Spring naar inhoud

- - - - -

ik krijg er iets van

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 16 april 2010 - 16:10

:( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#32 Geplaatst 16 april 2010 - 17:04

wea zei:

:ha :ha :ha

waarom niet eigenlijk? wat is ons streefdoel dan? mensen aanzetten tot steriliseren en mensen vragen geen gratis kittens meer aan te nemen, maar alleen gevaccineerde kittens? en hoe gaan we dit doen?

goh, kogelvrije vesten....dat wordt precies niet voor doetjes :x

ik denk het belang van sterillisatie promoten het belangrijkste zal zijn, maarja hoe inderdaad... proberen om het NOG meer in de kijker te zetten? of af en toe is iets positiefs doen voor mensen die hun kat gesteriliseerd hebben? en castreren moeten we misschien ook stimuleren want altijd maar dat steriliseren, de vrouwen onder het mes, de mannen ook eh ;)
tjah, als je echt interesse hebt kunnen we iets proberen uit te werken natuurlijk, klein beginnen en zien waar het naartoegaat?
we hebben een keitof logo en een naam, zonde om die niet te gebruiken :ha :ha

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 16 april 2010 - 17:19

wel om klein te beginnen, we kunnen al bv een standaard reply maken voor 'gratis kitten gevraagd' - advertenties

mss ook facebook groepje oprichten?

maarre, de mensen die de dierenpolitie wouden oprichten zijn op het matje geroepen omdat ze het woord politie gebruikten. mss kittykops dan?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#34 Geplaatst 16 april 2010 - 17:28

wea zei:

wel om klein te beginnen, we kunnen al bv een standaard reply maken voor 'gratis kitten gevraagd' - advertenties

mss ook facebook groepje oprichten?

maarre, de mensen die de dierenpolitie wouden oprichten zijn op het matje geroepen omdat ze het woord politie gebruikten. mss kittykops dan?

zou kittykops dan niet hetzelfde effect hebben? dan denken ze dat we in naam van politie willen spreken EN dat we niet kunnen spellen :ha nuja, we kunnen de naam proberen en als we er echt miserie mee krijgen kunnen we nogaltijd veranderen ;)

facebookgroepje is een goed idee, en dat standaardantwoord ook, en als ik (wat ik dringend ga moeten doen!) en deftige folder van het koop een kat topic heb gemaakt kunnen we deze ook verspreiden...

we zullen dit via mail misschien verder bespreken ;)

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 16 april 2010 - 17:31

okidoki.....

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#36 Geplaatst 17 april 2010 - 15:37

Midas zei:

Geplaatste afbeeldingbeter

is dit eigenlijk een afbeelding dat we echt mogen gebruiken? want volgens mij hebben we dan toestemming van de tekenaar nodig of niet?

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 17 april 2010 - 20:03

ik snap dat jullie tegen oeps nestjes zijn, maar ikzelf  laat mijn kattin 1 nestje per jaar krijgen, ik zorg goed voor de kittens en zorg ook voor een goed huis voor ze, ik kan het me nu eenmaal niet veroorloven om een raskat te kopen om daarmee te kweken, waarom willen jullie dat wij onze htk kattinnen laten steriliseren? gewoon een vraagje hè, ik wil niemand op zijn tenen trappen :heart:

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#38 Geplaatst 17 april 2010 - 21:00

tijgertje75 zei:

ik snap dat jullie tegen oeps nestjes zijn, maar ikzelf  laat mijn kattin 1 nestje per jaar krijgen, ik zorg goed voor de kittens en zorg ook voor een goed huis voor ze, ik kan het me nu eenmaal niet veroorloven om een raskat te kopen om daarmee te kweken, waarom willen jullie dat wij onze htk kattinnen laten steriliseren? gewoon een vraagje hè, ik wil niemand op zijn tenen trappen :heart:

Ik ga proberen een gemodereerd antwoord te geven...

Het probleem zit hem niet in de HTK katten zelf, er zijn veel HTK katten(eigenaars) op dit forum, die hun HTK kat voor geen geld op aarde willen missen.
Wat een probleem is, is dat mensen zonder veel nadenken een "gratis" katje nemen, er niet met de nodige omzichtigheid naar kijken en zonder omkijken vrij buiten laten lopen,... In het geval van een kater is het hun probleem niet, maar,... Op een mooie dag komt hun kattinnetje dan ongewild zwanger naar huis en wat gebeurt er dan?? Het kattinnetje bevalt en mag de kittens een aantal weken groot brengen. Met een beetje geluk vinden ze een thuisje voor de kittens op 8 weken en met een beetje geluk hebben ze dan ook de nodige medische zorgen gekregen,... Met een beetje minder geluk belandt het hele nestje in het asiel en met een beetje pech belandt het hele nestje in een bos, vijver, riool, (beer)put... Om zulke niet-diervriendelijke behandelingen uit te roeien is een beetje sensibilisering nodig naar het grote publiek,... Katjes en katertjes laten helpen is een grote hulp in de strijd hiertegen. En mensen aansporen om een katje te gaan zoeken in het asiel, waar het gecontroleerd werd door een dierenarts en ook tegen die kosten kan worden opgehaald is een andere optie. Want eenmaal mensen bereid zijn om voor iets te betalen, al was het maar 5€, zijn ze er veel omzichtiger mee...
De niet diervriendelijke manier is een vorm van populatiecontrole,... Castratie is dat ook, maar dat is veel diervriendelijker.

En met raskatten durft het ook fout lopen, hoor, daar bestaan ook wel eens oeps-nestjes,... Maar die worden vaak niet vermeld. Maar zullen wel de nodige zorgen en een goede thuis krijgen.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#39 Geplaatst 17 april 2010 - 21:46

en nog effe aanvullend op tails zijn reactie: de asiels zitten al overvol met katten, er zijn er gewoon te veel! door nog eens kittens bij te maken hebben deze ook minder kans want elke kitten dat jij laat adopteren is een kitten dat niet uit het asiel geholpen wordt en hoe minder katten er uit het asiel gehaald worden hoe meer er worden doodgespoten. En met hoe meer ze daar zitten en hoe langer ze daar zitten, hoe meer trauma's ze oplopen, want zo'n asiel is alles behalve een goede plaats.
Er zijn dus al veel te veel htk's zonder thuis, waarom er nog is bijmaken in plaats van eerst de asielkatjes een kans te geven? ;)

Bewerkt door crazy_catlady, 17 april 2010 - 21:58.

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#40 Geplaatst 17 april 2010 - 21:48

ZIJN reactie :-)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#41 Geplaatst 17 april 2010 - 21:49

tijgertje75 zei:

ik snap dat jullie tegen oeps nestjes zijn, maar ikzelf laat mijn kattin 1 nestje per jaar krijgen, ik zorg goed voor de kittens en zorg ook voor een goed huis voor ze, ik kan het me nu eenmaal niet veroorloven om een raskat te kopen om daarmee te kweken, waarom willen jullie dat wij onze htk kattinnen laten steriliseren? gewoon een vraagje hè, ik wil niemand op zijn tenen trappen :heart:

de prijs van een raskat ligt inderdaad hoog, maar de verzorging van een nestje ligt toch nog veeeeel hoger? en dat terwijl de raskat een éénmalige kost is en de stamboom meer zekerheid geeft op gezonde kittens en minder kans op verborgen ziektes...
Ik heb zelf ook geen raskat hoor, maar ik zou nooit met mijn htk's kweken, wetende dat er al veel te veel in de asielen zitten ;)
Als je graag nestjes hebt, vang dan kittens op die nog papflesvoeding nodig hebben of juist niet meer nodig hebben, dan kan je deze verzorgen en een goede thuis bezorgen, want daar zoeken ze vaak opvang voor en dan red je ze nog van het asiel... en zo zie je ook een nestje groot worden... ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 17 april 2010 - 21:53

Mss kan English rose een logo tekenen? :oops:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#43 Geplaatst 17 april 2010 - 21:59

Tails zei:

ZIJN reactie :-)

ow sorry! :oops: :oops: ik ben hier altijd vrouwen gewoon :oops:

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 17 april 2010 - 22:11

als ik nog iets mag toevoegen, ik heb zelf 4 HTK katjes en geen raskatten. Als je toch echt eens een nestje wil, dan moet je mss jezelf eens kandidaat stellen als opvanggezin.

de realiteit is dat er elk jaar een overaanbod aan kittens is. iemand kan mss zijn kittens aan een thuis helpen, maar zorgt er toch voor dat dit overaanbod blijft bestaan waardoor er elk jaar meer dan 1000 gezonde, speelse lieve kittens moeten gedood worden in asielen en opvangen omdat er simpelweg niet genoeg mensen te vinden zijn die een kitten willen. Eerlijk gezegd, kan ik enkel achter een bewust HTK nestje staan als de fokker zelf alle kittens zal houden, wat de meeste raskat fokkers ook doen als ze hun kittens niet kwijt raken. In alle andere gevallen houdt een HTK fokker de problemen van het overaanbod kittens in stand en steunt dus ook de euthanasie van dit overaanbod.

dit is geen aanval op jou hoor, want ik begrijp goed dat niet iedereen bewust is van deze problematiek of er eens bij heeft stil gestaan, maar ze is er wel en elk jaar je kat laten jongen helpt niet echt. Integendeel.

Guest_Comfy'nCosy_*
Guest_Comfy'nCosy_*

#45 Geplaatst 18 april 2010 - 15:40

Op mijn werk is ook iemand die de kittens zo leuk en schattig vindt dat ze haar poes ongesterilliseerd buiten laat rondlopen en dan als ze niet meer krols is: "Ja, wat moet ik nou doen, dalijk is ze zwanger, maar ja wel heel leuk natuurlijk, die kleine kittens hihi". Alsof het per ongeluk is gebeurd, maar ondertussen niks doen om het te voorkomen! GRRRRRR Daar kan ik echt niet tegen!!! :catcurs