Spring naar inhoud

- - - - -

Miauw miauw miauw.

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_juliette_*
Guest_juliette_*

#1 Geplaatst 14 april 2010 - 09:52

Ik heb mijn kater Swa nu al 4 dagen. De eerste dag  was hij heel rustgi en verkende hij alles. Nu wordt hij af en toe ne deugniet en krijgt de plantenspuit wanneer nodig. Het nige waar ik me heel lastig over voel is dat hij veel miauwt. Ik heb hem nu even moeten opsluiten in de badkamer( met eten, drinken en kattenbak of course), omdat er tuinmannen zijn en ik wil niet dat hij ineens naar buitenschiet. Maar ik hoor hem nu nog af en toe miauwen. Het is geen miauw alsof hij pijn heeft... Wat kan ik er aan doen? Ben ik een slecht baasje? Ik speel dagelijks met hem en hij heeft veel bewegingsvrijheid. Bij zijn vorige eigenaars miauwde hij niet zo veel.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 april 2010 - 10:02

Hallo Juliette,
Wanneer miauwt hij precies? De hele tijd door, ook als hij je kan zien? Is het luid miauwen of meer zo binnensmonds mompelen? Mijn Isis begint te miauwen (en dat is redelijk luid ;) ) als ik in een andere kamer ben, en ze er niet binnen kan. Of als ik bv aan't koken ben en zij is nog te klein om mee te loeren vanaf het aanrecht. Eigenlijk dus als ze niet genoeg aandacht krijgt. :d Mijn Kasper daarentegen miauwt bijna nooit, maar mompelt zo heel de tijd. Zo purr purr (maar niet spinnen), alsof hij tegen zichzelf aan't praten is.

Guest_juliette_*
Guest_juliette_*

#3 Geplaatst 14 april 2010 - 10:05

De hele tijd door, nu zit hij dus in de badkamer en ik hoor hem nog miauwen. Ook als we in de keuken/eetkamer zitten dan miauwt hij. Dus wanneer er volk is en ook wanneer er niet volk is. Ik weet niet wat te doen... :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 14 april 2010 - 11:17

Sommige poezen miauwen nu eenmaal meer. Het is voor hun een manier van praten. Hier zijn er ook enkele die tijdens het spelen voortdurend miauwen. Dat hij nu miauwt omdat hij in de badkamer zit, is waarschijnlijk omdat hij daar alleen zit en jullie niet kan zien.
Je kan ook altijd eens kijken of hij nergens pijn heeft.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 14 april 2010 - 12:05

Als hij alleen is en je niet kan zien, dan kan het goed zijn dat hij daarom miauwt... Hier begint Rafje redelijk paniekerig te miauwen als hij mij zoekt. Geef ik dan antwoord dan zoekt hij mij direct op en is hij weer content. Al moet hij dan nog wel eeeeven zijn verhaal doen over hoe hij mij bijna kwijt was ;)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 14 april 2010 - 12:07

Toulousje miauwt hier ook enorm veel, maar dat is gewoon haar babbelen tegen mij ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#7 Geplaatst 14 april 2010 - 12:13

Sil miauwt 's nachts soms veel, het is een soort ritueel: eerst zit hij een heeele tijd te janken, en dan komt hij rustig bij mij liggen. In het begin stopte hij als ik riep, nu moet meneer zijn zegske gedaan hebben voor hij komt slapen :mrgreen:
Tjah, sommige katten maken nu eenmaal meer lawaai dan de anderen ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 14 april 2010 - 12:23

Zwartje miauwt maar op 2 momenten eigenlijk: Als ik thuis kom (Hallo!) en soms als ik in de keuken sta (ik ook!). Maar dan komt er doorgaans één deftige miauw uit en dat is het ;)

Guest_juliette_*
Guest_juliette_*

#9 Geplaatst 14 april 2010 - 12:23

Nu 'bezoek' ik hem af en toe in de badkamer en dan is het geronk en gelik en kopjes geven en "pak mij vast". Hij is nu echt ff rustig. :) Oef.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 14 april 2010 - 12:27

voila, da's gewoon om aandacht. hij is ook nog niet zo lang bij jullie dus hij kan nog een beetje angstig zijn ook he. Kent het allemaal toch nog niet zo goed.

Guest_grietje54_*
Guest_grietje54_*

#11 Geplaatst 18 april 2010 - 15:07

gozmo miauwt ook heel veel volgens mij praten ze dan met je ,hij is buiten komt dan even naar binnen miauwt geef je antwoord en hij gaat weer naar buiten.ik vindt het wel gezellig,als ze hele verhalen hebben. :d

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 18 april 2010 - 15:14

Je hebt gewoon katten die niet veel miauwen en je hebt er die VEEL miauwen. Melvin is stil (zijn miauw is ook niet luid). Hem hoor je praktisch nooit.

Silas is soms een ramp. Hij miauwt als hij mij niet zien, hij miauwt als het hem niet aanstaat, hij miauwt als hij iets wil, hij miauwt gewoon soms vijf minuten aan een stuk :d .
Het is vaak grappig, maar soms kan het wel eens vervelend zijn. Vooral omdat hij een hele luide miauw heeft.

Je bent geen slecht baasje hoor. Hij is gewoon een miauwer.
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 18 april 2010 - 15:43

Mieke zei:

Je hebt gewoon katten die niet veel miauwen en je hebt er die VEEL miauwen. Melvin is stil (zijn miauw is ook niet luid). Hem hoor je praktisch nooit.

Silas is soms een ramp. Hij miauwt als hij mij niet zien, hij miauwt als het hem niet aanstaat, hij miauwt als hij iets wil, hij miauwt gewoon soms vijf minuten aan een stuk :d .
Het is vaak grappig, maar soms kan het wel eens vervelend zijn. Vooral omdat hij een hele luide miauw heeft.

Net als Toulouse dus, die heeft dat van haar papa
haar papa heet miauw-miauw :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#14 Geplaatst 21 april 2010 - 13:10

Mieke zei:

Salty doet dit laatste tijd ook enorm veel. maar eerder zo heel de dag en nacht lopen zeuren. hij stopt als hij gaat slapen of als hij speelt, maar tussendoor zit die maar te zeuren.
hoop dat dat nog wel overgaat want 's nachts is dat niet altijd even leuk :p

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 21 april 2010 - 13:18

Ward miauwt ook veel, en dit gaat door tot je hem opneemt en knuffelt.. Tis een aandachtsmiauwer :) Victor loopt ook vrij veel te miauwen alsof er een drama aan de hand is en als je dan gaat kijken zit hij gewoon op zijn poep :mrgreen: