Spring naar inhoud

- - - - -

Nierdieet of gewone voeding?

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#16 Geplaatst 05 april 2010 - 17:09

Musti krijgt niks voor haar nieren, enkel dat nierdieet...Droge brokken van Hills én speciaal natvoer (tot nu toe Hills en RC) ... ze eet dus normaal geen gewoon eten... ze heeft dus van beide speciaal eten en ze is van beide niet gek... in het begin ging dat wel, maar het is altijd hetzelfde he... ook geen mengeling omdat de DA zegt dat ze best alleen dat nierdieet volgt...Als ik meng met gewoon eten, dan valt 70% van de werking van dat dieet weg... De DA had kip en rund van RC... en kip van Hills... In he begin at ze dat allemaal goed op... na een tijd wat minder dus vond ik op het internet dat er ook tonijn bestond... DA speciaal voor mij besteld, maar Musti vond dat ook maar niks... Kan me voorstellen dat het eentonig wordt als je dag na dag maar drie verschillende dingen krijgt.. (hoewel de DA zegt dat katten niet zo verlangen naar afwisseling...) (nu staat ze achter mijn rug droge brokjes te eten)
Misschien ook bij RC eens informeren of er nog andere smaken bestaan...
Tof dat jullie jullie mening en hulp geven!!!

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 05 april 2010 - 17:12

Heb je de brokjes van RC al geprobeerd? Zwartje is verzot op zijn brokjes van RC en da's toch ook een speciaal dieet... Hills moest ie niets van weten.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 05 april 2010 - 17:12

:geluk: :geluk: :geluk:

wea
wea
  • 5.927 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 05 april 2010 - 17:18

het is niet omdat wij niet graag elke dag hetzelfde eten, dat katten dat ook niet graag hebben. 't zijn gewoonte dieren. Ze zullen ook vooral (en dikwijls zelfs uitsluitend) jagen op dingen die hun moeder jaagde. Ik geef mijn katten eerlijk gezegd altijd hetzelfde en soms zijn ze hongeriger dan anders, maar altijd zijn hun potjes toch wel geplunderd. :LOL:

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#20 Geplaatst 05 april 2010 - 17:24

Het is vooral het natvoer dat het moeilijk maakt... daar gaat ze echt even aan likken, paar stukjes eten en dan weg...
Ze krijgt geen medicatie ofzo, ze moet alleen dat nierdieet volgen... Ik had van RC kip en rund en van Hills kip... Ik vond op het internet dat er ook tonijn bestond, DA speciaal besteld en Musti moest het niet hebben...
Ik zal eens kijken of er nog andere smaken bestaan, misschien ligt het aan de eentonigheid (hoewel de DA beweert dat poezen niet zo veel afwisseling willen???)
In het begin at ze haar eten wél op... na een tijdje was haar zin over.. .misschien toch teveel hetzelfde gegeven... Ga seffens ook eens kijken op zooplus..

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#21 Geplaatst 05 april 2010 - 17:28

De brokjes zijn van RC... daar eet ze wel van... waarschijnlijk ook overdag als we gaan werken zijn... als ze enkel zou moeten overleven van het natvoer dat ik haar zie eten, dan zou ze al uitgeput moeten zijn vrees ik...
Je hebt gelijk WEA, we zien het soms teveel als mens he.. wij houden van afwisseling... maar ik zou toch graag een smaak vinden die ze lekkerder vind...Dan zou ik me toch een gelukkiger baasje voelen...;-)

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#22 Geplaatst 05 april 2010 - 17:29

Sorry Vosse, ik had ik het begin foutief gezegd dat de brokjes van Hills zijn... excuses...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#23 Geplaatst 06 april 2010 - 09:23

Hier heb ik ook een nier-kat gehad.
Spijtig genoeg wou hij helemaal géén nierdieet eten!! Behalve de eerste 3 dagen :cry: .
Hij heeft daarna gewoon de dagelijkse brokjes meegegeten, omdat eten belangrijk was. Zijn leventje is hierdoor véél korter geworden, maar hij heeft dan toch nog gelukkig geleefd...

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 06 april 2010 - 09:43

Probeer eens trovet ofzo?
Ik moet hier ook regelmatig wisselen (Peluche krijgt blaasgruisdieet), want anders eet hij het ook niet op...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 06 april 2010 - 13:54

Je kan ook i.p.v. zijn natvoer proberen of hij graag rauwe voeding heeft zoals carnibest
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 07 april 2010 - 10:09

of gewoon een stuk rauwe kip... je kan niet beter vinden dan gewoon vers rauw vlees hé.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#27 Geplaatst 07 april 2010 - 11:27

Rauw???? Dan in kleine stukjes snijden en stilletjesaan laten wennen...
Ik denk niet dat ik hen al eens rauw vlees gegeven heb... Wel heeeeel af en toe een stukje gebakken vlees...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 07 april 2010 - 13:23

Probeer maar eens met een stukje rauwe kipfilet. Ik snij het altijd in kleine stukjes omdat ze het hier anders laten liggen, maar als ze het kennen kan je de stukjes wel wat groter laten. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#29 Geplaatst 07 april 2010 - 19:24

Morgen na het werk naar de winkel... Testen... En dat zou ook goede voeding voor haar nieren zijn?

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 10 april 2010 - 01:06

Ach Zwartje at direct een hele brok op hoor. Ook al had ie het nooit gehad. Die is op een dag beginnen schooien tijdens de fondue, en sindsdien eet meneer rauw vlees in degelijke brokken :ha Als ze't lekker vinden en de tandjes zijn nog in orde dan kan je het wel proberen hoor. Zwartje moet dan weer niets van te fijn vlees...