Spring naar inhoud

- - - - -

Bowie en Mickey niet zo gezond als gedacht

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 17 april 2010 - 19:04

:love4: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#47 Geplaatst 17 april 2010 - 22:23

man, die zien eruit alsof ze een harde tijd hebben gehad.

hopelijk sterken ze goed aan. Hoe gaat het nu met ze?  heb je een diagnose van de DA?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 17 april 2010 - 23:47

Ze mogen inderdaad van geluk spreken dat jij er bent langsgekomen :thumb:

Zo te zien hebben ze al een zwaar leven achter de rug, dankzij jou zullen ze eindelijk eens van het geluk kunnen proeven!

Hopelijk worden ze gauw beter, en mogen ze nog lang genieten van hun nieuwe gouden mandje!

Ik vind dit echt tof van je, zo die sukkelaarkes redden, dit verdient bloemetjes
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Bewerkt door haemoglobine, 17 april 2010 - 23:49.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 18 april 2010 - 00:01

Wat een schatten, gelukkig dat ze bij jouw zijn nu.
Dikke knuffel en veel beterschap!!!
Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#50 Geplaatst 18 april 2010 - 06:24

Zo'n mooie poezen :love3: , wat een geluk dat ze jou hebben.  als ze aangesterkt zijn zullen ze er nog beter uit zien en hebben ze bij jou niks te kort tijd voor een mooi rustig leven dat hebben ze verdiend ! :LOL:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#51 Geplaatst 18 april 2010 - 21:51

haemoglobine zei:

Ze mogen inderdaad van geluk spreken dat jij er bent langsgekomen :thumb:

Zo te zien hebben ze al een zwaar leven achter de rug, dankzij jou zullen ze eindelijk eens van het geluk kunnen proeven!

Hopelijk worden ze gauw beter, en mogen ze nog lang genieten van hun nieuwe gouden mandje!

Ik vind dit echt tof van je, zo die sukkelaarkes redden, dit verdient bloemetjes
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Dank je. :oops:

De dierenarts komt morgen weer op controle. Ze zijn beide iets beter, maar het lukt me niet om hen hun medicatie toe te dienen. Mickey moet iets voor zijn maag krijgen, maar hij begint te kwijlen bij de vloeistof en het pilletje krijg ik niet in zijn keel. Ook onder eten mengen lukt niet. Dan weigert hij het eten op te eten. Hij geeft nog af en toe over, dus is nog zeker niet beter.

Bowie weigert ook van zijn pillen te nemen. Ik heb het hem 2x kunnen geven. Bij de 2e had hij in mijn vinger gebeten, maar niet zo erg. Maar nu bij de 3e keer was het wel erg, waardoor mijn vinger er nu niet zo goed uit ziet. Ik ga dinsdagavond dan ook naar de dokter (morgen hele dag werken) en vrees dat ik een tetanusspuitje zal moeten hebben.

Nuja, als de katten maar beter worden. ;)

Bewerkt door Vennen, 18 april 2010 - 21:53.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 18 april 2010 - 23:22

Vennen zei:

Dank je. :oops:

De dierenarts komt morgen weer op controle. Ze zijn beide iets beter, maar het lukt me niet om hen hun medicatie toe te dienen. Mickey moet iets voor zijn maag krijgen, maar hij begint te kwijlen bij de vloeistof en het pilletje krijg ik niet in zijn keel. Ook onder eten mengen lukt niet. Dan weigert hij het eten op te eten. Hij geeft nog af en toe over, dus is nog zeker niet beter.

Bowie weigert ook van zijn pillen te nemen. Ik heb het hem 2x kunnen geven. Bij de 2e had hij in mijn vinger gebeten, maar niet zo erg. Maar nu bij de 3e keer was het wel erg, waardoor mijn vinger er nu niet zo goed uit ziet. Ik ga dinsdagavond dan ook naar de dokter (morgen hele dag werken) en vrees dat ik een tetanusspuitje zal moeten hebben.

Nuja, als de katten maar beter worden. ;)

Echo staat hier op levenslange hartmedicatie, ik heb de truc gevonden waardoor ze zelf achter haar pilletje "snoepje" vraagt!

Als de pilletjes niet té groot zijn, kun je dit ook proberen, sticks van Vitakraft (overal te koop, Carrefour, Colruyt, Tom&Co, ...), wel de versie met kalkoen (oranje letters), die is het malst!

Het zijn gedroogde vleessticks, je breekt er een stukje van af, duwt het pilletje in het midden erin, en ze hebben het niet eens door dat ze medicatie nemen ;)

De vloeistof is helaas moeilijker, ik heb ook een tijdje vloeibare antibiotica moeten geven, en dat was ook iedere keer kwijlen tot en met...
En dat is dan zogenaamd "smakelijk" voor katten :misselijk:
Eten ze tonijn?
Misschien proberen die in het sap van natuur tonijn te mengen...

Ik zou ze ook niet te veel forceren om ze niet nog meer stress te bezorgen, maar het is wel belangrijk dat ze hun medicatie binnenkrijgen.

Hopelijk komt je vinger in orde, een kattenbeet / klauw kan best goed ontsteken!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#53 Geplaatst 20 april 2010 - 00:15

Die sticks heb ik in huis, ze zijn er geen fan van. Jammer. :(

We hebben de dierenarts gebeld en we moeten eens met Bowie gaan om zijn bloed te laten prikken als ie nuchter is. Dus nu moet ik eens kijken wanneer ik kan met het werk en langsgaan.

Bowie ligt hier nu immens luid te spinnen naast me. Zo'n knuffelbeer! :heart:

Ik ben met mijn vinger naar de dokter gegaan. Ik kreeg meteen een tetanusspuit én antibiotica, aangezien mijn vinger er niet zo goed uit stak en ik plots een lichte zwelling kreeg in het gezicht. Ontstoken klier vermoedde de dokter. :p

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 20 april 2010 - 11:59

Misschien je pilletjes aan je vingers plakken als ze die toch zo lekker vinden :LOL: :LOL: .
Altijd lastig medicatie, maar de aanhouder wint.
Veel succes ermee!!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 20 april 2010 - 13:41

Kan je het pilletje niet verdoezelen in wathaarbalpasta of smeerkaas of dergelijke. Iets plakkend kunnen ze moeilijker uitspuwen en dan gaat het pilletje zo mee binnen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#56 Geplaatst 20 april 2010 - 18:30

Hm, dat kan ik proberen, maar het pilletje is vrij groot. Als ik het kleiner wil maken, brokkelt het af en na de eerste lik smeerkaas gaat ie het door hebben dat er een brokje in zit. Ik blijf verder zoeken!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#57 Geplaatst 20 april 2010 - 19:06

bij mij lukt het alleen als ik ze in een handdoek rol, ze goed vastklem en het pilletje vanachter op de tong laat vallen.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#58 Geplaatst 20 april 2010 - 21:05

Nou dat kan ik proberen, maar het probleem is dat ik zijn mond met moeite open krijg en als dat gelukt is, bijt ie op mijn vingers. En hij heeft al zijn tanden nog! Dat heb ik goed gevoeld! :o

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#59 Geplaatst 20 april 2010 - 23:39

je kan langs de zijkant vanachter op de mond duwen zodat de kaken open gaan.

ja, je leert vingervlug te zijn als je een kat hebt :)

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#60 Geplaatst 21 april 2010 - 09:37

Je kan ook bij de apotheek een pillenmaalder kopen, je maalt het pilletje fijn, mengt het onder boter of smeerkaas, en je smeert zijn poot ermee in. Mijn zo'n pillenmaaldertje heb je echt géén brokjes meer...

Succes!