Spring naar inhoud

- - - - -

help!!! raad nodig

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Guest_Simonneke_*
Guest_Simonneke_*

#1 Geplaatst 08 april 2010 - 15:54

Wij hebben een britse korthaar, Simonneke genaamd...
Hebben haar bijna een maand geleden laten dekken maar toen ze een week terug thuis was... Kreeg ze witte vaginale afscheiding...
Mee bij de dierenarts geweest... Echo genomen... conclusie was... Geen baarmoederontsteking (gelukkig) maar een vaginale ontsteking...

We hebben dat behandeld met antibiotica maar... nu een week na het einde van de behandeling heeft ze het nog steeds, nu is de afvloeiing eerder geel/bruin, dus ik veronderstel dat er bloed bij zit...
Soms trekt haar buikje ook samen en gromt ze een beetje, dat is voor mij een teken om klaar te staan met de cleenex want dan weet ik dat het er weer gaat uitlopen...

Nu... vanmorgen weer naar de dierenarts geweest en die heeft blijkbaar vruchtblaasjes ontdekt... Maar het is nog te vroeg om te zien of er effectief vruchtjes inzitten... De dierenarts zei dat het mogelijk is dat die afvloeiing, dat dat een soort van miskraampje is... resorberen noemen ze dat...
Heeft iemand van jullie ooit zoiets gelijkaardigs meegemaakt met zijn poes?
Vanavond weet ik meer want de dokter heeft bloed getrokken...

Ik word er helemaal gek van... en voor haar is het nog veel erger...
Hopelijk vind de dierenarts snel wat er aan de hand is en de nodige behandeling daarvoor...

Maar als iemand dit ooit heeft voorgehad... Let me know...?

groetjes

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 08 april 2010 - 15:58

sorry kan je niet helpen.
:geluk: :geluk: :geluk:

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#3 Geplaatst 08 april 2010 - 16:00

Misschien even deze vraag stellen bij
Kittentijd
dan komt er waarschijnlijk veel sneller een reactie van de fokkers op het forum.

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#4 Geplaatst 08 april 2010 - 16:38

Ik heb je topic verplaatst. ;)

Guest_Simonneke_*
Guest_Simonneke_*

#5 Geplaatst 08 april 2010 - 18:29

hmmm... juist telefoon gekregen van de dierenarts... In haar bloed is niks van ontsteking op te sporen... Dus we zijn zeker dat de bevruchting gelukt is maar dat er zowiezo al zeker eentje van afgestorven is en er in de vorm van die vloeistof uitkomt...
Maar het kunnen er ook meerdere zijn of zelfs allemaal...

Haar poepke is constant nat en het vocht druipt eruit... Sorry voor de plastische omschrijving...
Nu staan we voor het dilemma...
Of we laten ze maandag steriliseren (met eventueel aanwezige vruchtjes maar dat kunnen we nog niet zien) of we laten ze zo rondlopen zoals nu met constant vochtverlies en wachten af tot we kunnen zien of er wel of niet nog overlevende vruchtjes zijn...

Pfffffffffff, niet echt een leuke 2sprong om een keuze te maken... :(

Ik vrees dat de sterilisatie voor haar zelf de beste oplossing is...........

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 april 2010 - 19:46

Als het een mens was zou ik zeggen dat dit eerder op een miskraam lijkt. Het samentrekken van haar buikje en nadien dat verlies zijn volgens mij een soort weeën.
Als ze bloed/vocht verliest uit haar baarmoeder dan wil dit zeggen dat er een open toegansweg naar binnen is en een vergrote kans op infectie. Heel spijtig moesten er toch kittens inzitten, maar ik denk dat de gezondheid van Simonneke voorgaat hé.
Succes met de beslissing
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 08 april 2010 - 19:54

k zou haar met spoed op de antibiotica laten zetten en een goede echo maken laten want ze kan ook een baarmoederontsteking hebben

miskramen met 4 wkn resorberen altijd en worden niet afgestoten

haal second opinion bij andere dierenarts

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#8 Geplaatst 08 april 2010 - 23:16

Ik heb eens bij een poes een miskraam gehad op 28 dagen.Die had weeén en er kwam toen allemaal bloed met vlezige stukjes uit.Dit doet mij toch eerder aan een baarmoederontsteking denken.

Bewerkt door krulleke, 08 april 2010 - 23:19.

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 09 april 2010 - 09:04

neem de juiste beslissing in het belang van je poesje, ga voor een second opinion
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Simonneke_*
Guest_Simonneke_*

#10 Geplaatst 09 april 2010 - 10:34

Bedankt voor jullie reacties allemaal...

