Spring naar inhoud

- - - - -

Minou braakt al 6 dagen

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 02 april 2009 - 21:45

:hug: Hopelijk zijn ze snel beter en pakken ze dat gespuis die zoiets doet. :catcurs :evil:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#32 Geplaatst 02 april 2009 - 21:47

Ja, heel jammer dit te lezen..erg hé..'k snap gerust dat er mensen zijn die minder van dieren houden dan wij of zelfs mensen die er helemaal niet van moeten weten!
Maar dan nog..vergiftigen vind ik wel heel ver gaan maar ja... :r

Guest_Obi_*
Guest_Obi_*

#33 Geplaatst 02 april 2009 - 22:22

het hele verhaal staat op een ander forum,

ik heb het even gekopieërd

we zijn net terug van de politie, volgens hen is het ook geen toeval..

Hier het hele verhaal:

3 weken geleden werd Ellis rond de middag serieus misselijk, ze wilde voortdurend gras eten, liep heel nerveus rond, kwijlde en probeerde over te geven.  Je zag dat haar iets heel erg irriteerde, ze hoestte en slikte erop los.  Ze heeft dan een hele boel water gedronken en een grote plas water, gras en gal overgegeven, een half uurtje later voelde ze zich beter.  Daarna begon Gaïko ook over te geven.  Bij hem kwamen er 3 staafjes de grootte en vorm van macaroni maar dan opgevuld, met een fel gele kleur Geplaatste afbeelding
Ik heb daar niet verder bij stilgestaan maar vond het wel raar en domgeweg heb ik het goedje weggegooid Geplaatste afbeelding Ze hadden die dag nog niks van eten van mij gekregen. De zaterdag daarop liep Gaïko ineens met een groot stuk metaaldraad in z'n bek Geplaatste afbeelding  wat zeker niet uit onze tuin kwam, gelukkig heeft Gregory dat direct gezien en het hem kunnen afnemen.
De week nadien, ook de woensdag, hoorde ik de honden achteraan de platen blaffen, dat wil zeggen er daar iemand passeert, wat normaal is, er zijn hier garages achteraan en iedereen kan daar zomaar lopen.  Ik was boven bezig en toen ik daar klaar was kwam ik beneden en Ellis kwam me toegelopen, helemaal in paniek, zwaar kwijlend, hoesten en proberen over te geven, zelfde symptomen als de vorige keer, heel haar baard was bekwijld, na een uurtje ging het nog niet beter dus DA gebeld, ik mocht onmiddellijk gaan en die stelde vast dat ze hevige maagkrampen had, dat haar iets heel ergs irriteerde, ik vertelde hem het verhaal van de week daarvoor en over wat Gaïko overgegeven had en toen had hij al vermoedens dat iemand mijn honden probeerden te vergiftigen/ziek te maken.  Ook die bewuste woensdag hadden ze allebei nog geen eten gekregen.

Nu zaterdag begon Minou over te geven, eerst gewoon wit schuim, maandag roos schuim, DA gecontacteerd (was een andere dan diegene die ik gewoon ben die ik toen had) dinsdag geweest, bloedonderzoek gedaan en enkel werd gevonden dat haar vitamines B12 iets te laag stonden.  Een spuitje tegen overgeven gehad wat niet echt hielp, gisteren heeft ze wel een paar brokjes gegeten maar nog steeds overgeven, deze keer geel slijm/schuim.
Vanmiddag vertrouwde ik het niet meer, mocht normaalgezien vanavond teruggaan voor vitaminespuit en ander voer, ze moest onmiddellijk blijven ter observatie.  Vanavond nog met de DA gebeld, ze had voorlopig niet meer overgegeven, ze krijgt nu ontstekingsremmers en ligt aan het infuus.  Na mijn telefoontje met de DA zie ik dat ook Gizmo geel slijm overgegeven heeft, heb onmiddellijk de DA teruggebeld en die heeft me aangeraden om klacht neer te leggen bij de politie, dit kan gewoon geen toeval meer zijn!
Ik moet voorlopig Gizmo goed in de gaten houden en als hij verslechterd mag ik hem vanavond of vannacht nog binnendoen.

Wij hebben sterke vermoedens over wie dit onze beestjes aandoet  maar hebben geen bewijzen, het is nogal redelijk fel 'krapuul', ze zijn hier 4 weken geleden terug bij de moeder van dat meisje ingetrokken, ze zijn hun baby's afgenomen door bijzondere jeugdzorg (wil volgens mij al genoeg zeggen )
De reden waarom we hen verdenken =>  een jaartje geleden hadden ze een duitse herder gekocht in een winkel, wij hoorden hen tot hierbinnen roepen en slaan op dat pupje, beestje werd buitengezet in de blakende zon zonder eten of drinken, uren aan een stuk.  Heb hier intertijd nog een topic over geopend, heb toen de dierenbescherming verwittigd, die gingen komen kijken maar waren een paar dagen te laat, ze waren net verhuisd (nu zijn ze hier dus terug, uit hun huis gezet) volgens ons is het aan hun oren gekomen dat wij de dierenbescherming gebeld hebben intertijd en willen ze ons nu 'terugpakken', van hun hond is ondertussen geen spoor meer, niemand weet wat er met het beestje is gebeurd.
Ook heeft mijn buurman (politieagent) de moeder des huizes eens betrapt toen ze over zijn draad met een bezem naar zijn kitten aan het meppen was  is ze zijn niet vies van dierenmishandeling.

We kunnen niet echt spreken over vergiftiging, wel is het een feit dat er irriterende producten aan onze dieren worden toegediend.
We hebben klacht neergelegd tegen onbekenden, hebben de politie wel verteld dat we vermoedens hadden dat zij het waren maar om nog meer terreur te vermijden hebben we dit niet laten opnemen in de pv, we hebben geen bewijzen

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#34 Geplaatst 02 april 2009 - 22:24

Amai..wat een verhaal..pff..heel erg en jammer..
Hopelijk gaan die buren snel verhuizen want dat zou waarschijnlijk de beste oplossing zijn! Want dat is miserie hé zoiets...

Guest_Obi_*
Guest_Obi_*

#35 Geplaatst 02 april 2009 - 22:25

kiki zei:

Oh nee, dan toch? Kan het geen virus zijn?
Ik kan het verhaal van de hondjes niet terug vinden.
Je zegt dat jullie dachten dat ze minder vaak buiten wilde omwille van de winter, is ze dan al zo lang ziek?
Ik kan je geen advies geven maar ik hoop echt dat Minou snel opknapt en dat het niet doorzet bij Gizmo.
Heel veel sterkte hoor! :hug:

Gizmo geeft nog steeds over, heb het opgekuisd met een keukenrol en in een plastiek zakje gedaan, dat gaat morgen mee richting DA, vanavond neem ik hem mee naar boven om lekker bij ons op bed te slapen...  

Het kan ook zijn dat Minou door die strenge winter niet echt buiten wilde, ze is ook al 9 jaar, ze ging nog wel buiten maar lag liever bij ons in de zetel of op het bed.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#36 Geplaatst 02 april 2009 - 23:21

Alez zo erg om te lezen! Veel sterkte en hopelijk gaat het vlug beter met je knuffels :hug:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#37 Geplaatst 02 april 2009 - 23:52

Het is echt verschrikkelijk dat ze zo'n dingen doen!! :evil: Ik begrijp echt niet waarom mensen zo :censored: zijn tegen dieren! Ofwel hou je van dieren en neem je ze in huis en zorg je er goed voor, en ben je ook goed voor andere dieren, ofwel moet je er niet zo van hebben en dan blijf je er toch gewoon van weg??? Sorry, zoiets kan ik echt niet verdragen, ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie hondjes... en voor jullie ook natuurlijk! Zo kan je je toch ook niet meer op je gemak voelen in je eigen huis als je constant moet opletten of er niemand je hond aan het vergiftigen is?! :evil:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 03 april 2009 - 00:02

:evil:
Oeeee wat zou ik zo'n mensen eens graag in m'n handen krijgen. Het uitschot bij uitstek, dat zoiets leeft en teert .... Maar goed dat het kindje werd afgenomen wat op zich ook niet veel goeds betekent natuurlijk. Houd je beestjes maar allemaal binnen dicht bij jou. Ik krijg er de kriebels van, ook blijven zeuren bij de politie. Je mag niet zomaar ongestraft dieren mishandelen/ vergiftigen. Wees maar op je hoede....Sterkte en houd de moed erin, ze zijn er gelukkig nog allemaal.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#39 Geplaatst 03 april 2009 - 00:55

Pfoeh, wat een verhaal zeg :o

Goed dat je klacht hebt neergelegd. En hopen dat daar iets van komt, of dat ze snel weg gaan, of zoiets... Want wat kan je doen hé, buiten je beesten dan binnen houden :(

Hopelijk gaat het snel goed met de hele beestenboel daar!

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#40 Geplaatst 03 april 2009 - 06:49

Hopelijk worden ze snel terug beter :hug:

Guest_Obi_*
Guest_Obi_*

#41 Geplaatst 03 april 2009 - 07:53

Straks bel ik de DA voor Gizmo, die geeft nog steeds over en is constant misselijk (zit de hele tijd te likken)

Ik vind het vooral verschrikkelijk dat ik m'n dieren de vrijheid ga moeten ontzeggen, vooral voor de katten is dit supererg, ze genoten er zo van om eens buiten te gaan, ze gingen nooit lang of ver weg maar als je ze eens een dagje binnenhoudt zitten ze hier te janken, ocharme toch.

Wij waren toch al van plan om hier het huis te verkopen en iets te kopen met een grotere tuin, op het platteland, maar er moet hier nog het een en ander afgewerkt worden dus dat zal nog enkele maanden duren.

Ik heb gisteravond nog met een vriendin van Nederland gebeld die voor de dierenbescherming werkt.  Zij vertelde me dat er meestal landbouwproducten gebruikt worden, heb ook een paar tips gekregen om bewijzen te verzamelen.  Wat die tips zijn, kan ik jullie jammergenoeg niet vertellen maar ik zal erachterkomen :evil:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 03 april 2009 - 08:32

ocharme , hoop dat t goedkomt
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 03 april 2009 - 09:29

Obi zei:

Straks bel ik de DA voor Gizmo, die geeft nog steeds over en is constant misselijk (zit de hele tijd te likken)

Ik vind het vooral verschrikkelijk dat ik m'n dieren de vrijheid ga moeten ontzeggen, vooral voor de katten is dit supererg, ze genoten er zo van om eens buiten te gaan, ze gingen nooit lang of ver weg maar als je ze eens een dagje binnenhoudt zitten ze hier te janken, ocharme toch.

Wij waren toch al van plan om hier het huis te verkopen en iets te kopen met een grotere tuin, op het platteland, maar er moet hier nog het een en ander afgewerkt worden dus dat zal nog enkele maanden duren.

Ik heb gisteravond nog met een vriendin van Nederland gebeld die voor de dierenbescherming werkt. Zij vertelde me dat er meestal landbouwproducten gebruikt worden, heb ook een paar tips gekregen om bewijzen te verzamelen. Wat die tips zijn, kan ik jullie jammergenoeg niet vertellen maar ik zal erachterkomen :evil:

ik begrijp nog niet goed als je zeker bent dat gizmo ook vergiffigt is je zolang wacht om naar de DA te gaan.Moest dit mijn poezen overkomen en ik heb mijn vermoedens zou ik er toch direkt bijgaan om hen te laten helpen en niet afwachten of het zal beteren ... dan geef je trouwens het "gif" de kans zijn werk te doen met soms de dood tot gevolg.
Maar enfin gelukkig wonen wij in een goede buurt zo erg zelfs dat onze indy zelfs getollereerd wordt op de vogelvoleire van de buurman.

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#44 Geplaatst 03 april 2009 - 09:40

Gewoon verschrikkelijk :censored: :censored: Wat heb je toch gevoelloze mensen hé!!!
Ik zou ook niet langer wachten hoor om Gizmo naar de DA te brengen, daar kan hij direkt behandeld worden, want er is geen twijfel mogelijk, die arme schat heeft er ook van gehad hé... :(

en inderdaad, hoe jammer dat het ook is, voorlopige zul je voor de veiligheid van je dieren hen niet meer buiten kunnen laten... Ofwel moet je de tuin zo afzetten dat ze slechts een deel van de tuin kunnen gebruiken, dat ze niet kunnen komen waar die slecht mensen aan hen kunnen!!!

Veel sterkte !!!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 03 april 2009 - 09:48

:evil:
wat een rotte mensen
goed dat je bewijzen gaat verzamelen
en ga maar heel snel naar de DA met Gizmo!!!
ik hoop zo dat alles goed komt! :(

Geplaatste afbeelding