Spring naar inhoud

- - - - -

Rasstandaard Brit

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 16 april 2010 - 16:24

mag ik kritisch zijn als britten fokker.

vindt er niks aan.
hij heeft geen ronde kaaklijn
ogen staan te dicht op elkaar
oren te hoog
en kop te smal
over zijn lijf kan ik niet oordelen
zijn v tekening is idd mooi en hij heeft een goede hoeveelheid wit

foktechnisch alleen interressant als de poes Super type heeft super brede kop super oogstand en oorstand enz.

ik niet kritisch ben

zeg ik aaa wat een schatje

dus kies maar uit wat je wilt lezen :onzeker:

@ Nahs: Ken jij iemand die de perfecte brit heeft?

Ben zelf eens op je site gaan kijken en moet zeggen dat veel van de opmerkingen die je hier
geeft ook op je eigen katten van toepassing zijn ...

Persoonlijk vindt ik Coco veel te plat voor een brit en je kater Uri heeft op de foto te zien toch wel veel kin,
de ogen zijn niet mooi rond (ovaalachtig). Zo kan ik ook nog even doorgaan, maar wat levert het op?

Ik denk dat jij gewoon iemand bent die graag kritiek spuit (heb het al in meerdere topics gezien) en er niet
tegen kan als een andere fokker ook een mooie poes of kater heeft.

Wordt eens wakker zeg! Je bent niet de enige brittenfokker hier op het forum met mooie katten ...
Als je daar niet tegen kan en op elk minpuntje (wat elke kat wel heeft) hier wil zitten muggenziften,
dan ben je bij mij toch wel aan het verkeerde adres!

Als ik goede beoordeling over de min en plus punten van één van mijn katten wil, dan ga ik wel op show
en vraag ik het aan iemand die op een eerlijke manier oordeelt en niet gewoon uit jaloezie.

Bewerkt door Mooncats, 16 april 2010 - 16:41.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 16 april 2010 - 17:22

Mooncats zei:

@ Nahs: Ken jij iemand die de perfecte brit heeft?

Ben zelf eens op je site gaan kijken en moet zeggen dat veel van de opmerkingen die je hier
geeft ook op je eigen katten van toepassing zijn ...

Persoonlijk vindt ik Coco veel te plat voor een brit en je kater Uri heeft op de foto te zien toch wel veel kin,
de ogen zijn niet mooi rond (ovaalachtig). Zo kan ik ook nog even doorgaan, maar wat levert het op?

Ik denk dat jij gewoon iemand bent die graag kritiek spuit (heb het al in meerdere topics gezien) en er niet
tegen kan als een andere fokker ook een mooie poes of kater heeft.

Wordt eens wakker zeg! Je bent niet de enige brittenfokker hier op het forum met mooie katten ...
Als je daar niet tegen kan en op elk minpuntje (wat elke kat wel heeft) hier wil zitten muggenziften,
dan ben je bij mij toch wel aan het verkeerde adres!

Als ik goede beoordeling over de min en plus punten van één van mijn katten wil, dan ga ik wel op show
en vraag ik het aan iemand die op een eerlijke manier oordeelt en niet gewoon uit jaloezie.
[font=Verdana]

hehe iemand die ook eens kritisch naar mijn katten kijkt :goofy: .

werd potverdrie eens tijd.
Ik Zeg nergens dat ik de allermooiste katten hebt.
Kan een aantalpunten best weerleggen maar daar heb jij geen behoefte aan. Een ding ben ik het met je eens bono zijn ogen konden ronder!
Maar zijn kin is er tenminste en daarbij ook nog een puntgaaf sluitend gebit en ronde kaaklijn.
Coco is niet te plat daarvoor zou je mijn blos mogen benoemen die is op het randje van te typy.
[COLOR=red]Daarnaast plat zijn pannenkoeken britten kunnen getypeerd zijn.
Coco haar voorhoofd is te vlak dat is haar grote minpunt waar ik druk mee aan de slag moet, vandaaruit staan haar oortjes ook iets te hoog.
Net als bij sapphira de oortjes mogen zakken en ogen voor perfectie nog groter mogen

en jaloers ben ik absoluut niet.

Daarnaast heb ik je de keuze gegeven wat je wilt lezen.

maar goed je bent van het oo en aa gehalte

dus nog maals aaaa en ooo wat een schatje en lieverdje.

Bewerkt door Nahs, 16 april 2010 - 17:24.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 16 april 2010 - 17:29

Nahs zei:

hehe iemand die ook eens kritisch naar mijn katten kijkt :goofy: .

werd potverdrie eens tijd.
Kan een aantalpunten best weerleggen maar daar heb jij geen behoefte aan. Een ding ben ik het met je eens bono zijn ogen konden ronder!
Maar zijn kin is er tenminste en daarbij ook nog een puntgaaf sluitend gebit en ronde kaaklijn.
Coco is niet te plat daarvoor zou je mijn blos mogen benoemen die is op het randje van te typy.
Daarnaast plat zijn pannenkoeken britten kunnen getypeerd zijn.
Coco haar voorhoofd is te vlak dat is haar grote minpunt waar ik druk mee aan de slag moet, vandaaruit staan haar oortjes ook iets te hoog.
Net als bij sapphira de oortjes mogen zakken en ogen voor perfectie nog groter mogen

en jaloers ben ik absoluut niet.

Daarnaast heb ik je de keuze gegeven wat je wilt lezen.

maar goed je bent van het oo en aa gehalte

dus nog maals aaaa en ooo wat een schatje en lieverdje.

Stop met iemand telkens wat in de grond te willen boren ,

ik heb zelf ook al gemerkt dat je in vele topics telkens wil bekritiseren of negatief wil schrijven

laat het !!!
en verder , hou het hierbij als je nog iets te zeggen hebt tegen natalie of op iemand anders zijn katten doe het dan via PB alsjeblief want het verbrot het topic
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 16 april 2010 - 17:58

jammer dat het een oooo en aaa forum is

hou wel van kritische discussies maar die zijn met belgen niet mogelijk we moeten alle katjes mooi en lief vinden maar de minpunten mogen niet benoemd worden.
En als iemand het wel doet, dan zeikt ie gelijk.

Britten in alle kleuren moeten rond zijn en dit op alle vlakken dit is wat ik wil uitdragen in welke kleur dan ook.
Ik vindt het jammer dat belgen in nederland komen kopen en hun eigen landgenoten links laten liggen omdat ze de kwaliteit zo verschillend vinden. En dan mag ik heel tactisch zeggen tsja ieder fokt zo dat wat hij of zij denkt waar een brits korthaar qua standaard aan dient te voldoen.

je kan me ook negeren werkt beter

Bewerkt door Nahs, 16 april 2010 - 18:21.

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 16 april 2010 - 19:52

Daarnaast plat zijn pannenkoeken britten kunnen getypeerd zijn.

@ Nahs: Dan zijn we het blijkbaar eens, dat niemand de perfecte brit heeft. (noch jij noch ik) Iedere dier heeft wel enkele
minpuntjes! Maar zoals je zelf zegt elke fokker heeft een eigen fokdoel en weet waarom hij bepaalde poezen of katers koopt
en wat hij ermee hoopt te bereiken.

Commentaar mag altijd, maar doe dit dan op een beleefde en beschaafde manier. Iedereen interpreteert de rasstandaard
van een brit op zijn manier, en probeert daar zo goed mogelijk aan te voldoen.

Ik ga niet ontkennen dat sommige Nederlanders prachtige katten hebben. Maar (bepaalde) lijnen gaan er toch wel enorm
op achteruit en worden overfokt ... De kwaliteit van schoonheid is er vaak wel, maar de gezondheid niet ...

Bewerkt door Mooncats, 16 april 2010 - 19:53.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#6 Geplaatst 16 april 2010 - 19:56

Waarom wordt er toch altijd aan jaloezie gedacht, kan er dan nooit gewoon gediscuseerd worden worden over de standaard van de Brits Korthaar.
Of kan dat niet over 'eigen' katten :(

Henny

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 16 april 2010 - 20:23

Waarom wordt er toch altijd aan jaloezie gedacht, kan er dan nooit gewoon gediscuseerd worden worden over de standaard van de Brits Korthaar.

Of kan dat niet over 'eigen' katten :(

Van mij mag er gerust gediscuseerd worden over de standaard van de Brit. Misschien dat het een goed idee is
dat er een apart topic over geopend wordt.

Iedereen mag gerust commentaar geven over mijn katten, maar dan op een beleefde manier. Iedereen ziet een
brit op zijn manier, maar om zomaar van op een foto een kat helemaal af te breken, is nogal gemakkelijk!

Misschien wel een goed idee, dat de mensen die altijd commentaar hebben, enkele topicjes openen met
foto's van hun katten. Kunnen we ook ons mening geven hé?

Bewerkt door Mooncats, 16 april 2010 - 20:23.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 16 april 2010 - 14:02

Dit topic werd afgesplitst van dit topic.

mag ik kritisch zijn als britten fokker.

vindt er niks aan.
hij heeft geen ronde kaaklijn
ogen staan te dicht op elkaar
oren te hoog
en kop te smal
over zijn lijf kan ik niet oordelen
zijn v tekening is idd mooi en hij heeft een goede hoeveelheid wit

foktechnisch alleen interressant als de poes Super type heeft super brede kop super oogstand en oorstand enz.

ik niet kritisch ben

zeg ik aaa wat een schatje

dus kies maar uit wat je wilt lezen :onzeker:

Bewerkt door Pixel, 16 april 2010 - 21:21.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#9 Geplaatst 16 april 2010 - 21:34

Ja ik wil ook wel eens foto's van Nahs poezen zien ???

blossom
blossom
  • 135 berichten

#10 Geplaatst 16 april 2010 - 21:54

Heel eerlijk als je een foto plaats kan je ook commentaar verwachten.
En je vind altijd je eigen poes het mooiste,maar iemand anders kan er wel anders over denken.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 16 april 2010 - 22:17

trio zei:

Ja ik wil ook wel eens foto's van Nahs poezen zien ???

zie mijn website

daarnaast heb ik hier eens een topic geopend met mijn eerste nest en 4 generaties later en verder dan oo en aaa kwam het niet.

dus eerlijk gezegd probeer ik het vaak genoeg maar het zet geen zoden aan de dijk.

Waarom niet: mensen weten niet wat de rasstandaard is, of kunnen het geschrevene niet toepassen in de praktijk. Hebben geen interesse in de verdieping van het fokken.

ik merk namelijk ook op shows dat mensen vaak zeer oppervlakkig kijken naar hun kat. Ik ben ZEER kritisch over mijn katten en ik heb nu ook een kitten aangehouden waar ik zelf nog niet geheel weet wat ik er mee moet.
Maar in vegelijking met haar moeder heeft ze een mooi voorhoofd, maar een voor mijn gevoel te smal koppie maar wel een sprekend kopje.
Dus poes mag even blijven en groeien en dan doen we daar eens een nestje mee en dan zien we weer verder, soms moet je omwille van een super gave stamboom een stap terug doen om vandaaruit weer verder te puzzelen naar het type wat je wenst, en hoopt dat de genen samen hun werk weer doen. Haar zuster had weer een super breed kopje maar een te vlak voorhoofd en iets fragieler gebouwd, het zijn telkens keuzes die je maakt hier neem je wat en daar laat je wat tot de puzzel in elkaar valt en vrijwel lijkt te kloppen.

Veel fokkers kijken niet naar de toekomst in de trant van jaren.
Maar fokken op de korte termijn. Succes met "topkaters"
Maar leven van nest tot nest.

ik zal deze week eens de blauwe en lilac dekkaters hier neerzetten zonder naam en toenaam en mogen jullie ze eens op volgorde van rasstandaard hier neerzetten :LOL: eens kijken wat het gaat geven

Bewerkt door Nahs, 16 april 2010 - 22:22.

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 16 april 2010 - 22:18

Heel eerlijk als je een foto plaats kan je ook commentaar verwachten.
En je vind altijd je eigen poes het mooiste,maar iemand anders kan er wel anders over denken.

Ik heb er helemaal geen problemen mee dat er iemand commentaar geeft. Maar het moet wel op een beleefde manier
en dan misschien meer met "ik vind" of "ik denk" of ... Nu komt het over alsof Nahs mening de enige juiste is en zij de enige is
die iets van britten kent!

En ik vind zeker niet dat ik de allemooiste katten heb, zoals ik al eerder zei heeft iedere kat wel enkele minpuntjes.
Voor opbouwende kritiek en tips sta ik dan ook altijd open.

@ iedereen: Heeft er iemand een fotootje van een brit die de standaard in zijn/haar ogen zo goed mogelijk benaderd?

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 16 april 2010 - 22:24

ik merk namelijk ook op shows dat mensen vaak zeer oppervlakkig kijken naar hun kat. Ik ben ZEER kritisch over mijn katten en ik heb nu ook een kitten aangehouden waar ik zelf nog niet geheel weet wat ik er mee moet.
Maar in vegelijking met haar moeder heeft ze een mooi voorhoofd, maar een voor mijn gevoel te smal koppie maar wel een sprekend kopje.
Dus poes mag even blijven en groeien en dan doen we daar eens een nestje mee en dan zien we weer verder, soms moet je omwille van een super gave stamboom een stap terug doen om vandaaruit weer verder te puzzelen naar het type wat je wenst, en hoopt dat de genen samen hun werk weer doen. Haar zuster had weer een super breed kopje maar een te vlak voorhoofd en iets fragieler gebouwd, het zijn telkens keuzes die je maakt hier neem je wat en daar laat je wat tot de puzzel in elkaar valt en vrijwel lijkt te kloppen.

Veel fokkers kijken niet naar de toekomst in de trant van jaren.
Maar fokken op de korte termijn. Succes met "topkaters"
Maar leven van nest tot nest.

@Nahs: Hier geef ik je helemaal gelijk. Fokken is keuzes maken, om in de toekomst iets beters/mooiers te bereiken.
Soms moet je eerst een beetje terug eer je weer naar voren kunt. Zolang je weet wat je uiteindelijk wilt bereiken
en een concreet doel voor ogen hebt, ben je goed bezig.

Bewerkt door Mooncats, 16 april 2010 - 22:24.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 16 april 2010 - 22:27

natuurlijk heb ik foto's van bijna perfecte britten.
zal ze zoeken
en proberen hier te plaatsen,

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 16 april 2010 - 22:32

Dat vind ik super, foto's van bijna perfecte britten. Want ik heb vaak gezocht naar de rasstandaard, maar aangezien ik niet in dieje branche echt zit, of hoe moet ik het zeggen (geen shows enz) weet k dat niet echt. En op internet kom je dan op sites van fokkers, maar ja... Dat is naar mijn mening toch ook niet echt correct want wat kan ik verstaan onder vb dat de ogen groot moeten zijn, rond, goed geopend en ver uit elkaar :o ik vind het leuk dat er is zo'n discussie is. Heel erg leerrijk. kijk uit naar de foto's en meer uitleg erbij :) thanks