Spring naar inhoud

- - - - -

Stroppen in Wallonië nog toegestaan??

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#16 Geplaatst 17 april 2010 - 17:05

catherine zei:

Onze katten en katten van vrienden zijn al menige maal thuis gekomen voreger met een strop rond hen. Dit was wel toen ik nog een kind was en hier waren altijd stropers die in de hagen van de wei stroppen hingen. Elke week ging ik samen met mijn pa die strikken doorknippen. Gelukkig zijn die weiden verdwenen en allemaal akkerland geworden, en de stroper is allang naar de hel vertrokken. :evil:
Als kind ook heel slechte ervaringen mee gehad,in heel de buurt verdwenen katten.Sommige zagen we niet meer terug,andere kwamen met blijvende zware verwondingen toch terug naar huis,of werden dood teruggevonden.In dit geval waren het de jagers die stroppen,klemmen en vergif plaatsten,of ze doodschoten.

In Vlaanderen is het nu verboden,toch komt het nog voor dat er zulke dingen gevonden worden.In Diepenbeek hebben ze begin dit jaar nog een vos gered,in Peer zijn ze op legen stroppen uitgekomen,zijn maar een paar voorbeelden.Laat ons hopen dat ze zo snel mogelijk gevonden en zwaar gestraft worden,zodat ze er niet eens meer aan denken om er terug mee te beginnen.

Een algemeen verbod in België zou de straffen ook zwaarder kunnen maken.

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 17 april 2010 - 17:39

Filmpjes ga ik absoluut niet kijken :misselijk: getekend heb ik natuurlijk wel :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#18 Geplaatst 17 april 2010 - 17:40

Vennen zei:

Ja? Is dat wetsvoorstel er al door gekomen dat dit niet meer mag? Dat wist ik niet. Ik dacht dat ze dit nog steeds mochten om de "wilde" katten af te schieten en dit zelfs het hele jaar door.

Zo zag ik ook eens een interview in het GAIA ledenblad waar ze een jager interviewden. Ze vroegen aan hem hoe hij wist dat een kat wild was en geen huiskat. Zijn antwoord: "als ze achter dingen jaagt, is ze wild". :catscratchhead
Eigenlijk bekend hij dat ze dood moeten van schrik dat de poes een konijntje of fazant pakt,die knallen ze liever zelf af hè.
In elke poes zit het jachtinstinct.
Maar waar zitten de jagers als je een ongelukje krijgt met een fazant die je niet meer kan ontwijken,daar hoor je ze niks van zeggen hoor.
Heb het jaren geleden voorgehad,voelde me heel slecht daarbij,heb nog gezocht om ze te vinden wat ook al niet lukten,was te laat op mijn werk,en had een kapotte lamp en bluts in de moterkap.