heb net even teruggescrold, en zag dat onze verhalen op elkaar aansluiten :) en sommige dingen op elkaar lijken.
Excuses want ik wil je niet napraten of kopieeren, maar dit is hoe ik erover denk (zoals meerdere mensen).

Ik heb geen opleiding gevolgd tot instructeur, maar weet wel degelijk wat goed is en wat niet. Mijn vader zat bij de hondensport, waar hij ze opleidde tot politiehond(en).
Je hebt wel gelijk sommige mensen moeten niet eens aan een doodgewoon konijn beginnen, want hoe vaak staan ze al dan niet op bijvoorbeeld een martkplaats<<<? :catcurs :s of erger nog laten ze hem los of verzorgen ze hem verkeerd.
Bezint eer ge begint, en ga eerst een wat rondneuzen op internet of in boeken, dan kun je ook zien wat je in huis haalt, qua verzorging en benodigdheden.

:wave:

Geen probleem hoor, was niet als aanval bedoelt :)
Maar bij het lesgeven heb ik al veel soorten honden tegen gekomen van alle mogelijke rassen, ik kan u verzekeren, de baasjes lezen best even de karakters en spreken met de fokkers, want ook de uitleg in de boekjes kloppen niet altiijd, je hebt altijd dominante en minder dominante honden, in elk ras, hoe lief ze ook worden opgehemeld. Mijn twee mechelaars zijn ook totaal verschillend van karakter, nochtans hetzelfde opgevoed (even streng vanaf het begin) even oud toen ze hier kwamen, en beide uit nvbk-lijnen (pakwerk en ze doen het zelf ook). Mijn jongst weet ik dat ze niet te vertrouwen is, bij niemand vreemd, ik laat ze dan ook niet uit, zeker niet bij kinderen. Maar voornamelijk karakter bekijken, iemand meenemen dat er iets van kent en de puppytest doen, kijken welke hond bij het HELE gezin past en niet enkel het uiterlijk bekijken, en nog zoveel meer... maar ik ga niet alles opschrijven anders ben ik morgen nog bezig en dat wil ik iedereen besparen :)

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*
OFFLINE

#120 Geplaatst 12 april 2009 - 15:17

Aldhissla zei:

ik ga helemaal akkoord met jullie!
ik weet zelf dat ik nu niet aan een hond moet beginnen omdat ik momenteel niet de tijd en het geduld heb om die behoorlijk op te voeden
misschien wil ik mettertijd wel een hond, maar dan ga ik me eerst behoorlijk inlezen over honden :)

En dit is al zeker een hele goede instelling, proficiat !!! :)