Spring naar inhoud

- - - - -

probleem op het werk, blijf piekeren

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 april 2010 - 08:46

ok, het gaat niet over katten, maar ik blijf er maar mee zitten dus ik schrijf het hier even van me af. raad is altijd welkom.

ik werk dus aan de kassa, maar sinds enkele weken doe ik ook de snoepjes aan de kassa. dat houdt in dat ik die moet bestellen en in principe ook inzetten.wegens mijn achillespees ben ik daar wel even niet meer toe in staat geweest.

nu, vorige week en deze week heeft een collega geholpen met inzetten. iedereen moet namelijk wel eens helpen als het rustig is aan de kassa (niet mijn regel hoor). wat heeft die gedaan? vorige week heeft die vanalles wat in stock stond gewoon overal tussen gepropt, al dan niet met een prijs erbij (handgeschreven, niet de bedoeling :) ). ik vroég vorige week of zij dat gedaan had? waarop zij vier uur boos is geweest op mij. en dan heb ik het dus echt nog niet boos gevraagd, ik wou gewoon weten wie dat gedaan had, zodat ik ook wist of het zo moest blijven staan of niet; het zou allemaal zogenaamd in opdracht van iemand anders geweest zijn (verantwoordelijke voeding, staat dus ook nog boven mij) en ik moest mij er niks van aan trekken.

ik heb die die dag zelf nog met die verantwoordelijke zien babbelen, achteraf ben ik te weten gekomen dat mijn collega dus niet wist dat het mijn verantwoordelijkheid was nu, die snoepjes. ik snap dus echt niet waarom dat die daarna nog vier uur boos is geweest. op het eind van de dag zei ze "ik was gechoqueerd" :o

ik ben gisteren nog eens met die verantwoordelijke gaan babbelen om te vragen of alles nu zo moest blijven staan, aangezien mijn collega zei dat zij dat had gevraagd. waarop ik antwoord krijg dat zij dat helemaal niet gevraagd had!!! dat mijn collega dat gewoon allemaal gedaan had en bij haar bevestiging was gaan zoeken!!! dus op de koop toe heeft die collega ook nog eens staan liegen tegen mij.

eergisteren is er nog een situatie geweest. ik had mijn bestelling in de voormiddag al gedaan, maar er was nog vanalles binnen gekomen. toen ik in de namiddag johan even een bezoekje kwam brengen :) heeft hij dan de bestelling met mij opnieuw overlopen. en ook alles eruit gehaald wat verkeerd stond. hij heeft ook aan die collega gezegd dat ze de dingen op hun plaats moet inzetten. dat wij anders geen zicht hebben op wat we moeten bestellen. als ik ergens iets leeg zie staan, of hij, dan bestellen wij dat bij, terwijl er op een andere plaats twee dozen naast elkaar zijn gepropt :o ik moet ook voor elk ding ALLE rekken aflopen om te zien of het toevallig niet ergens is tussengepropt.

soit, dat johan dat zei is die collega blijkbaar in het verkeerde keelgat geschoten. ze is kort na johan zijn opmerking chagrijnig door de winkel beginnen marcheren. terwijl, IK vind, als je iets fout doet dan mag dat toch gezegd worden... ik heb samen met johan al vier keer in mijn vrije tijd die snoepjes staan opruimen en IEDERE keer opnieuw moet ik weer een ravage opruimen eer ik mijn bestelling kan doen. johan heeft dat ook niet gezegd met boze bedoelingen, gewoon: kijk, als je inzet, gelieve alles op hun plaats te zetten. het wordt anders te moeilijk als er besteld moet worden. daarbij vind ik het ook maar raar dat zij die dingen staat te reorganiseren terwijl ik aanwezig ben zonder iets aan mij te melden of te vragen.

