Geplaatst 06 april 2009 - 12:23
Hoi,
Wij hebben Nymo, het zwerfkatertje, vrijdag terug gaan ophalen. Hij doet het hier voorlopig heel goed, en ik heb hem nog niet zien sproeien, of ik heb nog geen plasjes gevonden. Hij loopt onze bureaus binnen en buiten, precies of hij woont hier al jaren. Hoop wel dat het sproeiprobleem een beetje onder controle blijft, want zoals hij bij dat opvanggezien sproeide.....dat hadden ze daar nog nooit meegemaakt. Maar het zal de combinatie stress en hormoontjes geweest zijn vermoed ik. Hij zat daar in een bench, tussen andere katten, en dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor hem.
Ander probleem is nu dat onze 'wilde' zwerfkattin Bolleke, die hier al ettelijke jaren in onze bureau en op onze terreinen woont, al 3 dagen niet meer binnenkomt. Zij zit hier doodongelukkig in onze tuinen, en zij weigert nog van binnen te komen. Hoop dat dit overgaat want ik vind het wel heel zielig. Zij is een heel rustige oudere kattin (die met rust wil gelaten worden), en nu die stress voor haar....
Hopelijk komt zij snel tot inkeer. Ik heb al eens gedacht van haar te proberen een aantal uurtjes op te sluiten in de bureaus (zonder dat Nymo er is), en misschien wordt ze dan wel sneller gewoon aan zijn geur. Maar zij laat zich niet zomaar oppakken dus dat is niet zo simpel.
We wachten het even af.
Groetjes
Yena