Spring naar inhoud

- - - - -

Nierdieet of gewone voeding?

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#31 Geplaatst 11 april 2010 - 20:06

Ik heb ondertussen bij de DA een hele zak droge brokjes van Trover gekocht, lijkt ze wel te eten... Dan een potje natvoer van een ander merk "Specific, kidney support) maar ook dat laat ze liggen.. Dan maar eens terugbladeren naar jullie voorstellen en ook dat rauw niet uit het oogverliezen...

Guest_franky_*
Guest_franky_*

#32 Geplaatst 22 april 2010 - 12:55

bij onze pancho werken de nieren maar voor 30% meer nu hebben we geprobeerd hem kd brokken te geven van royal c. hij heeft drie dagen niets willen eten ,hij is dertien jaar onze andere pers is gegaan toen hij zeventien was ook door zijn nieren.
we hebben dan maar beslist heeft hij nog twee jaar t'is toch twee jaar
dat hij zijn goesting heeft gegeten
als hij al 13 jaar iets anders eet en je moet dan gaan veranderen dat snapt je kat niet waarom .
op zo een leeftijd kan je hem best maar verwennen hij is en blijft steeds je beste vriend

Bewerkt door franky, 22 april 2010 - 12:56.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#33 Geplaatst 22 april 2010 - 21:29

Ondertussen heb ik via Zooplus vier andere soorten gekocht om te proberen... Ze begint er telkens aan en blijft een poosje eten (eet heel traag) en dan gaat ze weer weg... Ze kan wel de hele dag haar nierdieet-brokjes eten en ik denk/hoop dat ze dat dan ook doet... ze drinkt in ieder geval meer dan anders (hoop dat dat geen slecht teken is? )

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 22 april 2010 - 21:49

Nadine zei:

Ondertussen heb ik via Zooplus vier andere soorten gekocht om te proberen... Ze begint er telkens aan en blijft een poosje eten (eet heel traag) en dan gaat ze weer weg... Ze kan wel de hele dag haar nierdieet-brokjes eten en ik denk/hoop dat ze dat dan ook doet... ze drinkt in ieder geval meer dan anders (hoop dat dat geen slecht teken is? )

Katten op een nierdieet moeten veel drinken, dus dat is een goed teken ;) .

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#35 Geplaatst 28 april 2010 - 19:01

Even een ander vraagje over speciaal niervoeding. Sinds vandaag hebben wij dus ook voor Jochie Royal Canin voor zijn nieren. Maar nu andersom is het niet schadelijk voor de andere katten die GEEN nierproblemen hebben??? Ik had het de DA nog willen vragen maar ben het vergeten en nu zijn ze dicht.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#36 Geplaatst 29 april 2010 - 10:24

Volgens mijn DA is dat voor jonge gezonde katten niet zo een groot probleem... Wel kan dat een probleem vormen voor andere patienten of voor niet meer zo'n jonge poezen... dan zou dat een tekort aan eiwitten kunnen geven dacht ik... dus ik zou dat toch even aan je DA vragen, die kent jouw situatie he...

Guest_guido_*
Guest_guido_*

#37 Geplaatst 26 december 2010 - 10:18

ik geef mijn poes nierdieet van R C nat en droogvoer ging in het begin beetje stroef maar nu maak ik het beetje warm de geur komt dan vrij en raad eens ze eet er beter van. :x er zijn inderdaad meerdere soorten goede nier dieetvoeding te vinden
R C
HILLS
Google maar eens je zal er nog vinden  
er is zelfs een geur en kleurloos fosfatenbinder (geen medicijn ) RENALZIN als je kat niet wil eten en niets help kan je altijd van de betere merken senior voeding geven zit minder eiwit en fosfor in samen met renalzin :evil: let op :evil: alleen in samenspraak met dierenarts

amazone480
amazone480
  • 328 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 26 december 2010 - 14:45

Je gezonde katten mogen absoluut geen nierdieet hebben, dat is slecht voor ze omdat daar minder eiwit en fosfor inzit.

Wat je ook kunt doen is ze idd het voer geven wat ze lekker vind en daardoorheen renalzin of ipakitine (fosforbinder). Fosfor wordt op die manier niet via de nieren afgevoerd en ontziet de nieren dus. Extra omega 3 visolie is eveneens heel goed voor het hart en nieren maar bij mij lusten ze dat niet. Fortekor is eveneens heel goed om de bloeddruk te verlagen en zo de nieren te ontzien. En nog een optie is om een blaas/nier compositum door het voer te mengen van groene os. Dit is homeopatisch en is dus goed voor de niertjes en tegen blaasgruis.
Wat nog beter is is om rauw te voeren vanwege de hoogwaardige eiwitten en door het vele vocht wat er in het rauw voer zit. Voldoende vocht is voor nierpatientjes essensieel.

Succes, ik heb ook een nierkatje en die heeft ook haar kuren met eten. Rauw voer moet ik bv nog steeds met een schepje k/d van hills geven maar goed zolang ze eet is dat het belangrijkste. Brokjes geef ik zowiezo niet want dat is slecht voor katten ben ik van mening. Lees maar eens bij het topic over rauwe voeding.

groetjes
Simone

Guest_guido_*
Guest_guido_*

#39 Geplaatst 29 december 2010 - 15:28

Mijn poes heeft nier problemen daarom geef ik ze deze voeding
hoor ik wilde gewoon laten weten hoe ik dit deed kan mss andere helpen
:)

Guest_guido_*
Guest_guido_*

#40 Geplaatst 31 december 2010 - 09:54

Da juist geweest ziet er niet goed uit op 10 dagen 2 kilo weg
ze geeft onze poes niet lang meer ga toch nog in samenspraak met da vers voer proberen hoop dat het helpt heb wel afgesproken
dat ik ze niet laat afzien da zal beslissen samen met ons
weet het gewoon ni meer

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 31 december 2010 - 10:30

guido zei:

Da juist geweest ziet er niet goed uit op 10 dagen 2 kilo weg
ze geeft onze poes niet lang meer ga toch nog in samenspraak met da vers voer proberen hoop dat het helpt heb wel afgesproken
dat ik ze niet laat afzien da zal beslissen samen met ons
weet het gewoon ni meer

:hug: :hug: :hug:

Welk probleem heeft de poes juist?

Vers voer kan inderdaad wel goed zijn in geval met nierproblemen, maar het hangt natuurlijk wel af van het probleem zelf.
Je kunt eventueel ook de KVV proberen, Tinlo, Carnibest, Haaksbarf...
Dit zijn diepgevroren rollen die je gemakkelijk kunt verdelen en waarbij je zelf geen samenstelling moet maken.

Als je meer info wil, kun je altijd de topics van Esther eens nakijken, zij heeft er veel ervaring in en heeft al enkele zeer volledige informatieve topics hierover over aangemaakt!

Misschien ook aangeraden om een nieuw topic te starten met de volledige uitleg over jouw poes?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_guido_*
Guest_guido_*

#42 Geplaatst 31 december 2010 - 10:43

30% over van haar nier functie m.a.w. heb niet echt veel hoop maar geef niet op

amazone480
amazone480
  • 328 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 31 december 2010 - 11:40

Wil ze wel nog eten? zo ja geef haar dan waar ze zin in heeft. Eten is belangrijker dan nierdieet.

Hier is mijn poes ook weer aan t miezemuizen met eten. Wil haar mengsel rauw niet meer en is de 200 gram die ze was aangekomen weer afgevallen :( dus nu geef ik haar een blikje prins of almo nature of porta 21. Ze moet eten en als ze dat wel eet dan maar dat. Wil haar ook niet kwijt.

Het schijnt zowiezo zo te zijn dat als ze last krijgen van de nieren er minstens al 70% weg is anders kunnen ze het niet meten ofzo.

Sterkte.

Guest_guido_*
Guest_guido_*

#44 Geplaatst 31 december 2010 - 17:30

vers voer lijkt te lukken en wissel af met gewoon voer van rc en almo hoop dat het lukt bedankt amazone

Guest_guido_*
Guest_guido_*

#45 Geplaatst 01 januari 2011 - 10:24

ik maak me geen illusie  maar hoop op het beste
onze pruts is beetje actiever ze is op mijn schoot gesprongen
zou het dan toch helpen ????? dat was al een eeuwigheid geleden  
duimen maar