Spring naar inhoud

- - - - -

graven op de vloer ?

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:46

ik zit met een vraagje , het is eigelijk niet zo belangrijk maar misschien wel leuk om het te weten
clyde graaft met zijn pootjes op het parket ( af en toe) , enkele minuten aan een stuk en dan verplaatst hij zich en doet hij het ook , meestal voor de kattenbak , ..
en als je dan kijkt dan stopt hij en kruipt hij onder bed en doet hij het daar verder ( hoor je zo kretsen )
het graven lijkt op het graven in de kattenbak denk ik
weet iemand hoe dit komt ?
het is wel niet heel dikwijls maar wel grappig om te zien :)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#2 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:08

Phoebe doet dit soms ook, maar dan meestal aan haar etensbakjes, het lijkt op haar eten weggraven... Weet ook niet waarom ze het doet.
Ze heeft dat een keer gedaan gewoon in een hoekje in de living, maar dan plaste ze ook wel effectief. (is gelukkig gestopt ondertussen dat in huis plassen)

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#3 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:09

ja bij het eten kan het ook zijn , het eten staat er ook dicht bij

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#4 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:12

Orli doet dat ook, maar helaas meestal als ze ergens geplast heeft waar het niet mag :(

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#5 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:15

ahnee hij heeft dan niet geplast (heeft hij tot nu toe nog nooit gedaan ergens in huis geplast)

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 31 maart 2009 - 17:04

Elabaakes!

Dieuwke doet dit ook bij haar eetbakje...'k Heb hier ergens gelezen (of ergens op internet, 'k weet hetn niet meer, maar al mijn poezenkennis komt van hier :) ) dat dit is om hun eten "weg te steken". Ze willen het wel opeten, maar hebben er nu niet direct zin in en "graven" het dan weg voor later...
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#7 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:14

Onzen Chippie doet dat ook! En altijd zonder er iets van eten in het spel is..die komt gewoon uit de zetel bv en begint vollen bak te krabben op de keukenvloer..bizar beestje! Maar dat wist ik al.. :LOL:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:18

alee dat weten we dan ook weer , hij moet geen bang hebbe hoor , ik zal zijn eten niet opete :ha

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:35

Dat is een instinct dat ze nog van hun voorvaders hebben geerfd.
In het wilde begroeven ze hun eten ook zodat ze dat later konden opeten.
Hier doen ze dat alle 3, maar Gebbie is wel echt een kampioen. Ze begraaft zelf mijn tas koffie :d

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#10 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:44

je tas koffie ... vertel :LOL:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:55

Er valt niet veel over te vertellen.
Ze doet hetzelfde bij mijn koffie, mijn handtas, de geurverfrisser,... als alle katten bij hun eetkommen doen.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#12 Geplaatst 31 maart 2009 - 18:59

:LOL: :LOL: oke  

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 31 maart 2009 - 19:20

haha, tjah, kan ook zijn omdat ze vinden dat iets stinkt

(hier doet toesje het met mijn maandverband :shhh: )

Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#14 Geplaatst 31 maart 2009 - 19:22

hier doen ze dat ook. meestal rond hun eetbakje ook. maar ook als ze net uit de kattenbak komen en er hangt nog wat aan hun pootjes dan ruiken ze aan de grond en beginnen dan in het rond te krabben. waarschijnlijk door de geur van de kattenbak denk ik.

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#15 Geplaatst 31 maart 2009 - 19:44

Ze doen dat om hun geurmerken af te zetten. Territorium begrenzen dus. Aan hun zooltjes zitten geurkliertjes die wij niet kunnen ruiken. Normaalgezien wrijven ze met hun pootjes rond eetbakje, kattebak, helaas ook plasplekjes en houden ze daarbij hun nagels ingetrokken. Dat is trouwens ook de reden waarom katten graag krabben aan de bank en zo.