Spring naar inhoud

- - - - -

Aikoo is bang buiten, wat moet ik doen?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Guest_Sky_*
Guest_Sky_*

#1 Geplaatst 15 april 2010 - 16:24

Onze kleine vriend is dus bang als hij buiten is, we hebben altijd op een appartementje gewoond en daar kwam hij dus niet buiten ( ik denk dat hij ongeveer een 8 maand binnen geweest is.) wat ik dus eigelijk altijd heel erg vond, alle ander poezen die ik gehad heb mochten allemaal buiten, maar nu ik aikoo'tje wou buite laten sprong hij van schrik in m'n nek, dus wij terug naar binnen. Nu heb ik al enkele dagen geprobeerd van samen met  hem buiten te gaan maar hij loopt steeds weg van angst. Dus nu heb ik ook bang dat hij als hij wegloopt niet meer terug komt, of mss zelfs overreden word door een auto ofzo. Ik heb al enkele katten gehad en ben deze steeds kwijtgeraakt omdat ze niet meer terug kwamen of ziek geworden zijn, dus ik wil m'n kleintje dit keer echt niet verliezen!!! Hebben ook al geprobeerd om het buiten te laten met zo een kattenlitsje en daar dan een hele lange koord aan zodat hij in heel de tuin kan, maar dan hangt hij vast in de bomen of struiken, dus dat is ook geen oplossing. Maar steeds als hij binnen is zit hij te miauwen, zelfs de hele nacht lang zodat we niet meer kunnen slapen. Ik ben ten einde raad, wat kan ik doen? Iemand tips?

Groetjes en een kattepootje! :LOL:

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#2 Geplaatst 15 april 2010 - 16:26

binnenlaten en de deur openlaten
ons mila is ook zo bang van de buitenwereld , tijd geven zou ik zeggen

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 15 april 2010 - 16:28

ik denk dat er zoveel is waar hij aan moet wennen buiten. Voorlopig zou ik toch met een litsje met hem in de tuin gaan. Zodat hij toch kan wennen en niet wegloopt in paniek en dan verloren loopt. Op een bepaald moment zal je zien dat als hij in paniek is, hij toch de reaktie gaat krijgen om naar binnen te lopen. dan kun je toch wat geruster zijn.

heb je er ook al aan gedacht je tuin af te sluiten zodat de kat niet weg kan?

Guest_Sky_*
Guest_Sky_*

#4 Geplaatst 15 april 2010 - 16:35

wea zei:

ik denk dat er zoveel is waar hij aan moet wennen buiten. Voorlopig zou ik toch met een litsje met hem in de tuin gaan. Zodat hij toch kan wennen en niet wegloopt in paniek en dan verloren loopt. Op een bepaald moment zal je zien dat als hij in paniek is, hij toch de reaktie gaat krijgen om naar binnen te lopen. dan kun je toch wat geruster zijn.

heb je er ook al aan gedacht je tuin af te sluiten zodat de kat niet weg kan?

Heel de tuin is eigelijk afgesloten, hij kan wel door de struiken heen maar over het algemeen kan hij eigelijk niet echt weg. Het probleem is m'n vader hij wil niet dat de kat binne komt, hij mag dus enkel boven op mijn studio. Pa zal hem natuurlijk wel binne laten op mijn kamer wanneer hij binne wil komen maar hij mag dus niet in het huis. er is wel een deurtje in de garagepoort waar hij wel binne kan maar daar durft hij ook niet door. ( heb zelfs het deurtje van de kattenbak eraf moette nemen omdat hij niet meer op z'n bak durfde.) Nu begint hij ook nog overal te sproeien, ik denk dat ik gewoon een moeilijke kat heb ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 15 april 2010 - 16:44

Gewoon veel tijd geven, hij moet zelf gaan verkennen, hem niet verplichten, zoals kitten het zegt de deur open laten staan dat hij zelf kan beslissen of hij naar buiten gaat, veel succes! :geluk:

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#6 Geplaatst 15 april 2010 - 16:46

Ik zou niet meer met hem naar buiten gaan en hem gewoon binnen laten. Dan loop je ook geen risico dat er iets met hem gebeurd buiten.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 15 april 2010 - 16:47

Ik denk niet dat jij een moeilijke kat hebt, maar een kat die in een totaal nieuwe wereld voor hem is terecht gekomen en het een beetje moeilijk heeft met al het nieuwe dat hij ziet.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sky_*
Guest_Sky_*

#8 Geplaatst 15 april 2010 - 16:49

Solotje zei:

Gewoon veel tijd geven, hij moet zelf gaan verkennen, hem niet verplichten, zoals kitten het zegt de deur open laten staan dat hij zelf kan beslissen of hij naar buiten gaat, veel succes! :geluk:

Dat kan ik dus niet doen door m'n vader, hij wil niet dat de kat binnen in huis rondloopt, en ik woon boven op m'n studio waardoor hij dus niet rechtstreeks naar buite kan. :(

Guest_Sky_*
Guest_Sky_*

#9 Geplaatst 15 april 2010 - 16:51

Heidiken zei:

Ik zou niet meer met hem naar buiten gaan en hem gewoon binnen laten. Dan loop je ook geen risico dat er iets met hem gebeurd buiten.

Ik wou er dus eerst een binnenkat van maken, maar hij sproeit ( hij word binne 2 weken gecastreerd, hopelijk stopt het sproeien dan ) en hij zit de hele dag en nacht te miauwen, we kunnen er zelfs niet van slapen. Als we hem aandacht geven dan stopt hij wel maar van de moment hij alleen is of geen aandacht meer krijgt miauwt hij maar door. ik dacht al dat het kwam omdat het kattentijd is maar nu weet ik het allemaal niet meer :)

Guest_Sky_*
Guest_Sky_*

#10 Geplaatst 15 april 2010 - 16:53

Joloka zei:

Ik denk niet dat jij een moeilijke kat hebt, maar een kat die in een totaal nieuwe wereld voor hem is terecht gekomen en het een beetje moeilijk heeft met al het nieuwe dat hij ziet.

aikoo is altijd wel heel bang geweest, ik weet nog de eerste dagen dat we hem hadden durfde hij nog niet onder de stoel uitkomen, maar nu hebben we daar eigelijk geen last meer mee gehad ( we zijn verhuisd en hier had hij geen problemen mee) maar nu sproeit hij dus wel, en zit de hele dag te miauwen, lastig als hij dan niet naar buite wil! :( ik zou hem liever binne laten maar het is niet meer te doen door dat gesproei en gemiauw!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 15 april 2010 - 16:58

Wat zeker kan helpen, zijn bachbloesems. Lies heeft daarvoor opleidingen gevolgd en zij kan je er mee helpen :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Sky_*
Guest_Sky_*

#12 Geplaatst 15 april 2010 - 17:11

Joloka zei:

Wat zeker kan helpen, zijn bachbloesems. Lies heeft daarvoor opleidingen gevolgd en zij kan je er mee helpen :hug: :hug: :hug:

En waar vind ik lies ? ;) alvast bedankt hé! :paw

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#13 Geplaatst 15 april 2010 - 17:51

Kan je hem eventueel nog deze week laten castreren? Hoe sneller het gebeurd, des te beter voor de kat, hoe meer kans je hem geeft om te sproeien, des  te groter is het risico dat hij na zijn castratie blijft sproeien!

Wat de buitenwereld betreft, laat hem dat op zijn tijd verkennen. De ene kat is al wat sneller op zijn gemak dan de andere.

Hier heeft Biezzie nooit kunnen wennen aan de buitenwereld, nu hij binnenshuis leeft, is hij eens zo gelukkig! Daarvoor was hij steeds onder stress, weinig eten, zo mager als een houtje, steeds ziek, héél véél slapen, haaruitval ed als gevolg!

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#14 Geplaatst 15 april 2010 - 18:02

Hoe oud is je kat eigenlijk?Ik weet zo niet direct wat de ideale leeftijd is voor castratie.Dat zou denk ik een groot deel van het probleem kunnen wegnemen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 15 april 2010 - 18:27

Sky zei:

En waar vind ik lies ? ;) alvast bedankt hé! :paw

Bekijk profiel: Lies en je kan haar dan een pb (prive-berichtje) sturen.

Geplaatste afbeelding