Spring naar inhoud

- - - - -

het cat-proof tuinproject begint

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 05 april 2010 - 19:20

jaja, met die hele toestand van dat asiel hier in de buurt zit de schrik er bij mij echt in. Dus nu gaan we onze tuin wat cat proof maken.

Maar...we zijn een heel tuin project van plan: de hele tuin zal heraangelegd worden en we houden maar welgeteld 1 boom : onze magnolia en maar een paar plantjes. De rest zal er allemaal uitgaan. We hebben al enkele ideetjes, maar ik denk niet dat we dit jaar al vertrokken zullen zijn. We gaan onze tuin ook volledig afsluiten (heb al een mooie afsluiting gezien, maar we moeten daar nu nog eens de prijs van achterhalen) .

Maar omdat James toch echt eist om buiten te gaan, zullen we toch een voorlopige oplossing moeten uitwerken en die is er nu. We hebben enkele kattennetten besteld om al voorlopig een klein deel van de tuin te kunnen afmaken.

Ik kijk er naar uit! Maar ja, eerst is er enthousiasme en dan volgt het gevloek want zo'n handige ben ik ook niet en ik onderschat die dingen altijd!

Ik hoop op termijn deze afsluiting te kunnen plaatsen: Kokosystems ? KokoHusk Schanskorven en Schuttingen. Bijzonder Natuurlijke erfafscheidingen
Ik vind het patroon van die kokos gewoon supermooi.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#2 Geplaatst 05 april 2010 - 19:39

Is die afsluiting wel bestand tegen een poes? Ik bedoel, die trekt zich (juist omdat het kokos is) er toch snel aan op en is er toch zo over? (of schat ik het verkeerd in?

Nashota
Nashota
  • 17.924 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 05 april 2010 - 19:43

Dat heb ik nog nooit eerder gezien, wat apart zeg, heel mooi :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 april 2010 - 20:26

Dat ziet er heel mooi uit.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 april 2010 - 20:48

Ik vind het ook heel mooi, maar ik denk ook dat ze zich hier juist gaan kunnen aan optrekken of zal je ook nog schrikdraad plaatsen? Ik heb hier speciaal riet geplaatst, omdat het daarin onmogelijk is om de nagels in vast te plaatsen...
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 05 april 2010 - 20:51

Oei, ik wil je niet ontmoedigen, maar daar geraken ze echt op en over.

Isjuh
Isjuh
  • 2.160 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 05 april 2010 - 21:09

Nog niet gezien, geeft een zuiders tintje hé, nu de zon nog haha :)
Geplaatste afbeelding
      Groetjes Iris & de andere diertjes :rub:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 05 april 2010 - 21:57

Ziet er iets moois uit maar zoals de andere zeggen gaan ze er niet uit kunnen?

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 06 april 2010 - 00:04

Het is wel mooi, maar of het catproof is?

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 06 april 2010 - 00:33

Ik vind het erg mooi. maar ik ben ook zeker dat een poezel er binnen de 5 minuten uit kan ;)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 06 april 2010 - 06:26

als je prijzen weet van afsluitingen, kan je me dat laten weten??? wij gaan hier ook de hele tuin heraanleggen,en zwemvijver enzo leggen. het volgende is dan een nieuwe afsluiting, ook catproof, en dan kan de kattenren weg (als er geinteresseerden zijn, mag je het me laten weten! ;) ) hangt beetje van de prijs van afsluiting af natuurlijk wanneer het in het budget zal passen. voorlopig denk ik gewoon aan houten panelen, met bovenaan schrikdraad erop. zal super zijn als de poesjes in de tuin zouden kunnen, en mijn vriend vindt die kattenren lelijk, dus hij was onmiddellijk akkoord met het idee van catproof afsluitingen! :) nu nog de prijzen...
Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#12 Geplaatst 06 april 2010 - 07:53

ik vind het ook zeer mooi :) maar ik denk ook dat ze zonder schrikdraad direct ontsnapt zijn :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 06 april 2010 - 08:42

Ziet er leuk uit, maar ik stel me er dezelfde vraag bij als de rest...
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 06 april 2010 - 09:46

ja ik ben er ook zeker van dat de katten erover kunnen en dat er iets op moet komen. Wat weet ik nog niet: ofwel netten, ofwel een kippengaas constructie ofwel schrikdraad. Ik heb ook mooie houten palen in ringen gezien die dan rollen als de kat erover probeert, maar dat vind ik niet zo passen bij deze omsluiting. Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar schrikdraad.

Hopelijk kunnen we zaterdag eens gaan kijken naar de winkel voor die kokosdingen.

maar ik hoop deze week mijn netten geleverd te krijgen zodat ik daar al mee aan de slag kan voor een deel van de tuin. We hebben eerst nog graafwerken te doen voor we die kokos-omsluiting kunnen zetten (alle oude struiken moeten weg, een stervende boom moet ook nog weg....)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 06 april 2010 - 13:31

Ziet er leuk uit :thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag