Spring naar inhoud

- - - - -

Waarschijnlijk nierfalen - moeten laten inslapen

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#1 Geplaatst 15 april 2010 - 16:44

Ik had al een paar dagen in de gaten dat Pilou vermagerde. Maar hij heeft dit nog met periodes gehad dus ik maakte me niet direct zorgen. Ook had ik gemerkt dat er opmerkelijk minder plasjes en kakjes in de kattenbak waren maar daar had ik ook niet echt bij nagedacht :trance: :trance: :trance: . Verschrikkelijk zo bemerk ik nu. Daarnet ging Pilou naar de keuken en hij zwijmelde helemaal. Nu is hij een vrij schuchtere kat (komt uit asiel en heeft daar een serieus trauma opgelopen) dus komen flodderen doet hij zelden en ik pakte hem op en hij is dus véél meer afgevallen dan normaal zou zijn! Ik ben er enorm van verschoten. Nu ruikt hij ook serieus uit zijn mond (heb op internet gelezen dat dat ook een symptoom van nierfalen kan zijn). Ik heb hem net wat natvoer gegeven maar dat wilt hij niet. Dan maar stukje kip en boterhamworst geprobeerd maar dat wou hij ook niet... Uiteindelijk heeft hij een paar slokjes viyo gedronken en nadien wat water.
Straks zit onze dierenarts maar ik vrees ervoor daar hij zo verzwakt is :pray: :pray: :pray: :pray:
Momenteel is hij weggekropen in een hoekje...

Bewerkt door Heidiken, 15 april 2010 - 20:23.

wea
wea
  • 6.051 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 15 april 2010 - 17:27

wel als je dit vermoed moet de DA direkt een bloedonderzoek laten doen en de kat aan een baxter leggen. Doordat er dan meer vocht is, hebben de nieren meer volume om te zuiveren. Normaal knappen ze daar echt van op. In de US krijgen de baasjes dan vaak instrukties over subcutaneous injecties (vocht inspuiten net onder de huid).

Ik heb het verleden jaar ook voorgehad met mijn kat, maar die heb ik toen jammer genoeg niet meer aan het eten gekregen.

het spijtige van deze ziekte is dat de nieren vaak al heel erg stuk zijn voor we maar iets merken. Je moet je daar echt niet schuldig over voelen.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#3 Geplaatst 15 april 2010 - 19:09

Bedankt voor de reactie .
Ik ben net terug van de dierenarts. Pilou zijn toestand was volgens de dierenarts te slecht gevorderd om hem nog terug erdoor te krijgen en hij raadde aan om hem te laten inslapen. Indien ik wenste wou hij nog wel bloed trekken en hem aan de baxter leggen en al het mogelijke doen. Pilou echter had het volledig opgegeven en ik zag aan zijn blik dat hij vroeg om te mogen gaan... Ik heb dit dan ook met zeeeeeeeeer veel spijt in mijn hart gedaan.

tash
tash
  • 7 katten

#4 Geplaatst 15 april 2010 - 19:14

oei heidi!!!!!!!!!!!
dat is natuurlijk weer heel wat verdriet !!!!!
maar in zo'n gevallen laat je zeker je verstand het eerste spreken, hoe moeilijk het ook is...
ik wil je toch heel veel sterkte wensen meid, hij is ook veel te vroeg moeten gaan hé!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 april 2010 - 19:17

Oh, dat vind ik heel erg voor je!  Er bestaat goede medicatie voor de nieren maar je moet het idd heel snel zien en dat is nu net iets dat zoooo moeilijk is.  Vaak gaat het ook heel snel.  Daar had je echt niets kunnen aan doen!
Veel sterkte in elk geval :(

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#6 Geplaatst 15 april 2010 - 19:27

Ik voel me idd enorm schuldig dat ik niet sneller geweest ben. De dierenarts heeft dit uit mijn hoofd proberen te praten en me proberen op te peppen maar op zo'n moment is dat niet mogelijk...

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 april 2010 - 20:09

:hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#8 Geplaatst 15 april 2010 - 20:17

Ja soms moet je een keuze maken en in dit geval heb je toch het beste voor de poes gedaan heel veel sterkte :hug: :hug: :hug: !!!

Pascale en poezels

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#9 Geplaatst 15 april 2010 - 20:37

Ik kan me inbeelden dat dit een ontzettend moeilijke beslissing moet geweest zijn. Maar ik ben er zeker van dat je voor je poes de juiste beslissing hebt genomen. Ik wil je echt ontzettend veel sterkte wensen in deze moeilijke periode. :hug: :hug: :hug:

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#10 Geplaatst 15 april 2010 - 20:38

veel sterkte met jullie verlies :hug:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#11 Geplaatst 15 april 2010 - 20:41

heel veel sterkte

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 15 april 2010 - 20:56

Heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 15 april 2010 - 21:02

erg veel sterkte
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#14 Geplaatst 15 april 2010 - 21:07

Heel veel sterkte gewenst..

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#15 Geplaatst 15 april 2010 - 21:07

Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd.