Spring naar inhoud

- - - - -

Bowie en Mickey niet zo gezond als gedacht

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 14 april 2010 - 11:54

hoe is het nu met hun vandaag?

spinnen kan idd ook wijzen op pijn en ziekte. In die gevallen denkt men dat ze spinnen om zichzelf te kalmeren. Hou ze goed in de gaten. Als je kat begint op te schrikken van zelfs de minste geluiden, dan zou ik zeker nog eens naar de DA gaan. Dat is ook een teken dat het echt niet goed gaat.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#17 Geplaatst 14 april 2010 - 15:46

Ja, ik weet dat katten ook spinnen als ze zich niet goed voelen. Mickey (de ziekste) spinde ook toen het duidelijk niet goed met hem ging. Ik had het vooral over Bowie die spinde, hij is er wel goed aan toe. De dierenarts zei dat zijn darmen wat vochtig voelden en dat het kon zijn dat hij diarree had/kreeg, maar heb daar voorlopig nog niets van gemerkt. Zijn oorontsteking is ook niet zo ernstig.

Ondertussen eet Bowie nog altijd zeer goed, dus die zal er snel weer bovenop zijn. Ook Mickey begint terug wat te eten vandaag. Hij eet telkens kleine beetjes, maar het is al iets. Hij reageert wel weer met veel slijm en speeksel als ik zijn medicatie wil geven, maar voor de rest is het niet slechter dan gisteren. Gelukkig. Ik had echt schrik dat ik hem deze ochtend dood zou vinden.

Oh en voor de duidelijkheid, misschien een foto van beide (foto van het asiel toen ze beide nog ok waren, nu neem ik geen foto's van de dutskes):

Bowie:

Geplaatste afbeelding

Mickey:

Geplaatste afbeelding

De testen van Leukose en HIV worden volgende week gedaan. Voorlopig eten beide uit andere etensbakjes dan mijn andere katten.

Ze krijgen ook kattenmelk, aangezien ze geen water willen drinken. Nuja, Mickey wil nog steeds niets drinken dus ik hoop dat het vocht van het natvoer voldoende is voor hem. Bowie drinkt wel kattenmelk.

Weet er iemand waarom ze zo weinig drinken? Ik weet dat ze niet veel hoeven te drinken, maar buiten die melk heb ik ze nog geen water zien drinken. Of tenzij dat ze het stiekem doen als ik er niet ben of 's nachts als ik slaap.

Bewerkt door Vennen, 14 april 2010 - 15:47.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 14 april 2010 - 15:47

Het is een mooi stel zeg.  Wat goed dat het vandaag al wat beter gaat.
:duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 14 april 2010 - 15:57

Ze zullen nog mooier zijn als ze minstens 3kg bijgekomen zijn!

Bowie's vacht zou wat geborsteld moeten worden, want als hij in de zetel ligt blijft de helft van zijn pels hangen. Maar hij is zo mager dat ik niet durf uit schrik hem pijn te doen.

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 14 april 2010 - 15:58

Heel veel beterschap voor beide, ze zijn mooi :heart: :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 14 april 2010 - 16:07

Let toch op als je ze samen laat met de anderen als je zeker bent dat die FELV & FIV-vrij zijn, zeker als je nieuwelingen binnenbrengt zou het wel eens op een gevecht kunnen uitdraaien, wat ook besmettelijk kan zijn als het er tot bloedens toe aan gaat...

Ik heb zo mijn 2 buitenkatten jaren geleden op korte tijd moeten laten inslapen tgv FIV, leuk is anders :(

Ik vind het wel tof dat je 2 sukkelaarkes in je thuis opgenomen hebt, weer 2 leventjes die er veel beter zullen uitzien!
Ik blijf ook duimen dat ze beiden genezen en dat de testen negatief blijken :thumb: :thumb: :thumb:

Bewerkt door haemoglobine, 14 april 2010 - 16:07.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 14 april 2010 - 16:09

oef, ze eten allebei toch al. dat is toch een geruststelling.

je kan mss eens meten hoeveel water er in het bakje zit. mss drinken ze idd zonder dat je het ziet. Van die kattenmelk, mijn da is daar ook geen voorstander van omdat het toch ook nog wat diarree kan geven.

ze zijn wel prachtig zeg. weet je iets over hun voorgeschiedenis? Ik geloof dat antwerpen ook standaard elke kat chipt. heb je daar info over gekregen?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 14 april 2010 - 16:09

Vennen zei:

Ze zullen nog mooier zijn als ze minstens 3kg bijgekomen zijn!

Bowie's vacht zou wat geborsteld moeten worden, want als hij in de zetel ligt blijft de helft van zijn pels hangen. Maar hij is zo mager dat ik niet durf uit schrik hem pijn te doen.

Misschien eens proberen met zo'n zacht kittenborsteltje, alhoewel je daarmee niet veel zal weghalen...
Of met een vochtige zeemdoek...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#24 Geplaatst 14 april 2010 - 16:20

Jep, beide katers zijn gechipt. Ik moest de chips wel zelf registreren. Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet toe gekomen.

Euhm Bowie blijkt een zwerver te zijn. Nuja, hij zou een jaartje in een buurt rondgezworven hebben waar hij eten kreeg van buurtbewoners, maar aangezien zijn pels begon te klitten, hebben ze hem naar het asiel gebracht. Ik vrees dat hij een gedumpt huisdier is aangezien hij toen al gecastreerd was én hij verzot is op knuffelen. Een echte wilde kat, zou dit toch niet toe staan, denk ik. Hij zat een maand in het asiel. De dierenarts van het asiel schatte hem 8 jaar, maar volgens mijn dierenarts is ie toch jonger.

Mickey is een kat van 8 jaar die vorige maand in het asiel gedumpt is, omdat hij jaloers was geworden op de pasgeboren zoon van de mensen. Hij is nooit buiten geweest en dus een echte huiskat. In zijn boekje zie je dat hij enkel zijn eerste levensjaar zijn inentingen heeft gehad, nadien niet meer. In het boekje stond ook nog dat hij een echte vent was, maar ook hij is gecastreerd geweest bij die mensen. Dus de info is niet zo up to date. Er zit waarschijnlijk wat Siamees bloed in hem, aangezien hij mooie points heeft, weliswaar in een rosse kleur maar niettemin duidelijk points. Hij heeft ook prachtige blauwe kijkers en kijkt ontzettend scheel. :goofy:

Mijn huidige katten én hond reageren fantastisch goed op de 2 nieuwe katers. Er kwam enkel wat lichtjes geblaas van de nieuwelingen, mijn andere dieren reageerden er eigenlijk niet op. Alsof ze geen interesse hadden in hen. Dus vechten zit er (voorlopig?) niet in. Gelukkig. Vermindert de kans ook op overdracht van ziekten indien ze deze toch zouden hebben. Anders had ik hen echt wel apart gezet, maar aangezien het er vredig aan toe gaat, laat ik ze bij de rest in de living. Ze mijden elkaar eigenlijk en dat is wel ok. Bowie en Mickey hebben hun eigen eetbakje en dekentje dus dat zit ook al goed.

Het was niet meteen de bedoeling om 2 sukkelaars in huis te nemen, maar had hun foto op pets.be gezien en was meteen verkocht. Gelukkig zaten ze in hetzelfde asiel, dus moesten mijn partner en ik maar 1 asiel bezoeken. Daar gekomen, bleken ze beide mager te zijn. Ik viel als een blok voor Bowie, mijn partner voor Mickey. Dus vandaar beide mee naar huis. We hadden dit ook al wat in geschat en dus 2 transportboxen mee gedaan naar daar. ;)

Oh en ik heb beide katers hun pels al eens wat netjes gemaakt met zo'n vochtige handschoen waarmee je huisdieren hun pels mooi kan maken. Je kan dat in de dierenwinkel gewoon kopen. Daar heb ik toch al redelijk wat vuil mee weg gekregen.

Bewerkt door Vennen, 14 april 2010 - 16:21.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 14 april 2010 - 16:43

Ik vind ze beide heel mooi! :love3: :heart:

Goed dat je ze laat testen op Felv en Fiv :thumb: ik heb ooit Felv binnengekregen via het asiel, dus opletten voor je andere kat! ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 14 april 2010 - 17:41

Je kan ook altijd wat extra water mengen onder hun natvoer, dan hebben ze dat beetje extra vocht toch ook al binnen :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 14 april 2010 - 20:11

Het zijn prachtige mannekes. Hopelijk komt het met beide goed, maar zo te horen zal dat geen probleem zijn!
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#28 Geplaatst 14 april 2010 - 23:43

Ze hebben gedronken!!! :d

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#29 Geplaatst 14 april 2010 - 23:51

:thumb: Hier draaien de duimen ook volop, zodat ze snel beter worden, maar met je goede zorgen komt dit wel in orde. Het zijn mooie schatten. :loveshower:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#30 Geplaatst 15 april 2010 - 00:04

Gelukkig heb ik deze week vrij, dan kan ik ze goed in de gaten houden en regelmatig kleine beetjes te eten geven. Op die manier overeten ze zich niet en weet ik wat ze al gegeten hebben.