Spring naar inhoud

- - - - -

gevaarlijke honden

• Log in om te reageren
129 reacties op dit onderwerp
Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 01 april 2009 - 12:19

Spanishke zei:

Wat ik wel vind is dat de kleuren zwart en bruin altijd geassocieerd worden met gevaarlijke honden.

Dat is idd ook waar. Wij hebben een zwarte labrador en er zijn toch geregeld mensen die vragen of zeggen, dat is toch niet zo'n bijthond hé O:) . Hij wordt dan geassocieerd met een Rottweiler

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 01 april 2009 - 12:40

Asrael zei:

een voorbeeldje:
ik heb een kennis die onlangs van haar eerste kindje is bevallen.
Voor zij zwanger was betekende haar kat alles voor haar. Hij was net als onze poezels super verwend: ging altijd mee slapen, kreeg super veel aandacht, werd er ongelovelijk veel met hem gespeeld,...
Sinds de dag dat ze wist dat ze zwanger was mocht hij plots niet meer mee gaan slapen, al dat haar op bed was opeens vies... :catscratchhead Bovendien was ze niet immuun voor toxoplasmose, bijgevolg durfde ze haar kat niet meer aan te raken :s en heeft ze hem dus 9 maanden niet meer geaaid of geknuffeld... en sinds het kindje er is mag de kat amper nog in huis :(
!!!

Arm knorretje, mijn buurvrouw vertelde me onlangs dat ze jaren geleden een kat had, die zat altijd op haar schoot, sliep ook met haar maar toen werd ze zwanger, ze was ook bang voor toxoplasmose, toen moest de kat weg, ze heeft die naar haar ouders gedaan, en ze zei dat die kat treurde en wat later gestorven is.  Maar ja zei ze ik moest mijn prioriteiten stellen.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 01 april 2009 - 12:44

Mensen zijn echt gefixeerd op gevaarlijke rassen die ze zo in de media bestempelen. Nochthans ben ik ervan overtuigd dat elk ras gevaarlijk kan zijn als het niet de juiste opvoeding heeft gekregen. Bij ons op de hondenschool heeft eens een golden retriever (de kindervriend volgende de media) de vinger van een instructeur afgebeten :onzeker: . Dus dit is toch een bewijs dat elk ras gevaarlijk kan zijn. Natuurlijk gaan de kleinere rassen minder schade aanrichten als ze bijten, maar ook zij kunnen gevaarlijk zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#49 Geplaatst 01 april 2009 - 12:50

Roosje zei:

Arm knorretje, mijn buurvrouw vertelde me onlangs dat ze jaren geleden een kat had, die zat altijd op haar schoot, sliep ook met haar maar toen werd ze zwanger, ze was ook bang voor toxoplasmose, toen moest de kat weg, ze heeft die naar haar ouders gedaan, en ze zei dat die kat treurde en wat later gestorven is. Maar ja zei ze ik moest mijn prioriteiten stellen.

Ongelovelijk hé! :censored: Ik denk dat er vele andere oplossingen zijn...

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 01 april 2009 - 12:52

Asrael zei:

Ongelovelijk hé! :censored: Ik denk dat er vele andere oplossingen zijn...

Ja maar dat was zeker de gemakkelijkste, ik zou het nooit over mijn hart krijgen om mijn poezen te laten vallen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#51 Geplaatst 01 april 2009 - 13:02

Nog een voorbeeldje ( krijg er blijkbaar niet genoeg van :oops: , maar t is t laatste hoor!):

Ik heb een hondje (die bij mijn ouders is blijven wonen toen ik ging samenwonen) die ik uit het asiel heb gehaald toen hij 2 jaar was. Het is een kruising tussen een poedel en een maltezer. Zijn baasjes hadden hem in het asiel binnengebracht omdat hij 'gevaarlijk' is, hij beet naar kleine kinderen... moet je weten dat die mensen een kinderdagverblijf hadden! :catscratchhead Pruts was echt doodsbang en nerveus. Met heel veel liefde en aandacht is hij veranderd in een prachtige hond!
Toen mijn broer en zijn vrouw 4 jaar geleden hun eerste kindje verwachten was de paniek bij mijn ma dan ook groot, want zij had schrik dat Pruts de kleine zou bijten...
Nu zijn we vier jaar verder, zijn de kindjes van mijn broer de grootste vriendjes van Pruts :love3: Wij hebben nooit Pruts alleen gelaten bij de kinderen en de kinderen van jongs af aan geleerd hoe ze moeten omgaan met honden, zoals: niet aan zijn oren trekken, niet aan zijn poten prutsen, hem niet doen schrikken, niet met je gezichtje aan zijn muiltje zitten, niet met Pruts zijn speelgoed spelen...
Ook bij de poezels leer ik hen wat wel en niet mag en zijn er ook nog nooit ongevallen gebeurt ( mijn broer zijn kindjes komen regelmatig eens logeren bij mij).

Een leuke foto van mijn broer zijn jongste dochter met Pruts:

Bijgevoegde thumbnails

• PICT0272.JPG
  • PICT0275.JPG

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#52 Geplaatst 01 april 2009 - 13:04

Roosje zei:

ik zou het nooit over mijn hart krijgen om mijn poezen te laten vallen.

Ewel, ik ook niet !!! :love3: :heart: :love3:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 01 april 2009 - 13:13

American Stafford en een Rottweiler staan in de top 3 zelfs in volgorde, ze zijn goed bezig! Relatief bekeken natuurlijk, volgens mij zijn er eerder gevaarlijke baasjes dan honden. Het zijn de baasjes die verantwoordelijk zijn voor de hond, de opvoeding, de evolutie...

Ze gaan het blijkbaar nooit snappen, ze vragen er zelf om. Krijgen die dan nooit slechte ervaringen te horen van mensen die ook zo'n honden bij hun kinderen laten?

Bewerkt door Spanishke, 01 april 2009 - 13:26.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#54 Geplaatst 03 april 2009 - 08:55

Die "vechtrassen" worden ook vaak gebruikt als statussymbool ipv als gezelschapsdier he. En als je dan wilt dat je hond er zo gevaarlijk mogelijk uitziet en doet want dan voel jij je stoerder... jaaaa dan loopt het mis natuurlijk!

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#55 Geplaatst 03 april 2009 - 09:19

inderdaad, de American Stafford shire was een tijd 'in', alle 'stoere gasten' moesten er hebben... Maar natuurlijk is naar de hondenschool gaan niet zo stoer, een hond voedt zich vanzelf wel op zeker? Na een tijd doen ze de hond dan naar de asielen omdat ze toch teveel bijten, maar meestal zijn ze dan al op een moeilijke leeftijd om nog iets aan dat bijtinstinct te doen, vooral omdat het er echt in is gekweekt en ze nooit geleerd hebben dat het fout is... En jah.... wie gaat er nu een bijtende vechthond adopeteren? Dus zo worden de meeste ingeslapen omdat de hondenschool 'niet cool' is -_-

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 03 april 2009 - 10:06

Ondertussen nog een bericht over de Staffordshire Terriër die in het been van het meisje beet:
De ouders hebben besloten om de hond niet in te slapen, maar hem in een gesloten kennel te houden voor de rest van zijn leven. De hond gaat alleen nog maar zijn verzorgers zien en mag nooi meer buiten komen.

Dit vind ik echt absurd. Dat is dus absoluut geen hondwaardig leven meer, dan kunnen ze hem nog beter laten inslapen. Wat een beslissing :trance:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 03 april 2009 - 10:10

Ines zei:

Ondertussen nog een bericht over de Staffordshire Terriër die in het been van het meisje beet:
De ouders hebben besloten om de hond niet in te slapen, maar hem in een gesloten kennel te houden voor de rest van zijn leven. De hond gaat alleen nog maar zijn verzorgers zien en mag nooi meer buiten komen.

Dit vind ik echt absurd. Dat is dus absoluut geen hondwaardig leven meer, dan kunnen ze hem nog beter laten inslapen. Wat een beslissing :trance:

Ja inderdaad, die mensen mankeren iets serieus. Inslapen is in dit geval nog een betere oplossing dan hem heel zijn leven op te sluiten. Die gaat er alleen maar agressiever van worden!

Moest ik daar een verzorger van zijn, ik zou ze eerst een contract laten tekenen, waarin staat dat zij voor alle kosten opdraaien als hun slecht opgevoede hond mij zou bijten!!

Het is wel heel erg onverantwoord om hun hond gewoon door iemand anders te laten verzorgen terwijl het een heel groot risico inhoudt. Goed vanaf voor hun natuurlijk.

Bewerkt door Spanishke, 03 april 2009 - 10:20.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#58 Geplaatst 03 april 2009 - 10:21

dan is hij inderdaad nog beter af als hij ingeslapen is... Ocharme... Dat arm beestje heeft toch beweging en wandelingen nodig?!

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#59 Geplaatst 03 april 2009 - 10:23

Ines zei:

heb het ook gehoord deze morgen op de radio...
maar ik dacht dat de ouders enkel kenbaar gemaakt hebben dat ze niet wilden dat de hond moest worden ingeslapen en dat een team van gedragstherapeuten beslist heeft dat de hond mag blijven leven op voorwaarde dat hij inderdaad nooit meer uit een kennel komt...

Hoe het ook is, dit is inderdaad geen leven voor die sukkelaar :(

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#60 Geplaatst 03 april 2009 - 10:32

ik denk dat dit een verkeerde interpretatie is... dat de hond wel in een kennel verblijft maar ik denk wel dat de alleen de verzorgers er es mee buiten gaan ... hij mag evenwel niet in kontakt met andere mensen of honden komen.