Spring naar inhoud

- - - - -

zwerfkatertje

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#16 Geplaatst 02 april 2009 - 13:43

hopelijk komt het allemaal goed :)

Echt ongelooflijk lief dat je zoveel moeite doet om dat zwervertje te helpen!! Heel veel mensen hadden hem gewoon naar een asiel gebracht waar hij zich waarschijnlijk nog slechter zou voelen... Dus echt :thumb: dat je dit doet! :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 02 april 2009 - 14:51

Ai toch, dat is spijtig. maar mss dat het niet van de ene dag op andere verandert zoals je DA zegt. Even tijd geven en duimen. Het is een probleem om de arme drommel ergens rustig te laten bekomen, je doet echter wat je kunt (en zelfs meer). :thumb:
Ik hoop dat het alsnog in orde komt en ik zou zeker die Clomicalm overwegen.
Veel succes!

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#18 Geplaatst 02 april 2009 - 15:51

Héél veel succes en hopelijk raakt die arme drommel inderdaad van zijn sproeigedrag af !!!

Echt tof wat je doet voor die poezel !! :catkiss :flower:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#19 Geplaatst 02 april 2009 - 15:58

Ik hoop dat zijn hormoontjes snel zakken en hij stopt met sproeien!

Guest_Yena_*
Guest_Yena_*

#20 Geplaatst 02 april 2009 - 19:57

Het is ondertussen beslist.  Morgenavond ga ik hem terug ophalen.  Heb ook met mijn dierenarts gepraat en het heeft zeker een 3-tal weken nodig eer de hormonen terug normaal werken.  Want zolang blijven zij wel in zijn bloed zitten.  Die mevrouw van de opvang kan hem momenteel gewoon niet uit de bench laten, want dan sproeit hij alles onder en bespringt haar kattinnen.  Zij heeft al heel veel katten herplaatst, maar dit zou ze nog nooit hebben meegemaakt, sproeien in dergelijke mate...?
Ik zal hem hier moeten opvangen.  Gedurende de dag zal ik hem buitenlaten (zodat hij toch zijn frustraties wat kwijtkan) maar gedurende de nacht zal ik hem hier in een kamertje apart houden, zodat hopelijk ons Bolleke stilaan zijn geur gewoon wordt...
Als dit maar goedkomt...
Groetjes
Yena

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#21 Geplaatst 02 april 2009 - 20:17

veel succes!! :thumb:

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#22 Geplaatst 03 april 2009 - 07:07

Veel succes :geluk:

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#23 Geplaatst 03 april 2009 - 09:45

Heel veel succes Yena !!!
Hopelijk komt alles goed, en wie weet, zal Bolleke inderdaad mss gewend raken aan zijn geur en hem tolereren, dan kan hij gewoon bij jou blijven wonen !! :thumb:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 03 april 2009 - 10:30

Veel succes

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 04 april 2009 - 13:47

:geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Yena_*
Guest_Yena_*

#26 Geplaatst 06 april 2009 - 12:23

Hoi,
Wij hebben Nymo, het zwerfkatertje, vrijdag terug gaan ophalen.  Hij doet het hier voorlopig heel goed, en ik heb hem nog niet zien sproeien, of ik heb nog geen plasjes gevonden.  Hij loopt onze bureaus binnen en buiten, precies of hij woont hier al jaren.  Hoop wel dat het sproeiprobleem een beetje onder controle blijft, want zoals hij bij dat opvanggezien sproeide.....dat hadden ze daar nog nooit meegemaakt.  Maar het zal de combinatie stress en hormoontjes geweest zijn vermoed ik.  Hij zat daar in een bench, tussen andere katten, en dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor hem.  
Ander probleem is nu dat onze 'wilde' zwerfkattin Bolleke, die hier al ettelijke jaren in onze bureau en op onze terreinen woont, al 3 dagen niet meer binnenkomt.  Zij zit hier doodongelukkig in onze tuinen, en zij weigert nog van binnen te komen.  Hoop dat dit overgaat want ik vind het wel heel zielig.  Zij is een heel rustige oudere kattin (die met rust wil gelaten worden), en nu die stress voor haar....
Hopelijk komt zij snel tot inkeer.  Ik heb al eens gedacht van haar te proberen een aantal uurtjes op te sluiten in de bureaus (zonder dat Nymo er is), en misschien wordt ze dan wel sneller gewoon aan zijn geur.  Maar zij laat zich niet zomaar oppakken dus dat is niet zo simpel.
We wachten het even af.  
Groetjes
Yena

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 06 april 2009 - 12:36

Wat jammer hé, hopelijk gaat het snel over !
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#28 Geplaatst 06 april 2009 - 12:42

ik hoop ook dat het snel over gaat! Toen ons Orli erbij kwam zagen we Sloeberke ook een tijdje heel weinig, maar dat ging hier vrij snel over en nu is hij terug heel vaak binnen. Hopelijk gaat het bij jouw dus ook vlot! :)

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#29 Geplaatst 06 april 2009 - 13:05

Blij te horen dat het goed gaat met Nymo ( mooie naam!)

Hopelijk went Bolleke aan de nieuwe situatie en herneemt ze snel haar oude gewoonten...
toen Gizmo en Koetje er hier bij kwamen zagen wij Asrael ook véél minder, maar met veel liefde en geduld is het in orde gekomen.

veel succes

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 06 april 2009 - 16:20

Het kan wel wat duren en soms dus helemaal niet, maar ze moeten toch even aan mekaar kunnen wennen. Ik duim dat Bolleke wat vrolijker wordt en Nymo z'n sproeigedrag nu onder controle heeft. :catwalk2