Spring naar inhoud

- - - - -

Minou braakt al 6 dagen

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
Guest_Obi_*
Guest_Obi_*

#1 Geplaatst 02 april 2009 - 12:14

Hallo,

ik zit een beetje met m'n handen in het haar :(  ons Minou is al 6 dagen ziekjes :(

Ze geeft al 6 dagen over, eerst was dit haar voeding (royal canine sensible)  daarna gewoon wit schuim, de dag erna roos schuim en geel schuim, wat slijmachtig.  Dinsdag zijn we dan bij de DA geweest aangezien ze niks meer wilde eten en vrij lusteloos was.  Daar hebben ze haar bloed genomen, uit dat onderzoek kwam niks uit, enkel de vitamine B12 stonden wat laag (853) en ze heeft een spuit gekregen tegen het overgeven.  De dag erna at ze wel maar niet veel en gaf ze terug wit schuim over.  Vandaag is dit terug geel :(  Ook drinkt ze heel erg veel.

Volgens de DA ligt het aan haar voeding, vanavond moet ik terug achter een vitaminespuit en andere voeding O:)
Ik heb al enkele keren geprobeerd om hen over te zetten op rauwe voeding, aangezien mijn honden ook rauw eten en dit volgens mij de beste voedingsmethode is voor een carnivoor maar het lukt me maar niet, koppige beestjes :p

Maar... de diagnose van de DA zit me niet echt lekker, kvind het heel raar dat ze nog steeds blijft overgeven en dat het ineens aan de voeding zou liggen, ze heeft in het verleden problemen gehad met haar lever en ik weet dat ik om de paar jaar moet veranderen van voeding aangezien ze er op de een of andere manier ineens allergisch blijkt aan te zijn maar ze is altijd wel blijven eten en dan gaf ze gewoon haar voeding over,  het uitte zich op een andere manier dan nu, nu eet ze bijna niks meer en blijft er maar gal enz uitkomen.

Ook gaat ze nog zelden buiten, wij dachten dat het door de strenge winter kwam dat ze liever binnenbleef, gezellig bij ons in de zetel of op het bed :x maar het intresseert haar gewoon niet meer, ze is wel al 9 maar dat is toch nog vrij jong denk ik, ze zou toch wat actiever mogen zijn lijkt me zo?

Wat denken jullie van mijn verhaal?

Alle tips enz zijn welkom iig!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#2 Geplaatst 02 april 2009 - 12:18

Wat is er getest in het bloed?

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#3 Geplaatst 02 april 2009 - 12:20

Als je twijfelt misschien eens naar de andere dierenarts gaan voor een tweede opinie

Guest_Obi_*
Guest_Obi_*

#4 Geplaatst 02 april 2009 - 12:26

ze hebben alle waardes (leverwaarden, nieren enz) onderzocht.  Ook witte en rode bloedcellen waren goed.  Ik weet niet of ze op ziektes getest hebben.  

Haar drolletjes waren tot wanneer ze at, mooi vast, nu drolt ze eigenlijk niet meer want ze eet gewoon bijna niks.

Ik zit er ook aan te denken om naar een andere DA te gaan maar de DA die ik heb is gewoon de beste hier in de streek (Dr Declercq in Marke)  ik zou niet direct weten waar ik naartoe moet.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 april 2009 - 12:29

Ga maar naar  een andere dierenarts, misschien heeft ze een darmobstructie of zo waardoor ze niet meer kan eten, ik zou röntgenfoto's laten nemen van het hele lichaam.
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#6 Geplaatst 02 april 2009 - 12:45

Is er geen dierenkliniek in de buurt? Merelbeke bvb daar gaan ze je wel kunnen helpen denk ik.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 02 april 2009 - 12:45

Lijkt mij niet normaal hoor... Als Zwartje dat type schuim overgeeft, is dat normaal omdat hij serieus ziek is en echt alles eruit wilt. Dan komen er pure maagschappen en gal mee, wat die kleur veroorzaakt.

Als er dan roos in zit... dat zou toch kunnen wijzen op bloed, wat ook zeker niet goed is. Een dramobstructie ofzo lijkt mij ook zeker een mogelijkheid. Andere d.a. dus, als deze niet wilt luisteren.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#8 Geplaatst 02 april 2009 - 12:46

Ik zou ook eens vragen of ze op leucose en aids getest is aan je DA, of ja gewoon in het algemeen op wat er allemaal getest is en wat de uitslagen waren. Kwestie van niet hetzelfde opnieuw te testen bij een andere DA.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 02 april 2009 - 12:54

Roosje zei:

Ga maar naar een andere dierenarts, misschien heeft ze een darmobstructie of zo waardoor ze niet meer kan eten, ik zou röntgenfoto's laten nemen van het hele lichaam.

