Spring naar inhoud

- - - - -

geen vliegtuig verkeer....

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 15 april 2010 - 16:56

Weet er iemand exact wat er gaande is ... t gaan over een vulkaan en er mogen geen vliegtuigen landen noch vertrekken etc

Nu waarom vraag ik het ,
mijn moeder zou morgen aankomen van Afrika

lees hier net ten vroegste tot 22u.....

Dan gaan ze in de vlieghaven nog ni meer kunnen zeggen zeker ivm morgen?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 15 april 2010 - 16:57

deredactie.be: Luchtverkeer in Belgiƫ ligt helemaal lam

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 april 2010 - 16:58

Het zou iets te maken hebben met de stoffen die in de lucht zitten.  Als dat in de motor van het vliegtuig komt is dit gevaarlijk (wat het net is weet ik ook niet helemaal).  Zou anders eens naar de vliegtuigmaatschappij waar je moeder mee terug komt telefoneren.  Zij zullen je waarschijnlijk wat verder kunnen helpen.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 15 april 2010 - 17:01

Anja zei:

Het zou iets te maken hebben met de stoffen die in de lucht zitten. Als dat in de motor van het vliegtuig komt is dit gevaarlijk (wat het net is weet ik ook niet helemaal). Zou anders eens naar de vliegtuigmaatschappij waar je moeder mee terug komt telefoneren. Zij zullen je waarschijnlijk wat verder kunnen helpen.

Inderdaad als die stofdeeltjes in de motoren terechtkomen dan vallen die stil en dat willen ze natuurlijk niet meemaken, daarom moeten al de vliegtuigen op de grond blijven. ;)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 15 april 2010 - 17:11

Probeer brussel te pakken te krijgen heb een nummer gevonden maar natuurlijk .... bezet
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 15 april 2010 - 18:11

net gehoord op de radio dat ze afgelast zijn allemaal tot morgn 18u.....

maar ik kan ons mama niet bereiken

geraak brussel niet binnen dus heb mijn onkel gemaild want die is daar erg thuis en kan waarschijnlijk wel wat te weten komen

Bewerkt door Ellenita, 15 april 2010 - 18:19.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 15 april 2010 - 18:58

heb allezinds mijn 2 oudjes kunnen regelen dat ze hen vanavond en morgen al zeker nog langer blijven eten geven
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 15 april 2010 - 19:00

:s Zaventem gesloten tot vrijdagavond door stofwolk - Hbvl.be

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 15 april 2010 - 19:06

ben ht nieuws aan t volgen meer kan ik niet doen en wanneer de luchthaven terug opent hangt af vd situatie aswolk.....

Bewerkt door Ellenita, 15 april 2010 - 19:07.

Geplaatste afbeelding

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#10 Geplaatst 15 april 2010 - 19:18

Als ze door deze aswolk vliegen raken de motoren vervuild. De as smelt, de motoren vallen uit. als je in het vliegtuig zit is alsof de sterren op je afkomen op hoge snelheid. het lijkt alsof het vliegtuig in blauwe vlammen is gehuld. Ze moemen dit St elmsfire. Daardoor dat er in deze situatie niet gevlogen word. Nu hangt alles af van de windrichting.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 16 april 2010 - 09:54

Ondertussen heb ik mama gehoord  via sms en mail ,
ze zit vast in Ethiopie

de een zegt dat het tot zondag duurt ginder de ander zegt dat ze morgen in Belgie aankomen

We zien wel

Ze heeft en hotel gekregen en is nu met anderen in de stad ingetrokken
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 16 april 2010 - 13:30

net op tv: de luchthaven blijft dicht tot 10 uur morgenvroeg

in de krant stond dat in 1989 bij een KLM vlucht die door zo'n wolk vloog alle 4 motoren zijn uitgevallen. Gelukkig zijn die opnieuw gestart kunnen worden op lagere hoogte. Eigenlijk maar goed dat ze zo kijken naar veiligheid. het is wel niet leuk om vast te zitten, maar beter te laat aankomen dan niet aankomen lijkt me.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 16 april 2010 - 13:54

wea zei:

net op tv: de luchthaven blijft dicht tot 10 uur morgenvroeg

in de krant stond dat in 1989 bij een KLM vlucht die door zo'n wolk vloog alle 4 motoren zijn uitgevallen. Gelukkig zijn die opnieuw gestart kunnen worden op lagere hoogte. Eigenlijk maar goed dat ze zo kijken naar veiligheid. het is wel niet leuk om vast te zitten, maar beter te laat aankomen dan niet aankomen lijkt me.

ja hoorde het net op radio ook

mama zit op haar hotelkamertje nu ,
de stad is vies naar t schijnt! en gevaarlijk
ze mocht haar camera niet meenemen
Geplaatste afbeelding

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#14 Geplaatst 17 april 2010 - 11:25

Mijn ouders moesten normaal gezien gisterenmiddag geland zijn op Schiphol vanuit Antalya. Momenteel is hun vlucht naar morgenavond verzet en zouden ze pas om 00u30 landen! Mijn ouders hebben alles via mij moeten vernemen want van de touroperator hadden ze gewoonweg niemand gezien of gehoord!!! Gelukkig kunnen ze wel in het hotel blijven, de eerste nacht zou ten koste van de touroperator zijn, maar er zijn vluchten van gisteren die naar maandag enzo verzet zijn. Ze kunnen toch niet verwachten dat iedereen dat zo maar kan betalen? :louche:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 17 april 2010 - 11:32

Mijn mama zit ook in Egypte en ze mogen ook niet vliegen. Behalve de russen mogen vertrekken :dancer: . Mijn mama heeft wel al een sms gestuurd en zij vindt het niet erg dat ze wat langer kan genieten van de zon.

Ik heb vannacht eng gedroomd dat er een vliegtuig op ons huis was neergestord. Ik voelde het echt warm en stoffig worden in mijn droom. Ik kreeg het ook benauwd. Het was net alsof ik het echt meemaakte en het leven uit mij voelde vloeien. Toen ben ik wakker geschoten, maar ik vond het best wel eng...
Nu kan ik maar niet uit mijn hoofd zetten dat deze droom misschien een betekenis had. Hopelijk vliegt mijn mamskie en iedereen veilig naar huis.

Bewerkt door Mieke'tje, 17 april 2010 - 11:34.

Geplaatste afbeelding