En wat de baarmoeder ontsteking betreft... De dierenarts heeft gisteren bloed afgenomen en dit is onderzocht geweest in het labo en er zitten geen sporen van een ontsteking in dus baarmoederontsteking is quasi uitgesloten..........

Ik heb gisteren beslist om ze maandag te laten steriliseren.... MAAR vandaag loopt Simonneke terug levendig rond, zonder vochtverlies, en ze voelt zich duidelijk beter dan gisteren...................
Ik heb inderdaad ook gelezen dat als ze resorberen dat dat zonder vocht is in de eerste 4 weken... Maar wat is er dan wel aan het gebeuren in dat buikje van haar?
Als die poesjes nu eens zouden kunnen praten e... :) majah
De dierenarts is er zo goed als zeker van dat het toch een paar vruchtjes zijn die afgekomen zijn...
Ik ga de sterilisatie voorlopig afzeggen en het weekend afwachten... Als Simonneke zich morgen weer slechter voelt dan ga ik ze zowiezo uit haar lijden verlossen en ze laten steriliseren... Maar bon... Ik ben al blij da ze terug reageert als er een vogeltje op 't terras zit... :)

Blijven afwachten dus............

groetjes

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 09 april 2010 - 13:41

Een bevriend fokker heeft dit verhaal bijna exact zo meegemaakt... De da had zogezegd ook vruchtjes gevoeld en heeft ab voorgeschreven. Echter is deze poes met spoed geopereerd omdat het dus wel degelijk een baarmoederontsteking was. Vruchtjes waren er niet gevonden bij het wegnemen van de baarmoederontsteking, wel was de baarmoeder zodanig aangetast dat die helemaal bobbelig en vergroot was. Heeft je da uberhaupt een echo genomen? Zoniet, onmiddelijk voor een echo gaan! Blijvende uitvloei en poes die gromt van de pijn is foute boel. En met het weekend voor de deur ga je toch best vandaag nog naar de da. Bij baarmoederontsteking kan het heel snel gaan en zelfs fataal zijn! De kittens zijn nu even minder belangrijk, denk aan de gezondheid van je poes!

Bewerkt door Smitten Kitten, 09 april 2010 - 13:41.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 09 april 2010 - 13:58

ik weet ook wel zeker dat het baarmoeder ontsteking is zeker wat hierboven beschreven staat. ik zou naar een andere dierenarts gaan...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 09 april 2010 - 14:31

Ik heb toch ook nog nooit gehoord van een miskraam op die manier.
Ze worden gewoon door het lichaam opgenomen zonder ook maar iets van vuilverlies. Iets later in de zwangerschap gaat het dan over een bevalling van te vroeg geboren kittens en die komen er op z'n geheel uit.
Baarmoederontstekingen zijn niet altijd in het bloed te zien. En als dat zo is , ben je meestal al te laat. Als het in het bloed te zien is , kan een poes zeeeeeer snel sterven !!
Maar als er vuil uitkomt is het zoiezo foute boel.
Als je wacht omwille van nog meer vruchtjes, vrees ik dat de eventuele overige vruchtjes zoiezo ook beschadigd zullen zijn. Vuil en etter wijst op ontsteking en daar kunnen geen gezonde vruchtjes in opgroeien.
Echo is toch het beste nu om te bekijken wat er aan de hand is.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#14 Geplaatst 09 april 2010 - 14:36

Te vroeg voor echo ???
Op 21 dagen zwangerschap is dat ideaal, dan zien ze de vruchtjes en het hartje het best. Later dan 4 weken is het nog moeilijk om ze in beeld te krijgen, ze zijn dan al te groot en te beweegelijk.
Vreemde conclusie van een dierenarts om te zeggen dat bijna een maand na de dekking te vroeg is !! Nog nooit gehoord, vreemde dierenarts !!!

Guest_Simonneke_*
Guest_Simonneke_*

#15 Geplaatst 10 april 2010 - 20:21

Nogmaals bedankt voor jullie reacties...

Er is indd een echo genomen geweest en de vruchtjes waren duidelijk zichtbaar, of toch de vruchtzakjes (ampullekes genaamd door de d.a.), maar het was volgens haar net een paar d dagen te vroeg om te kunnen zien of er nog leven in zat of niet meer...

Enfin... Simonneke heeft nu al 2 dagen geen vochtverlies meer gehad en ze is veel levendiger dan 2 dagen geleden...
Zolang ze geen vochtverlies meer heeft gaan we wachten tot dinsdag voor een volgende echo... En na die echo zal er beslist worden of ze zal gesteriliseerd worden ja of neen...

Er is niets dat in de richting van een baarmoederontsteking wijst... Niet in het bloed en niet op de echo... N