soit, een dag later kom ik terug op mijn werk, die collega negeert mij. :louche: hoe raar is dat? ik heb er nog mee willen praten. ik heb haar gevraagd waarom ze boos is op mij, aangezien johan haar een opmerking heeft gegeven en niet ik. dat ze het ook maar in mijn gezicht moet kunnen zeggen ipv achter mijn rug bij jan en alleman haar beklag te gaan doen. het enige wat ik eruit kreeg was "kvind spijtig, een hele dag werk voor niks". :o ja hallo, voor ons ondertussen vijf dagen voor niks... na die zin is ze trouwens weggebeend.

en de HELE dag heeft die mij verder genegeerd. ze is ook speciaal vroeger doorgegaan en ze heeft bij het weggaan tegen iedereen dag gezegd, bij naam, behalve mijn naam :gek:

nu, waar ik dus mee zit, het stoort mij enorm dat die mij niet gewoon komt zeggen wat er is en mij negeert om iets wat johan gezegd heeft. dat ze dus niet kan uitspreken tegen MIJ wat er is, maar wel achter mijn rug bij jan en alleman gaat klagen. EN, en dat was voor mij er echt over, ze heeft ook nog eens vanalles uit de rekken gehaald en in een mandje gesmeten :gek:

het lijkt wel of ik in een kleutertuin werk!!! en ik vind dat ik zoiets ook helemaal niet hoef te pikken...

Geplaatste afbeelding

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#2 Geplaatst 08 april 2010 - 08:52

zoiets zou ik ook niet pikken nee. Je hebt op een rustige manier met haar proberen praten, en Johan ook, maar zij wil duidelijk niet.

Wie staat er boven jullie beide ? Is dat Johan of is dat iemand anders ? Anders moet je eens met die persoon praten en je frustratie uitleggen ? Mss kan die persoon dan tegen die kwade collega zeggen hoe ze het wel of niet mag / moet doen in het vervolg ?

:hug:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 08 april 2010 - 08:52

Je hoeft dat zeker niet te pikken. En gouden raad: negeer haar en haar gedrag. Zij maakt fouten dus zij moet maar op de blaren zitten en als ze dat niet aankan, is dat haar probleem en niet dat van jou. Maakt ze nog fouten: zeg haar dat op een vriendelijke manier en zorg dat je bewijzen hebt.
Zeg, als zij een rothumeur heeft, moet jij je dat niet aantrekken he :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 08 april 2010 - 08:56

het stoort mij gewoon enorm dat ze mij niet zegt waarom ze zo boos is. IK heb niet eens wat tegen haar gezegd tenslotte, ik stond gewoon naast johan. plus, als ze zo moet negeren, zélfs voor zaken die met werk te maken hebben, dat maakt mij gewoon boos. zég toch gewoon wat er is en als dat niet kan gedraag u dan normaal.

maar niet zo van, haha ik negeer u en ondertussen ga ik bij iedereen wel klagen. ook bij mijn kassaverantwoordelijke he. plus, ze gaat achter mijn gat ook aan iedereen vragen wat ik gezegd heb, enfin, kleutertuin... ik wil in zo een sfeer niet werken. dat moet uitgesproken worden, of doe gewoon... dàt stoort mij. enorm.

per slot van rekening heeft zij iets fout gedaan en heeft ze helemaal geen reden om boos te zijn. op johan niet, op mij ook niet. en al helemaal niet gelijk een koppig kindje vanalles uit de rekken sleuren achter mijn gat.

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 april 2010 - 08:58

:hug: :hug: :hug:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#6 Geplaatst 08 april 2010 - 08:59

Bij ons zeggen ze in zo'n geval: z'et were tied voe blieë te worden
In het AN :) : ze heeft weer tijd om blij te worden.

Ik vrees dat je op ieder werk wel zo'n persoontje hebt rondlopen. En heel veel kan je daar niet aan doen. Jij en je collega Johan weten hoe het zit en als er nog zoiets voorvalt zou ik ook eens met je hogere chef gaan praten van kijk zo kan het toch niet verder. Dan kan die persoon een tussenpersoon zijn voor een gesprek met de betrokkenen.

Veel succes alvast :hug:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 08 april 2010 - 09:04

bij de directeur of bij mijn kassaverantwoordelijke? want ik meen het echt wel in zo een sfeer wil ik echt niet werken

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 08 april 2010 - 09:10

:hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#9 Geplaatst 08 april 2010 - 09:15

xantippe zei:

bij de directeur of bij mijn kassaverantwoordelijke? want ik meen het echt wel in zo een sfeer wil ik echt niet werken

Zou niet onmiddellijk naar het hoogste gaan, gewoon naar degene die rechtstreeks boven je staat.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 08 april 2010 - 09:31

Lisje zei:

Bij ons zeggen ze in zo'n geval: z'et were tied voe blieë te worden
In het AN :) : ze heeft weer tijd om blij te worden.

Ik vrees dat je op ieder werk wel zo'n persoontje hebt rondlopen. En heel veel kan je daar niet aan doen.  
Veel succes alvast :hug:

Anne, hier sluit ik me volledig bij aan. Je mag ook niet vergeten dat niet alle mensen de "skills" hebben om eerst eens te kijken wat ze zelf verkeerd doen, en het dan maar direct op een ander steken. En dat is zoveel gemakkelijker voor hen he. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#11 Geplaatst 08 april 2010 - 09:51

:hug: :hug:  dat is niet fijn werken zo..

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#12 Geplaatst 08 april 2010 - 09:52

Gewoon rechtstreeks tegen haar zeggen dat je met haar wil spreken onder 4 ogen en tijdens dit gesprek vragen naar haar gedrag. Zelf ben ik verantwoordelijke in een keten van 6 bakkerswinkels voor de afdeling belegde broodjes en de bediening van klanten die bij ons komen eten, en dit voor 6 winkels dus. Zelf doe ik het altijd op deze manier, zelf rustig blijven en rechtstreeks vragen wat het probleem is en samen tot een oplossing proberen te komen. Zeggen hoe jij het wil hebben hoe het gebeurt en dat je het echt niet op prijs stelt dat ze iedereen aanspreekt behalve jou zelf.
Succes!

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 08 april 2010 - 10:30

lenalena170 zei:

Gewoon rechtstreeks tegen haar zeggen dat je met haar wil spreken onder 4 ogen en tijdens dit gesprek vragen naar haar gedrag. Zelf ben ik verantwoordelijke in een keten van 6 bakkerswinkels voor de afdeling belegde broodjes en de bediening van klanten die bij ons komen eten, en dit voor 6 winkels dus. Zelf doe ik het altijd op deze manier, zelf rustig blijven en rechtstreeks vragen wat het probleem is en samen tot een oplossing proberen te komen. Zeggen hoe jij het wil hebben hoe het gebeurt en dat je het echt niet op prijs stelt dat ze iedereen aanspreekt behalve jou zelf.
Succes!

ja dat héb ik dus gedaan en ze zei enkel "kvind spijtig, een hele dag werk voor niks" en dan weggelopen. wat moet ik doen, haar vasthouden? :louche:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 08 april 2010 - 10:44

Als er iets is waar mijn haar ook rechtop van gaat staan, dan zijn het mensen die hun eigen fouten steeds trachten goed te praten of op iemand anders af te schuiven :evil: . Je bent toch volwassenen onder elkaar, en iedereen maakt wel eens fouten hé. Ik weet echt niet wat ik in jou situatie zou doen, je hebt het al op de vriendelijke manier geprobeert, maar inderdaad, sommige mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar. Ik hoop dat het opgelost kan worden, want lijkt me geen leuke sfeer om in te werken. :rub: :rub: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#15 Geplaatst 08 april 2010 - 10:53

als er echt niet te praten valt met haar moet je wel hoger op gaan... je kan moeilijk achter haar blijven lopen in de hoop dat ze eens een normaal gesprek wilt voeren...