Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

Poes kan elk moment bevallen! [BEVALLEN VAN 4 PARELTJES, FOTO'S PG 12]

• Log in om te reageren
218 reacties op dit onderwerp
Guest_Aicha_*
Guest_Aicha_*

#16 Geplaatst 09 april 2010 - 18:29

jubikelcats zei:

Ik zou papa als de sodemieter laten castreren, sommige poezen kunnen heel snel weer krols worden na de bevalling. Moeders is zo weer zwanger.
Ze is al zo jong dat ze gaat bevallen en dan nog een gevulde buik direct, het is niet echt bevoordelijk voor haar gezondheid.
Houdt er wel rekening mee dat papa na castratie nog 6 weken vruchtbaar kan blijven.
Succes

Ja dat gaat ook gebeuren. We wilden graag één nestje hebben.. maar had niet gedacht dat de kleine al zo snel krols zou worden :( maargoed.. het is niet anders.. ze doet het erg goed, ziet er ook heel volwassen uit en ik heb er volste vertrouwen in!

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 09 april 2010 - 18:32

De bevalling is zeker begonnen. Heb je alles gereed staan??? Een gesterilizeerde scherpe schaar voor het geval dat ze de navelstreng niet zelf doorbijt?? Wat doeken, keukenrol, een weegschaal om de kittens te wegen,het telefoonnummer van de dierenarts bij de hand. Moesten de pootjes er eerst uitkomen dan is dat een stuitligging en dan mag je voorzichtig meetrekken aan de pootjes op het moment dat de mama perst. Oppassen dat je niet te hard trekt. In geval van twijfel altijd de dierenarts bellen.Ook als de poes blijft persen en er na een paar uur nog altijd niks is geboren. Ik bel altijd de dierenarts als de bevalling net begint en als het gedaan is bel ik ook even. Zo is de dierenarts altijd stand by voor het geval dat er iets mis gaat.
En ja, poes is veel te jong voor een nestje dus aub laat haar en de papa snel kastreren .Er zijn al genoeg kittens in deze wereld die geen warme thuis vinden.
Veel sukses met de bevalling.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_Aicha_*
Guest_Aicha_*

#18 Geplaatst 09 april 2010 - 18:40

WhiteWitch zei:

De bevalling is zeker begonnen. Heb je alles gereed staan??? Een gesterilizeerde scherpe schaar voor het geval dat ze de navelstreng niet zelf doorbijt?? Wat doeken, keukenrol, een weegschaal om de kittens te wegen,het telefoonnummer van de dierenarts bij de hand. Moesten de pootjes er eerst uitkomen dan is dat een stuitligging en dan mag je voorzichtig meetrekken aan de pootjes op het moment dat de mama perst. Oppassen dat je niet te hard trekt. In geval van twijfel altijd de dierenarts bellen.Ook als de poes blijft persen en er na een paar uur nog altijd niks is geboren. Ik bel altijd de dierenarts als de bevalling net begint en als het gedaan is bel ik ook even. Zo is de dierenarts altijd stand by voor het geval dat er iets mis gaat.
En ja, poes is veel te jong voor een nestje dus aub laat haar en de papa snel kastreren .Er zijn al genoeg kittens in deze wereld die geen warme thuis vinden.
Veel sukses met de bevalling.

Bedankt voor je advies.. ik heb alles behalve een weegschaal :cry: , en de winkels zijn nu ook dicht. Is dat heel erg belangrijk??? En ja, beide katten worden snel gekastreerd. Hoelang na de bevalling kan ik de poes laten kastreren?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 09 april 2010 - 18:56

Weegschaal is heel belangrijk.

Het is belangrijk om het geboortegewicht van de kittens te weten en om de gewichtjes dagelijks goed in de gaten te houden. Dagelijks wegen op een vaste tijd, minimaal 1 keer per dag, maar met kleintjes beginnen wij altijd twee keer per dag, met 12 uur ertussen.
Babies zijn heel kwetsbaar en het enige instrument dat je hebt om ze goed in de gaten te houden is wegen. Dat is de enige manier waarop je goed kunt zien of ze genoeg drinken en of ze (voldoende) groeien.

Verder ben ik het eens met voorgaande, maar dat zal geen verrassing meer zijn denk ik ;)

De bevalling is in ieder geval aanstaande. Het vocht dat ze nu verliest is de slijmprop (dat is wat de baarmoeder afsluit zeg maar, tijdens de zwangerschap)

Kater kun je nu al laten helpen, poes kan al vrij snel, maar zelf zou ik wachten tot de kittens een weekje of zes zijn. Mocht poes krols worden in die periode dan de kater bij haar weghouden.

hier vind je nog veel tips: http://www.kattensit...odigdheden.html
al is het nogal aan de late kant voor nu ;)

Er is nog ergens een topic met veel tips, maar die kan ik zo snel nu even niet vinden. Ik zoek even verder

Heb je iemand die meer weet van bevallingen bij katten die je zou kunnen bellen als je vragen hebt?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Aicha_*
Guest_Aicha_*

#20 Geplaatst 09 april 2010 - 19:09

Bedankt voor de tips ginnie! Ik ga dan toch maar even snel een paar telefoontjes plegen.. kijken of een vriendin er eentje heeft staan.. hou jullie op de hoogte! 8)

Ze is erg onrustig nu (sinds dat het slijm vloeit).. miauwt veel, likt haarzelf telkens schoon en komt telkens bij me, spinnen kan ze nog wel.... we wachten rustig af.

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#21 Geplaatst 09 april 2010 - 19:10

heel veel succes, he

gr.

veerle

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#22 Geplaatst 09 april 2010 - 19:22

veel succes !

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 09 april 2010 - 19:24

:thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Aicha_*
Guest_Aicha_*

#24 Geplaatst 09 april 2010 - 19:32

Heel erg bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogte :catangel

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#25 Geplaatst 09 april 2010 - 19:46

sterkte vannacht en de echo heb je niet meer nodig

ze verliest de slijmprop.
dus kan nu snel gaan of nog paar daagjes duren.

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#26 Geplaatst 09 april 2010 - 19:56

Heel veel geluk en sterkte voor de komende uren. :) En hou de koffie maar bij de hand, want het wordt misschien wel een nachtje doorsteken. En hou ons op de hoogte.

Guest_Aicha_*
Guest_Aicha_*

#27 Geplaatst 09 april 2010 - 20:08

Nahs zei:

sterkte vannacht en de echo heb je niet meer nodig

ze verliest de slijmprop.
dus kan nu snel gaan of nog paar daagjes duren.

Dankje... het mag nu wel komen.. zit echt zo in de stress :trance:

Isabel zei:

Heel veel geluk en sterkte voor de komende uren. :) En hou de koffie maar bij de hand, want het wordt misschien wel een nachtje doorsteken. En hou ons op de hoogte.

Dankjewel!! Ik lust geen koffie.. doe mij maar een blikje redbull :x

De kans is groot dat het vannacht gaat gebeuren.... tot nu toe ook geen bloed gezien [wat de meeste zeggen], alleen maar slijm....

Hoe groot is die slijmprop eigenlijks?

Guest_Aicha_*
Guest_Aicha_*

#28 Geplaatst 09 april 2010 - 21:02

Nog niks....

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#29 Geplaatst 09 april 2010 - 21:09

veel succes!

Super goed van je dat je ze gaat laten helpen :thumb:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#30 Geplaatst 09 april 2010 - 21:13

Aicha zei:

Nog niks....

het kan ook nog wel even duren ;) echt lang zal het niet laten wachten, maar het hoeft niet perse voor vanavond te zijn.

heeft ze al weeen?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger