Spring naar inhoud

- - - - -

schilfers

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 10 april 2010 - 14:37

Iemand die tips heeft om schilfers in de vacht tegen te gaan? Zelda heeft met periodes echt wel last van schilfers. ze staat al op premium voer, dus daar kan het niet echt aan liggen (Hills en iams).

't is wel een zorgenkindje: chronische niesziekte die bij stress de kop opsteekt en een erg gevoelig spijsverteringsstelsel waardoor ze vlug diarree heeft van goedkopere merken voer.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 april 2010 - 16:13

Kan je haar eens niet wassen met nizoral shampoo ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 10 april 2010 - 17:43

oei, dat is zo totaal niet gewend.... bij de DA is het ook niet zo simpel om haar te onderzoeken, dus dat wordt een echte veldslag dat wassen... :s

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 april 2010 - 18:21

Wat olie over haar eten doen kan ook helpen tegen schilfertjes dacht ik
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#5 Geplaatst 11 april 2010 - 14:12

Ik wilde vandaag net dezelfde vraag stellen... Onze Yana (zoveelste gedumpte poes die in het stro haar drie kittens heeft gekregen vorig jaar rond juni) (sinds augustus vorig jaar onze derde sukkelaar-aanwinst) had daar totaal geen last van tot we ze eergisteren borstelden... (is een HTK) nadien lagen er (vooral op het achterste gedeelte van haar lichaampje) allemaal schilfertjes en als je haar pels rechtzet, dan blijft die eigenlijk staan...

Bewerkt door Nadine, 11 april 2010 - 14:13.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 11 april 2010 - 19:14

Onze Atilla heeft daar ook last van vooral tegen zijn huid aan ,en bij een zwarte poezel zie dat goed vooral als ik hem borstel dat komt wel los maar niet allemaal.
Peggy mag ik vragen welke olie aub :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 12 april 2010 - 12:15

Maakt eigenlijk niet zoveel uit welke olie, maar niet teveel opdoen hé, anders kunnen ze diarree krijgen.
Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 29 april 2010 - 20:41

Iedere kat heeft schilfers, net als de mens.
Dat is dode huid die loskomt.

Indien echt extreem kan het eventueel een teken zijn van een allergie. => naar DA

Je kan ander probern om ze eruit te borstelen. Lukt dat niet of wil je ze echt "allemaal" kwijt. Dan zit er niets anders op dan wassen.

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 30 april 2010 - 09:43

ik ben naar de DA geweest en die heeft me nu druppels gegeven. de visolie was geen goed idee, James is er toch in geslaagd van Zelda's voer te eten en die is namelijk allergisch aan vis..... dus die heeft net een serieuze allergieaanval gehad. :(

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#10 Geplaatst 05 mei 2010 - 18:00

Ik heb bij een oppaskat die ik een jaar had het advies van de da gekregen om een paar druppeltjes maiskiemolie door het voer te doen.

Het probleem bij deze kat was overigens dat ze zichzelf niet goed kon wassen.

Bewerkt door Kattenpoot, 05 mei 2010 - 18:00.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 05 mei 2010 - 18:26

:geluk: :geluk: :geluk: