Spring naar inhoud

- - - - -

gevaarlijke honden

• Log in om te reageren
129 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#16 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:08

Heb zo ooit het verhaal gehoord van een Saint Bernard (ofzo) die ineens het kindje van zijn baasjes gebeten had. Een heel gedoe en een hele tamtam want zo'n beesten kan je niet vertrouwen..tot ze de hond van naderbij onderzochten: er zaten meer dan 20 nietjes in zijn vel...dus hij heeft het nog lang volgehouden.
Maar ja, dat hoor je er niet bij natuurlijk hé..de hond is altijd de slechterik..dus inderdaad: er zijn altijd 2 partijen!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:18

Ik heb niets tegen honden die niet aangelijnd zijn. Ik ben opgegroeid met honden en heb er ook geen schrik van.
Ik vind dat het aan de baasjes is om te weten of de hond betrouwbaar genoeg is om los te laten lopen.
Zelf laat ik mijn hondje ook vrij rondlopen (welja, een gevaar is ze niet :ha ) maar enkel op plaatsen waar er niet zoveel volk passeert. Bolo is erg enthousiast en wanneer ze een andere hond ziet wil ze er al snel naartoe gaan. Vanaf ik merk dat er honden of mensen aankomen, roep ik ze bij me en laat ik ze pas weer los wanneer de mensen (en eventuele honden) uit beeld zijn.

Ik vind het eigenlijk jammer dat honden niet meer vrij mogen rondlopen. Als een politieman je ziet rondlopen met een hond die niet aangelijnd is, zal die je gewoon aanspreken omdat die aangelijnd moet zijn. :roll:

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 31 maart 2009 - 21:26

crazy_catlady zei:

Ik wil later gaan voor dierengedragstherapeute en op school zien we toch een hoop over dierengedrag, het eerste wat we leerde was: ER ZIJN GEEN SLECHTE HONDEN!
Een hond gaat nooit 'zomaar' bijten en een klein kind is iets heel ingewikkelds voor een hond omdat die verwarrende signalen geeft. het is dan ook de hoofdregel om nooit je kinderen alleen met je hond te laten!
Ik weet zelf uit veel ervaring dat honden echt niet zomaar bijten, dat ligt meestal meer aan de baas dan aan de hond, een goed opgevoede hond doet zoiets niet, tenzij hij hondsdol is of een serieus medisch probleem heeft..
En als het nu echt in het karakter van die hond ligt, weet je dat als baas wel en dan kan je het voorkomen door voorzichtig te zijn en bijvoorvoorbeeld een muilband om te doen, hem aangelijnd te houden,...
Ik wordt echt ambetant dat ze de schuld bijna altijd op de hond steken, terwijl het in 95% van de gevallen aan de slechte opvoeding ofzo ligt

mag ik jou even attent maken dat een hond een hond blijft, zelfs indien je je eigen door en door kent zijn die niet even betrouwbaar. Ik heb heel mijn leven verschillende honden gehad van duitse scheper.. poedel.. teckel...tot 2 shelties en een bastaardhondje... bastaardhondje (was de liefste hond van de wereld)heeft nooit gebeten tot er een kind me te dicht naderde en hij beet naar haar wang, gelukkig was ik haar te vlug af en daarna heeft ze nog mijn buurman gebeten in zijn been. Ze was niet te vertrouwen met mijn dochter zolang die rondkroop zodra ze kon lopen was ze groter en aanvaarde ze mijn dochter.
Duitse scheper was een kindervriend maar niet te vertrouwen met volwassen die hij niet kende.
poedel was vals karakter je wist nooit hoe hij zou reageren.
en de eerste sheltie was een god van een hond, degene die ik nu heb heeft vroeger nooit gebeten maar begint nu te bijten naar mijn dochters benen zodra ze passeert, natuurlijk reageert ze erop tenslotte is ze 23 jr.

Ikzelf ben gebeten geweest in het aangezicht van een wolfshond toen ik een jaar of 11 was. Ik had niets gedaan aan de hond omdat mijn vader me verboden had eraan te komen. Ik keek alleen naar hem en zei dag pukkie.. toen sprong hij naar mijn aangezicht en had mijn neus mee. Ik had een diepe bijtwonde die hevig bloedde en de hond is direkt afgemaakt door zijn eigenaar daar hij ervoor blijkbaar ook een meisje had gebeten in het gezicht deze is op haar beurt 6 keer geopereerd geworden.

Zelfs indien je je hond nog zo goed kent een hond blijft onvoorspelbaar en is het altijd uitkijken geblazen met kinderen in de buurt.

Bewerkt door miranda, 31 maart 2009 - 21:33.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 31 maart 2009 - 21:59

Ja alle honden zijn onvoorspelbaar, als het karakter van een persoon verandert met de jaren kan dat ook met een hond gebeuren.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#20 Geplaatst 31 maart 2009 - 22:06

Wat ik wel niet goed snap is dat de hond telkens ingeslapen wordt.. Het is toch niet omdat hij niet met kinderen omkan dat hij dan maar dood moet? Laat de hond gewoon niet alleen met kinderen he, wat je overigens zoiezo niet moet doen.

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*

#21 Geplaatst 31 maart 2009 - 22:18

Ook kinderen zijn onvoorspelbaar, en die mama van da kindje, van paar dagen geleden zegt dan nog tegen de media "ja ik vond wel dat mijn hond jaloers reageerde op ons kind, we waren al aan het overwegen hem weg te doen". Als je zoiets durft zeggen van je eigen hond, dat je dat weet van je eigen hond, laat dan die hond niet in huis rondlopen als je kind op de grond ligt. Hoe stom kan je zelf zijn als moeder? Zels wanneer haar eigen moeder op het kleindochtertje kwam passen schreef ze een briefje "PAS OP VOOR DE HOND". Zet hem dan buiten, het is een dier dat daar tegen kan. Geen enkele hond is voor 100% te vertrouwen, maar ik kan zeggen dat ik nooit een hond alleen zal laten met een kind, en als ik er dan bij ben leg ik het kind niet op de grond, dan ben je immers ALTIJD te laat om te reageren, de hond is er dichter bij dan jijzelf. Nu dees is een eeuwigdurende discussie tussen hondenliefhebbers en honden"haters", deze zal ook blijven duren, maar idd, zoals eerder gezegd, de hond is telkens het dupe MAAR wat heeft het kind gedaan??????? het vb van de nietjes is al gebruikt en in mijn ogen overduidelijk ook. Elk dier, zelf katten, dat van oorsprong uit het wild komen, moet je mee oppassen, sommige dieren in mindere maten, maar ook een kat kan ineens uithalen, wel honden nu ook eenmaal, er zijn idd geen slechte honden, alleen slechte opvoedingen en slechte ingrepen van bepaalde mensen zelf. Kind en hond kunnen gewoon niet ALLEEN samen zijn. Dan heb je nog mensen dat hun honden expres agrassief maken, wel dat is een ander verhaal, maar daarvan vind ik als de beest iemand bijt en moet worden afgemaakt door die handelingen, doe dan hetzelfde met de persoon dat hem zo heeft opgevoed. Ik zelf heb twee mechelaars en een jack russel, ze doen niets aan de katten en niets aan mensen, enkel mijn jongste moet ik in het oog houden, en zal ik dan ook nooit alleen laten met kinderen noch met volwassenen omdat ik weet dat zij zo reageert uit verlatingsangst. Sorry voor mijn hele verhaal, maar ik vind het jammer dat al deze dieren ten onrechte worden afgemaakt doordat zij geworden zijn wat ze zijn door de fout van de mens.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 31 maart 2009 - 22:32

poezemannen zei:

Heb zo ooit het verhaal gehoord van een Saint Bernard (ofzo) die ineens het kindje van zijn baasjes gebeten had. Een heel gedoe en een hele tamtam want zo'n beesten kan je niet vertrouwen..tot ze de hond van naderbij onderzochten: er zaten meer dan 20 nietjes in zijn vel...dus hij heeft het nog lang volgehouden.
Maar ja, dat hoor je er niet bij natuurlijk hé..de hond is altijd de slechterik..dus inderdaad: er zijn altijd 2 partijen!

:ha :ha
das net mijn verhaal ^^

Geplaatste afbeelding

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#23 Geplaatst 31 maart 2009 - 23:13

honden, katten.. het blijven dieren. Ik heb er in principe geen problemen mee dat ze loslopen, waar ik wel een probleem mee heb is dat ze niet luisteren (Dat is meer een probleem van de eigenaar vind ik).

ik zou nooit mijn hond alleen laten met een kind (ook niet een kat trouwens)

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 01 april 2009 - 00:00

Frigga zei:

Ook kinderen zijn onvoorspelbaar, en die mama van da kindje, van paar dagen geleden zegt dan nog tegen de media "ja ik vond wel dat mijn hond jaloers reageerde op ons kind, we waren al aan het overwegen hem weg te doen". Als je zoiets durft zeggen van je eigen hond, dat je dat weet van je eigen hond, laat dan die hond niet in huis rondlopen als je kind op de grond ligt. Hoe stom kan je zelf zijn als moeder? Zels wanneer haar eigen moeder op het kleindochtertje kwam passen schreef ze een briefje "PAS OP VOOR DE HOND". Zet hem dan buiten, het is een dier dat daar tegen kan. Geen enkele hond is voor 100% te vertrouwen, maar ik kan zeggen dat ik nooit een hond alleen zal laten met een kind, en als ik er dan bij ben leg ik het kind niet op de grond, dan ben je immers ALTIJD te laat om te reageren, de hond is er dichter bij dan jijzelf. Nu dees is een eeuwigdurende discussie tussen hondenliefhebbers en honden"haters", deze zal ook blijven duren, maar idd, zoals eerder gezegd, de hond is telkens het dupe MAAR wat heeft het kind gedaan??????? het vb van de nietjes is al gebruikt en in mijn ogen overduidelijk ook. Elk dier, zelf katten, dat van oorsprong uit het wild komen, moet je mee oppassen, sommige dieren in mindere maten, maar ook een kat kan ineens uithalen, wel honden nu ook eenmaal, er zijn idd geen slechte honden, alleen slechte opvoedingen en slechte ingrepen van bepaalde mensen zelf. Kind en hond kunnen gewoon niet ALLEEN samen zijn. Dan heb je nog mensen dat hun honden expres agrassief maken, wel dat is een ander verhaal, maar daarvan vind ik als de beest iemand bijt en moet worden afgemaakt door die handelingen, doe dan hetzelfde met de persoon dat hem zo heeft opgevoed. Ik zelf heb twee mechelaars en een jack russel, ze doen niets aan de katten en niets aan mensen, enkel mijn jongste moet ik in het oog houden, en zal ik dan ook nooit alleen laten met kinderen noch met volwassenen omdat ik weet dat zij zo reageert uit verlatingsangst. Sorry voor mijn hele verhaal, maar ik vind het jammer dat al deze dieren ten onrechte worden afgemaakt doordat zij geworden zijn wat ze zijn door de fout van de mens.

De hond had reeds dat kindje ervoor al eens gebeten maar de baby had maar een klein wondje die vlug was genezen.. een reden te meer dat ze de hond niet bij de baby mochten laten.

punt twee ... een hond afgemaken nadat hij gebeten heeft....eenmaal gebeten blijven ze dit meestal doen kwestie van dominantie...

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#25 Geplaatst 01 april 2009 - 00:34

Dat zo maar afmaken ben ik ook tegen hoor. "Kwestie van dominantie" allemaal goed en wel, maar uiteindelijk maak je vaak een leven kapot omdat de baasjes niet in staat waren de tekenen te herkennen, hun hond goed op te voeden, enz. Hilde Quisquater of hoe heet ze daar zei nog dat elke hond die zich zo gedraagt dat doet vanuit een opvoedingsprobleem. En meestal is dat niet express, we realiseren het ons gewoon niet.

Je moet ook alle zaken in de context kunnen zien he. Een ander beest, maar toch, mijn kat heeft mij ook al een paar keer goed liggen gehad ze. Toen ik 7 ofzo was, gaf ik hem zo'n dikke knuffel dat dat beest gewoon dacht dattem aangevallen werd, ik heb nog het litteken. Mijn fout hé, niet van Zwartje.

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*

#26 Geplaatst 01 april 2009 - 01:37

miranda zei:

De hond had reeds dat kindje ervoor al eens gebeten maar de baby had maar een klein wondje die vlug was genezen.. een reden te meer dat ze de hond niet bij de baby mochten laten.

punt twee ... een hond afgemaken nadat hij gebeten heeft....eenmaal gebeten blijven ze dit meestal doen kwestie van dominantie...

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens, zo zit niet elke hond in elkaar, hangt van de reden af. Angst, verschieten, jaloezie of dominantie...
Bij het verschieten zullen ze het zeker geen tweede keer doen, meestal is de hond meer verschoten dat hij heeft gehapt naar "zijn mensen" dan de persoon in kwestie... (dees kan door onverwachte en wilde gebaren of een hond ineens wakker te maken)
Bij angst hangt het er vanaf welke angst, voelen ze zich bedreigt, dan zullen ze later ook nadenken. Is het een angstbijter deze zal sneller terug toeslaan.
Jaloezie, dan vraag ik me af, wat is jaloezie bij een hond, kat of andere dieren??? Wel dat is het niet goed voorbereiden door de baasjes op een nieuwkomer (kind of ander huisdier). Weer kan de hond er niet aan doen.
Dominantie, dat kan je verhelpen bij de eerste levensweken van een pup (tussen de 6 en de 16 weken), dan moet jij de baas zijn en niet constant zitten toekijken en lachen telkens hij een speelgoedje onderhanden neemt met gedrag gelijkgesteld aan agressie (dan heb ik het  niet gewoon op spelen). Vanaf dan moet je al corrigeren en cordaat zijn.
En dan heb je natuurlijk nog andere redenen, pijn, ziekte en dergelijke, wel als er dan ambetante mensen overal zitten duwen en trekken en sleuren of nietjes in men oren pitsen, wel sorry maar dan bijt ik ook.
Alles ligt gewoon bij de opvoeding van de hond door "jawel de mens".
Dit is niet bedoelt als aanval, maar ik heb les gegeven in een hondenschool en heb twee jaar hondeninstructeur gevolgd, en ik kan zeggen, het zijn niet de honden dat naar de les komen dat veel moeten leren, maar eerder de meeste baasjes, en vaak vinden ze de school zelfs overbodig en krijg je zulk een toestanden... Ik zeg niet in alle gevallen maar het gebeurd heel vaak

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 01 april 2009 - 09:21

Frigga zei:

Alles ligt gewoon bij de opvoeding van de hond door "jawel de mens".
Dit is niet bedoelt als aanval, maar ik heb les gegeven in een hondenschool en heb twee jaar hondeninstructeur gevolgd, en ik kan zeggen, het zijn niet de honden dat naar de les komen dat veel moeten leren, maar eerder de meeste baasjes, en vaak vinden ze de school zelfs overbodig en krijg je zulk een toestanden... Ik zeg niet in alle gevallen maar het gebeurd heel vaak

Dat is idd waar.
Vele mensen weten ook niet wat ze kopen. Ze zien een pupje en zeggen 'hoe schattig, kom we kopen dat'.
Bij ons op de hondenschool zit er een hond, die als puppie bij deze mensen gekomen is. Die hond laat dus absoluut geen apport los. Maar hij komt ook niet overeen met andere honden, maw als deze hond bijt zitten ze met het probleem dat die niet lost. Als je een hond van dat ras koopt, dan weet je dat je dat vanaf het begin moet leren, maar toen vonden ze het waarschijnlijk grappig dat de puppie zijn apport 'dood' deed (mee schudden) en niet loste... En nu komen ze af, hoe moeten we dit leren...

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#28 Geplaatst 01 april 2009 - 10:39

Aldhissla zei:

:ha :ha
das net mijn verhaal ^^

Oh ja, ik had enkel het begin gelezen van jouw post..nl dat van dat ze de kinderen dan maar niet mochten laten loslopen.. :LOL: :d
Foutje!! :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 01 april 2009 - 10:43

Ik ben zeker niet naïef om te denken dat mijn honden nooit zullen uithalen hoor. Ik doe hen dan ook aan de leiband als ik andere mensen passeer als ik ga wandelen. Maar de fietser in kwestie kwam van achter mij en ik had hem niet gezien. Dus als die mens gewoon even zijn fietsbel op tijd had gebruikt zodat ik ook de tijd krijg om mijn honden aan de leiband te doen zie ik niet echt een probleem. Maar ik ga zeker niet mijn honden constant aan de leiband houden bij hun dagelijkse wandeling. Ze lopen al 9 jaar los op hun wandeling, bovendien luisteren ze als ik hen roep.
Het is inderdaad zo dat het meestal een opvoedingsfout is van de eigenaars van het huisdier. Ik zou ook nooit de honden alleen laten met kinderen, gewoon al omdat ik zelf geen kinderen heb, dus de honden kennen dit niet. Ik weet ook als er iemand op een brommer nadert dat ik hen zeker moet aanlijnen want ze zijn altijd heel boos naar de brommer van de postbode :onzeker: .
En het blijven inderdaad dieren, hoe goed ik hen ook ken, ik kan hun gedrag niet ten allentijde voorspellen, daar ben ik me zeker van bewust. Alleen krijg je steeds van die domme opmerkingen als er weer eens iets gebeurt is met een hond en dan vind ik de opmerkingen onterecht.
En je hebt dan ook nog van die mensen die hun hond laten loslopen en al van ver roepen dat hun hond niets doet, wel, dan verzoek ik hen toch vriendelijk om hun hond aan te lijnen als ik met mijn honden passeer want dat ik niet kan garanderen dat mijn honden niets doen :x

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 01 april 2009 - 10:56

Dit is inderdaad weer zo'n eeuwig durende discussie tussen dierenliefhebbers en dierenhaters. :s
Ik snap toch ook niet waarom de honden altijd zomaar de schuld krijgen! In het nieuws worden ze naar voren gebracht als weeral maar eens een hond die een kind bijt. Maar als er achteraf uitkomt dat dat kind 20 nietjes in zijn vel geblazen heeft, daar zeggen ze niets van in het nieuws! :evil:

Volgens mij hangt ook wel alles van de opvoeding af. Ik heb vroeger mensen gekend die hadden rotweilers en die moesten liefst zo gevaarlijk mogelijk uitzien om mee te kunnen showen op straat :evil: :catcurs

Ikzelf ben pas ook nog achterna gezeten door een hond...een labrador zelfs! :catscratchhead
Ik was mijn start to run aan het joggen en passeerde een boerderij. Ik hoorde op het erf (zonder omheining! :catnoknow ) al een paar honden hevig blaffen. Ineens schiet er zo'n labrador achter me aan! :trance:
Nu, ik heb absoluut geen bang van honden en ik ben een echte hondenliefhebber, maar toen neep ik em toch even hoor :p
Ben dan beginnen wandelen. Ik keek niet achterom en ben ook niet gestopt. Bleef gewoon doorwandelen. Ik hoorde hem gniffelen en snuiven achter mij en voelde zijn neus langs mijn benen gaan.
Dat was toch effe paniek hoor
Eens voorbij zijn erf is hij gestopt en terug gedraaid

Maar op dat moment had ik toch ook iets van: "VERD**MME, kunnen die **eigenaars hun hond niet vastlijnen of ergens achter houden??? "
Vraag me af of ze weten dat hun hond zo achter iedereen aankomt :evil:
Wat als dat kinderen waren geweest die luid begonnen te roepen en slaan? :trance: