Spring naar inhoud

- - - - -

virus gisteren

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 14 april 2010 - 19:54

wie heeft er gisteren naar virus gezien? dat was deze keer echt ongelooflijk interessant. ze herhaalden het milgram experiment.

dus:
men zei dat de mensen deelnamen aan een kwis
de proefpersoon moest vragen stellen aan een iemand en als die verkeerd antwoorde moest de proefpersoon een hendel overhalen om een elektrische schok toe te dienen (wat gespeeld was, die man kreeg natuurlijk die schokken niet echt)
elke keer werd de schok groter
die man (acteur) begon op den duur te smeken om te stoppen, weigerde zogezegd nog te antwoorden en klaagde over pijn in de borst
het max voltage: 460

raad eens hoeveel mensen door gingen tot het einde?

80%!!!!!!!

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 april 2010 - 20:26

So, belachelijk eigenlijk hoeveel mensen over hebben puur om te winnen :o
Hoezo sick :misselijk:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 april 2010 - 20:27

giroldi zei:

So, belachelijk eigenlijk hoeveel mensen over hebben puur om te winnen :o
Hoezo sick :misselijk:

Dat is niet de reden dat ze doorgingen. Dat is de druk van buitenaf, de "onderzoeker" zeg maar. In t origineel althans.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 april 2010 - 21:20

Oh niet gezien... jammer. Soms zijn het echt prachtige en natuurlijk excentrieke documentaires. Maar omdat er nooit een inhoud bij staat als ik wil kijken waarover het gaat, kijk ik bijna nooit. Omdat het ook niet altijd mooi is.

Kan het misschien herbekijken op een of andere manier?

Zoiets doet je wel nadenken... Wij zagen pas het experiment van Jane Elliot op school, met de bruinogige en blauwogige kinderen. De ene groep mocht de andere dan discrimineren, en later omgekeerd. Zo snel dat die kinderen ermee weg zijn! En je denk dat misschien: het zijn kinderen, die geloven zoiets sneller als hun leerkracht het zegt. Maar met een groep volwassenen ging het net hetzelfde.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#5 Geplaatst 14 april 2010 - 23:19

Heb het verleden week in de krant gelezen, die shows zijn zo belachelijk. Kunnen ze nu echt niets beters verzinnen? :o

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#6 Geplaatst 15 april 2010 - 02:43

Als je wil weten waartoe mensen in staat zijn, moet je deze maar eens bekijken... Gebaseerd op de rapporten van een uit de hand gelopen wetenschappelijk project...
Niet te vergeten: Mensen zijn nu eenmaal ook dieren en die zijn geprogrammeerd op overleven, en dan heiligt het doel alle middelen,...

Das Experiment:Photos from Das Experiment

Geregisseerd door Oliver Hirschbiegl (Das leben der anderen)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 15 april 2010 - 06:34

Tails zei:

Als je wil weten waartoe mensen in staat zijn, moet je deze maar eens bekijken... Gebaseerd op de rapporten van een uit de hand gelopen wetenschappelijk project...
Niet te vergeten: Mensen zijn nu eenmaal ook dieren en die zijn geprogrammeerd op overleven, en dan heiligt het doel alle middelen,...

Die film heb ik ook ooit gezien, was zwaar onder de indruk ervan.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 15 april 2010 - 09:13

@nathalie: misschien als je digitale tv hebt

ja, gewoon omdat de verantwoording werd afgenomen door een authoriteit. Ik vond dit echt wel heel frappant dat gewonen mensen zulke dingen konden doen waar ze zelf achteraf niet goed van waren. Dus: altijd onafhankelijk denken!

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 15 april 2010 - 09:52

Tippis, ik heb het jammer genoeg niet gezien

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 15 april 2010 - 15:03

Tails zei:

Die film wil ik ook nog zien. Heb er al wel over gehoord.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 15 april 2010 - 15:09

ik heb het niet gezien maar al vaak over dat experiment gehoord, erg eh?

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 15 april 2010 - 19:44

Was idd door druk buitenaf,en dacht ook dat het voor veel geld ging.
En ja wat mensen al niet voor geld doen,daar gaan ze over lijken voor als het moet.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 15 april 2010 - 21:42

Brenda... zei:

Was idd door druk buitenaf,en dacht ook dat het voor veel geld ging.
En ja wat mensen al niet voor geld doen,daar gaan ze over lijken voor als het moet.

nee hoor, er was geen cent mee te verdienen. er was hun gezegd dat ze gingen meewerken aan proefopnames en dat ze niks zouden verdienen.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 15 april 2010 - 22:23

wea zei:

nee hoor, er was geen cent mee te verdienen. er was hun gezegd dat ze gingen meewerken aan proefopnames en dat ze niks zouden verdienen.

Ah ik heb het mis ;) zat met iets anders :) jah mr dit is echt erg! dat mensen zo ver gaan!

Bewerkt door Brenda..., 15 april 2010 - 22:26.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.