Ben het met Roosje eens. Niet álles is zichtbaar in het bloed, dus ik zou toch ook eens vragen om röntgenfoto's te nemen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Obi_*
Guest_Obi_*

#10 Geplaatst 02 april 2009 - 13:00

Zal vanavond zien wat ze zegt, ik denk dus ook aan een obstructie door bv eten met 'iets in' te eten.  Volgens de DA kan dat niet O:)  ze is daarvoor al te oud zegt ze om dingen op te eten die ze niet mag hebben.  Oke Minou is een hele vieze om te eten maar schotel haar een zakje natvoer voor en ze eet het op hoor.

Ik heb hier de laatste 2 weken al rare dingen gevonden in de tuin, zoals een stuk ijzerdraad, een stukje plastiek.. een van mijn rottweilers is al 2x ziek geweest door iets op te eten wat haar irriteerde, maar wat kon de DA niet vinden, onze reu heeft 2 weken geleden iets heel raars overgegeven (3 staafjes de grote van macaroni maar dan opgevuld) terwijl die bijna nooit overgeeft en dat allemaal in de laatste 3 weken.
Ik heb redenen genoeg om aan te nemen dat vergiftiging een mogelijkheid is en ik weet ook wie daarvoor verantwoordelijk zou zijn (2 wacko buren van mij).

Ik hoop dat ik de DA kan overtuigen vanavond om foto's te nemen want zo kan het niet verder, ik wil haar nog niet kwijt, daarvoor is ze nog veel te jong :cry:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 02 april 2009 - 13:11

veel geluk! Hopelijk vind men iets en komt alles in orde...
Ik hou men vingers alvast gekruist!

veel sterkte ondertussen! :hug:

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#12 Geplaatst 02 april 2009 - 13:14

Ik zou de raadpleging van een andere dierenarts niet lang meer uitstellen hoor, tenslotte is ze nu toch al een paar dagen ziek hé !!!
Net als MissKitty aanraadt zou ik dringend naar de dierenkliniek in Merelbeke gaan, ofwel bellen voor een afspraak en zeggen dat het dringend is, ofwel direkt via de spoedafdeling!
dit mag je niet te lang meer uitstellen.... :hug:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 02 april 2009 - 13:23

Asrael zei:

Ik zou de raadpleging van een andere dierenarts niet lang meer uitstellen hoor, tenslotte is ze nu toch al een paar dagen ziek hé !!!
Net als MissKitty aanraadt zou ik dringend naar de dierenkliniek in Merelbeke gaan, ofwel bellen voor een afspraak en zeggen dat het dringend is, ofwel direkt via de spoedafdeling!
dit mag je niet te lang meer uitstellen.... :hug:

hier ga ik volledig mee akkoord! :hug:

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 april 2009 - 13:32

Een andere dierenarts zoeken zou ik zeggen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Obi_*
Guest_Obi_*

#15 Geplaatst 02 april 2009 - 14:50

Minou is bij de DA moeten blijven.  Ik had op jullie aanraden naar een andere DA gebeld maar die zei dat mijn eigen DA een heel goeie is en raadde me aan om hen nog even het voordeel van de twijfel te gunnen.

Ik heb dan maar naar m'n eigen DA gebeld (er zitten daar 5 da's) en had nu ook diegene te pakken waar ik meestal met de dieren bijga, Frederick.  Vorige keer was het iemand die ik niet gewend en niet zo goed ken aangezien de mijne volzet was.
Ik mocht onmiddellijk komen en de bloedresultaten lagen al klaar op z'n bureau.  Hij zei direct dat ze moest blijven.

Hij kent me dan ook goed genoeg en weet hoe ik met m'n dieren omga (wat ze voor mij betekenen) en bijgevolg worden alle onderzoeken die ik gevraagd heb deze namiddag nog uitgevoerd.  Minou is ginder gebleven, deze namiddag worden er foto's gemaakt, eventueel ook een echo en krijgt ze een infuus en een soort van astronautenvoeding.

Hij kende het verhaal al van onze honden, wat er de afgelopen weken is gebeurd en geloofde mij dan ook direct toen ik zei dat vergiftiging niet uitgesloten was.

Nu maar duimen dat er geen nare dingen naarboven komen, ook al vrees ik ervoor, ze heeft geen koorts en moest het een maag-darmonsteking zijn dan zou dat toch 1 van de eerste symptomen moeten zijn.