Spring naar inhoud

- - - - -

Hondenfokkers? Help!

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 12 april 2010 - 21:45

Je hebt ook nog de vlaamse cavaliers als vereniging. M'n ma is daar nog lid geweest dus ik ken daar ook wel nog wat mensen. Dus als ik emailadressen van daar moet geven, je roept maar.
M'n ma heeft nu 2 cavaliers. Bijou is er bijna 11 en Gefken een jaar of drie geloof ik. Vorige cavaliertje is jaar of 8 geworden geloof ik maar die kwam wel van een broodfokker. Bijou komt van een fokker maar begint 't nu lastig te krijgen.

Bewerkt door chatje80, 12 april 2010 - 21:46.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#47 Geplaatst 12 april 2010 - 22:12

Ines zei:

Edit: denk er ook aan dat bij een goede fokker een vrij lange wachtlijst kan zijn. Voor het ras dat ik wil als volgende hond (nova scotia duck tolling retriever) is er toch wel een wachtlijst van een half jaar tot een jaar. Dus het gaat niet zijn vandaag beslissen, morgen een pup zijn.

Ook een superleuk ras, Ines! Een vriendin van mij heeft er eentje en die is echt superlief en het is een heel goede combinatie met de katten! De hond in kwestie lijkt te denken dat ze zelf ook een kat is :LOL:

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#48 Geplaatst 13 april 2010 - 23:19

@Feroesti ,
broodfokkers zijn steeds te mijden !  Het lijkt er allemaal wel leuk , ze hebben prachtige websites maar het zijn fabrieken .

Via het maandblad Woef en de website van St Hubertus vind je betrouwbare fokkers .

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#49 Geplaatst 13 april 2010 - 23:39

Ria zei:

@Feroesti ,
broodfokkers zijn steeds te mijden ! Het lijkt er allemaal wel leuk , ze hebben prachtige websites maar het zijn fabrieken .

Via het maandblad Woef en de website van St Hubertus vind je betrouwbare fokkers .

Broodfokkers ja, maar dit lijken me toch geen echte broodfokkers.
Ik ben er zelf geweest en ken meedere mensen (buren en kenissen) met een hondje van daar die zeer tevreden zijn. Een grote fokkerij , dat wel, maar broodfok zou ik het niet durven noemen...We hoorden eigenlijk nog geen klachten erover en het is hier heel dichtbij. Andere zaken hier in de buurt dat is wat anders ( in Harelbeke, Vichte, Kuurne), die zou ik zelfs niet durven opnoemen. Daar is het inderdaad echte broodfok, massa klachten en heel veel fokjes die ze niet zelf gefokt hebben. Pure handel !

Het is niet omdat iemand veel hondjes fokt en daar al jarenlange ervaring mee heeft dat het ook broodfokkers zijn. Als oudere hondjes blijven, dan loopt het ook sneller vol...Daar wordt tenminste nog elke pup zelf gefokt door iemand met ervaring.
Zelf hebben we geen hondjes van daar, ons favoriete ras "chinese naakthondjes" fokken ze niet, dus eigen ervaring heb ik niet. Maar ik ben er wel eens onverwachts op bezoek geweest uit nieuwsgierigheid.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 14 april 2010 - 08:48

Ria zei:

Ook bij de advertenties van de Woef moet je oppassen. Daar staan namelijk ook broodfokkers bij zoals W**fk*sr*nch bijvoorbeeld.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 14 april 2010 - 09:04

Dat filmpje is zo leuk! :d dat schattige snoetje en die tong de hele tijd buiten :ha
Ik ken niks van honden ;) ben al blij dat ik een Labrador en Golden retriever herken :ha
Maar ik wens je heel veel succes met je zoektocht :geluk:

Bewerkt door English Rose, 14 april 2010 - 09:05.

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 21 april 2010 - 09:05

En hebben jullie al beslist welk ras het gaat worden?

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#53 Geplaatst 21 april 2010 - 09:50

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_-Julie-_*
Guest_-Julie-_*

#54 Geplaatst 21 april 2010 - 10:24

Een cavalier is een geweldig ras, maar ik zou er nooit meer ééntje kopen. De kans dat je hondje ziek wordt is veel te groot. Ook al zijn de ouders getest op hartproblemen vaak krijgen ze pas een hartprobleem op oudere leeftijd en dan is het kwaad al geschiet natuurlijk. Zo heb ik mijn cavalier verloren op 8 jarige leeftijd en toch kwam hij van Nederland met stamboom.

Van de Shih-Tzu ken ik helaas niets, maar zijn volgens mij ook leuke hondjes. Ofwel een Maltezer is ook leuk.

In elk geval koop a.u.b. je pup bij een goede fokker en zeker niet één waar ze meerdere rassen verkopen. Ze zijn misschien goedkoper, maar de kosten (en verdriet) die je achteraf erbij krijgt zijn 10 keer zo meer als je bij een goede fokker een pup koopt.

In elk geval veel succes en ook al moet je langer wachten, het wachten loont. :d