Spring naar inhoud

- - - - -

stil krols

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 13 april 2010 - 21:21

wie van jullie heeft er ervaringen met een poes die stil krols is? en ook laten dekken? ik zou graag hier meer info van willen weten en ervaringen. kan iemand mij helpen?

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 13 april 2010 - 22:13

Wij hebben sinds kort een poes die besloten heeft stil krols te zijn. Of liever, de poes is hier geboren, maar is pas sinds kort krols. We kwam er bij toeval achter toen een van onze castraten dacht haar wel even te dekken.

Ze is nog te jong om te laten dekken, dus daar heb ik geen ervaring mee.
En nu sinds kort met dat stille krols zijn.
Het is wel beter voor mijn oren, dat stil zijn hoor ;) Heb er zelf in ieder geval veel minder stress van als ze krols is.

Het is wel lastig om er achter te komen wanneer ze dan precies krols is. Dat dan weer wel. Ik merk nu al dat ik onbewust elke dag even controleer of ze niet per ongeluk krols is door mijn hand even op haar kontje te leggen. Als ze de staart opzij doet, maar (nog) niet trappelt, dan is ze bijna krols. Als ze de staart opzij doet en trappelt, dan is ze vol krols.
Als ze eenmaal krols is controleer ik dat natuurlijk ook weer dagelijks, maar dan of ze weer krols-af is. En dan begint het 'spelletje' van voren af aan.

Omdat ze nog erg jong is zetten we haar denk ik binnenkort op de suprelorin.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 14 april 2010 - 01:00

Onze Mara is ook stil krols, maar we merken het aan Romeo als ze krols is.

Mara heeft wel gewoon een nestje gehad ondanks dat ze stil krols was , had ze niet veel nodig om zwanger te raken..

En haar dochter is ook stil krols dus wie weet is het erfelijk, maar daar weet ik niks van..

Bewerkt door brithany, 14 april 2010 - 01:01.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 april 2010 - 06:49

Ik kan alleen maar hopen dat Echo ook stil krols zal zijn...
Met haar probleemhartje mag ze geen verdoving ondergaan, ze is ondertussen net de 8 maand gepasseerd, en tot nu toe valt het mee.

Op 6 maand dacht ik dat ze krols was, maar dan is ze pas beginnen "babbelen", en sindsdien is het een echte babbelkous ;)
Moest toen net naar de da, die zei ook dat ze bij het aanraken van de rug / staartovergang haar poepke en staart een beetje in de lucht stak, dat dit erop kan wijzen, maar niet meer dan dat...

Ik heb haar verleden week 1 keer beneden in de gang luider en langer dan gewoonlijk horen roepen en een 2de keer deze week, maar daarbuiten valt het mee.

Ik moet de da nog eens terugbellen ivm suprelorin, ik ben er verleden week langsgeweest en de vraag aan zijn vrouw gesteld, hij was afwezig, maar zij is in de veronderstelling dat de bijwerkingen ervan even erg zijn als van de pil...
Ze zei dat ze met de pil, zelfs bij een kort gebruik, soms enkele jaren later tumoren zien die daardoor afkomstig zijn :s
Ze zou hem er in ieder geval eens over spreken.
Ik heb hier ondertussen al wel gezien dat supreloring toch minder bijwerkingen zou hebben.

Ik hoop dat Echo niet te veel last krijgt en me de kans geeft de vraag te kunnen stellen in Merelbeke eind mei, dan moet ik terug voor een tweede hartcontrole, zien wat ze er daar als ervaring mee hebben!

Bewerkt door haemoglobine, 14 april 2010 - 06:57.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 14 april 2010 - 12:14

Hier heb ik geen ervaring mee, de mijn zijn altijd zo luid krols dat mijn linkerbuurman altijd begint te zagen omwille van het lawaai.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 14 april 2010 - 19:20

haemoglobine zei:

Ik kan alleen maar hopen dat Echo ook stil krols zal zijn...
Met haar probleemhartje mag ze geen verdoving ondergaan, ze is ondertussen net de 8 maand gepasseerd, en tot nu toe valt het mee.

Op 6 maand dacht ik dat ze krols was, maar dan is ze pas beginnen "babbelen", en sindsdien is het een echte babbelkous ;)
Moest toen net naar de da, die zei ook dat ze bij het aanraken van de rug / staartovergang haar poepke en staart een beetje in de lucht stak, dat dit erop kan wijzen, maar niet meer dan dat...

Ik heb haar verleden week 1 keer beneden in de gang luider en langer dan gewoonlijk horen roepen en een 2de keer deze week, maar daarbuiten valt het mee.

Ik moet de da nog eens terugbellen ivm suprelorin, ik ben er verleden week langsgeweest en de vraag aan zijn vrouw gesteld, hij was afwezig, maar zij is in de veronderstelling dat de bijwerkingen ervan even erg zijn als van de pil...
Ze zei dat ze met de pil, zelfs bij een kort gebruik, soms enkele jaren later tumoren zien die daardoor afkomstig zijn :s
Ze zou hem er in ieder geval eens over spreken.
Ik heb hier ondertussen al wel gezien dat supreloring toch minder bijwerkingen zou hebben.

Ik hoop dat Echo niet te veel last krijgt en me de kans geeft de vraag te kunnen stellen in Merelbeke eind mei, dan moet ik terug voor een tweede hartcontrole, zien wat ze er daar als ervaring mee hebben!

jeetje, wat naar dat echo een hartprobleempje heeft!

Over de suprelorin: als je het niet al te vaak doet zijn de bijwerkingen te verwaarlozen. Je moet het niet als wondermiddel voor de rest van haar leven gebruiken, maar voor 1 keertje zetten is geen probleem. Wij hebben hier nu 3 poezen en 2 katers op de suprelorin. En het is een uitkomst! Helemaal als je twijfelt of je wel of niet wilt laten castreren vanwege de gezondheid, want dan kan ze nog even aansterken en kun je het nog even aanzien met haar hartje.

Persoonlijk vind ik het een aanrader. Google maar eens op suprelorin, dan zie je al heel veel ervaringen ermee ;)

(sorry, even offtopic, mag vast wel voor 1 keertje, toch? ) :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende