Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Jazz Tails - Gotan nestje {Week 14}

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 21 april 2010 - 12:33

:love: zo schattig!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#92 Geplaatst 21 april 2010 - 12:35

Tails zei:

Het blijft goed gaan,... ze komen allemaal minstens 10gram per dag aan,... :thumb: :thumb:
Alleen heb ik de indruk dat Mama beter wat meer zou eten,...

:thumb: :thumb: :thumb: Geef je de mama kittenvoeding?
Anders iets zoeken wat mamapoes graag mag....

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#93 Geplaatst 21 april 2010 - 14:02

wat een schatjes :love4:

Geplaatste afbeelding

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#94 Geplaatst 21 april 2010 - 16:43

Solotje zei:

:thumb: :thumb: :thumb: Geef je de mama kittenvoeding?
Anders iets zoeken wat mamapoes graag mag....

Ze krijgt hetzelfde te eten  als daarvoor, RC kitten brokjes, en gisteren kreeg ze daar ook de kitten mousse  van RC bij, die viel in de smaak, vandaag heb ik haar RC recovery (een  potje wat ik nog had staan) gegeven samen met viyo en dat blijft half  staan. De andere helft heeft ze ook maar gegeten omdat ik het ostentatief voor haar neus bleef houden... Brokjes staan er altijd in overvloed en daar eet ze van, maar  spaarzaam,...
Misschien nog een potje standaard brokjes extra zetten, mss heeft ze daar  meer zin in, nu,...

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#95 Geplaatst 21 april 2010 - 16:48

Haal anders bij de dierenarts Hill's AD. Dit geef ik altijd aan moederpoes en achteraf aan de kittens als ze beginnen vastvoer te eten.

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#96 Geplaatst 21 april 2010 - 20:33

Magic Coonie zei:

Haal anders bij de dierenarts Hill's AD. Dit geef ik altijd aan moederpoes en achteraf aan de kittens als ze beginnen vastvoer te eten.

Morgen eens een blikje of twee gaan halen om te proberen, dan,...

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#97 Geplaatst 21 april 2010 - 20:37

constant kittenvoer laten staan zodat ze altijd kan pakken. Vlees geven, vooral verse lamshart (niet koken) is erg goed voor haar, stimuleert ook de melkgift. Carny (blik) is erg goed, net porta en nog wat merken die me zo niet te binnen schieten maar die wel op het forum staan onder het kopje voeding.... (sorry, kom er gewoon niet op)

Je kunt een zogende poes niet snel teveel geven, dus lekker geven! Sommige poezen geven heel veel aan de kittens, dan zie je ze bijna vermageren. Onze eerste poes, bij haar eerste nest, ze gaf bijna alles van zichzelf en wat we ook gaven, ze kwam niet terug aan tot de kittens stopten met zogen.
Ze woog normaal een constante 3.2 kilo, tijdens het zogen woog ze nog maar 2 kilo!

Hou moeders dus maar goed in het oog en verwen haar maar met (hoog kwaliteit) lekker eten :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 21 april 2010 - 20:40

wat een schattige foto's :love:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#99 Geplaatst 21 april 2010 - 20:45

Volledig akkoord met Martine en Wendy, Hill's AD gaat ze waarschijnlijk heel graag mogen. ;)

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#100 Geplaatst 21 april 2010 - 21:24

ginnie zei:

constant kittenvoer laten staan zodat ze altijd kan pakken. Vlees geven, vooral verse lamshart (niet koken) is erg goed voor haar, stimuleert ook de melkgift. Carny (blik) is erg goed, net porta en nog wat merken die me zo niet te binnen schieten maar die wel op het forum staan onder het kopje voeding.... (sorry, kom er gewoon niet op)

Je kunt een zogende poes niet snel teveel geven, dus lekker geven! Sommige poezen geven heel veel aan de kittens, dan zie je ze bijna vermageren. Onze eerste poes, bij haar eerste nest, ze gaf bijna alles van zichzelf en wat we ook gaven, ze kwam niet terug aan tot de kittens stopten met zogen.
Ze woog normaal een constante 3.2 kilo, tijdens het zogen woog ze nog maar 2 kilo!

Hou moeders dus maar goed in het oog en verwen haar maar met (hoog kwaliteit) lekker eten :)

Ja, ze heeft nu 3 potjes staan, 1 met RC kitten, 1 met het overschotje van de RC recovery en 1 met het standaard adult voer van Delcon.
Haar zwangerschapskilo's zijn helemaal weg, haar figuurtje is er al terug enkel haar hangende tepels vertellen dat ze kittens heeft, daarom dat ik het vermoeden uitte dat ze niet genoeg binnen kreeg. Nu heeft ze altijd wel gegeten, er verdwijnt wel uit haar bakje(s) die ik zeker gevuld hou, maar als ik vergelijk wat ze voor de bevalling binnen speelde, staat ze nu wel op een erg strikt dieet.
Ze wordt opgevolgd, hoor,... Nu alleen nog iets vinden dat ze toch een beetje op gewicht blijft, hé,...

Solotje zei:

Volledig akkoord met Martine en Wendy, Hill's AD gaat ze waarschijnlijk heel graag mogen. ;)

Ik ga't morgen proberen,... Al zei de DA dat van RC recovery ook,...

Froetske zei:

wat een schattige foto's :love:

Dank je,... Hopelijk worden ze even schattig als Bjorre en Bebbel, hé,...

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#101 Geplaatst 22 april 2010 - 12:29

Niet te doen, zo schattig

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 23 april 2010 - 17:57

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#103 Geplaatst 24 april 2010 - 13:47

1 week oud,...

De kleine knuiters blijven het goed doen, de oogjes gaan open,... Ze moeten wel regelmatig nog eens proper gemaakt worden,...
De gewichtjes gaan omhoog, er heeft er eentje de kaap van de 200gr overschreden en de rest is op weg om te volgen,...
Mama eet lamshartjes, maar ook met mate. Ze ziet er een beetje magertjes maar gezond uit en zorgt goed voor de kleintjes.

Jasmine, de andere poes, is vandaag voor de eerste keer gaan kijken aan de kittendoos, nadat ze het geblaas tegen Eden (mama poes) had opgegeven. Eens bij de kittens aangekomen begon ze daar ook tegen te blazen, dus het zal nog wat werk vragen om haar de nieuwe situatie te laten aanvaarden,...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#104 Geplaatst 24 april 2010 - 22:20

:thumb: :thumb: :thumb:

Het kan zijn dat haar geblaas over gaat maar het kan ook niet omdat ze zelf zwanger is. ;)
Heb je haar al hill's AD gegeven?

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#105 Geplaatst 28 april 2010 - 11:26

Nieuwe fotootjes, Dag 12 - 28 april,...

Nr 2
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Nr 4
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding