Spring naar inhoud

- - - - -

vis voeren

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 18 april 2010 - 12:25

Ik zit met het probleem dat onze katten blijkbaar enkel vis lusten.
Het vlees willen ze niet. Ik probeerde eend, kip, rund en daar kwam geen kat aan. Pure biefstuk dan weer wel.
Kabeljauw, tonijn, makreel, zalm, garnalen zijn hun favoriet.
Hun brokken van biomill zijn ook met vis en die eten ze het liefst.
Nogal kieskeurige katten zeker ?

Op hun menu staat dus veel vis.
Ik weet dat het niet echt afwisselend is, maar of het kwaad kan ?
Ik zal dit extra toch proberen te beperken tot 2 keer per week.
Maar vraag me toch af of het voor een moederpoes met kittens toch niet beter is ze elke dag toch wat te geven. Ons Sanneke is er dol op en dat tijdelijke extra zal wel geen kwaad kunnen zeker ?

Het enige wat is wel weet is dat het bere-duur is, maar dat kan maakt me helemaal niets uit als ik ze zie genieten ...

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#17 Geplaatst 18 april 2010 - 12:33

Ik heb ook al verschillende soorten geprobeerd en ook garnalen het gaat er allemaal zonder problemen in, ik hou het op 2 x per week .

Nogmaals bedankt voor de tips :thumb: !!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 18 april 2010 - 18:29

Hier eten ze ook veel liever de vis-versies van natvoer dan de vlees-versies.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#19 Geplaatst 28 juni 2010 - 10:26

vanaf welke leeftijd mag je een kat al eens wat vis geven? Ik heb hier nog wat blikjes makreel in eigen nat staan en zou hem dat graag eens geven, hij is nu bijna 12 weken.

tash
tash
  • 7 katten

#20 Geplaatst 28 juni 2010 - 11:35

Ester zei:

Je kunt eigenlijk elke vissoort wel voeren. Bij rode poon is het oppassen met de giftige stekels. Vooral vette vis bevat veel omega-vetzuren die heel gezond zijn. Vette vissoorten zijn bijvoorbeeld: zalm, tonijn (niet teveel voeren), sardines, makreel (niet gerookt!). En je kunt het inderdaad allemaal rauw geven!

ester, porta 21 heeft heel veel varieteiten vooral met tonijnsamenstellingen. het is dus raadzamer om ook deze ni te vaak te geven?

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 28 juni 2010 - 13:21

Jesske zei:

vanaf welke leeftijd mag je een kat al eens wat vis geven? Ik heb hier nog wat blikjes makreel in eigen nat staan en zou hem dat graag eens geven, hij is nu bijna 12 weken.
Dat kan al prima hoor als hij 12 weken is. Makreel is dus wel erg vet, dus ik zou niet teveel in één keer voeren.

tash zei:

ester, porta 21 heeft heel veel varieteiten vooral met tonijnsamenstellingen. het is dus raadzamer om ook deze ni te vaak te geven?

Het wordt afgeraden om teveel tonijn te voeren in verband met dioxines. Dus in welke vorm dan ook, zou ik het niet teveel voeren. (tenzij een kat enkel blikvoer met tonijn/vis lust, dan moet je kiezen voor het minst kwade. Dan maar liever blikvoer met vis dan geen of te weinig blikvoer)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 28 juni 2010 - 13:28

Ik vind het een beetje sneu om tonijn te voeren aan een kat daar tonijn een bedreigde diersoort is.
Je kan tal van andere vissoorten geven.

Bewerkt door elixeryen, 28 juni 2010 - 13:29.

Geplaatste afbeelding

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 30 juni 2010 - 18:42

Tabi krijgt ivm haar allergie regelmatig gekookte kabeljauw en Pangasius. Wij halen dat in de Makro in grote hoeveelheden, dan komt het een pak goedkoper uit.

Bewerkt door sjintoo, 30 juni 2010 - 18:42.

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#24 Geplaatst 30 juni 2010 - 18:58

Wij geven stukjes zalm en tonijn dit 1 keer per week afwisselend

tash
tash
  • 7 katten

#25 Geplaatst 30 juni 2010 - 21:21

Ester zei:

Dat kan al prima hoor als hij 12 weken is. Makreel is dus wel erg vet, dus ik zou niet teveel in één keer voeren.

Het wordt afgeraden om teveel tonijn te voeren in verband met dioxines. Dus in welke vorm dan ook, zou ik het niet teveel voeren. (tenzij een kat enkel blikvoer met tonijn/vis lust, dan moet je kiezen voor het minst kwade. Dan maar liever blikvoer met vis dan geen of te weinig blikvoer)

merci ester!!!

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#26 Geplaatst 01 juli 2010 - 00:00

geven jullie dan een hele vis? of alleen alles behalve de kop en de staart? hier krijgen ze namelijk af en toe de kontjes en wat overgebleven stukjes vis..maar geen idee of die staartjes ook goed zijn

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 01 juli 2010 - 08:03

Wij geven filets.  En dan ook maar kleine porties want die zijn echt wel groot.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 01 juli 2010 - 08:39

Danielle zei:

geven jullie dan een hele vis? of alleen alles behalve de kop en de staart? hier krijgen ze namelijk af en toe de kontjes en wat overgebleven stukjes vis..maar geen idee of die staartjes ook goed zijn
Ik geef de katten meestal hele sardines, dus gewoon met staart en kop.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#29 Geplaatst 01 juli 2010 - 18:13

Ester zei:

Ik geef de katten meestal hele sardines, dus gewoon met staart en kop.

ok dankjewel :)

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#30 Geplaatst 01 juli 2010 - 18:26

In die blikjes almo hebben ze hier ook t liefst de combinaties met tonijn en die krijgen ze een keer of 4 per week, ik zal dan maar wat afbouwen zeker?
Kabeljauw gaf ik vroeger, zo van die kabeljauwplankjes gekookt in visbouillon maar dat waren de heerschappen snel beu. Ook gemalen biefstuk moet je ze geen heel bordje van geven want dat vinden ze tegensteken. Misschien een klein beetje verwend?
Trouwens blikjes zalm en tonijn van de Aldi, lopen ze met een grote boog omheen!