Spring naar inhoud

- - - - -

Blaasontsteking

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_San_*
Guest_San_*

#1 Geplaatst 17 april 2010 - 10:14

Toulouse liet dinsdag overal in huis kleine druppeltjes achter, ze ging ook van de ene kattenbak op de andere. Ze zat dan heel lang te wachten totdat er een druppeltje zou uitvallen. Dus wij naar de DA: blaasontsteking. Ze heeft synolux gekregen maar verder niets. De DA heeft geen urineonderzoek gedaan. Nu zijn we vandaag de vijfde dag en ze loopt nog altijd overal op te druppelen, op het tapijt, op mijn schoolboeken (bah :misselijk: ), in de afwasbak,... ze zit nog altijd heel lang te wachten tot er iets uitkomt en ze likt heel veel. Dit is toch niet normaal? Deze middag gaan we maar terug naar de DA.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 17 april 2010 - 10:26

Welke voeding geef je? Toen mijn 17-jarige Siamees hier last van kreeg, hebben we gewoon verandert van voeding. Medicatie gaven we ook natuurlijk, maar dit kan je niet dagen aan een stuk blijven geven. Wij zijn toen overgeschakeld naar Sheba natvoer. Brokjes at ze nog met moeite, aangezien ze bijna geen tanden meer had.

Guest_San_*
Guest_San_*

#3 Geplaatst 17 april 2010 - 10:35

Ik ben aan het overschakelen van Royal Canin kitten 36 naar Royal Canin voor volwassen katten op aanraden van de DA. De zuurtegraad zou beter zijn. Normaal krijgt ze alleen maar brokjes maar ik ben aan het twijfelen om natvoer bij te geven zodat ze meer vocht zou binnenkrijgen. Maar naar het schijnt zou natvoer niet zo goed zijn voor hun tandjes enzo...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 17 april 2010 - 10:35

Syrai heeft hier ook een blaasontsteking eens gehad en dan is ze 2 dagen bij de DA moeten blijven aan een sonde...
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_San_*
Guest_San_*

#5 Geplaatst 17 april 2010 - 10:37

pfff, ben zo ongerust.. :cry: ze plast echt elke seconde ooooveral nu... :cry:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 17 april 2010 - 11:09

Een raad: direct de da contacteren :hug:

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 april 2010 - 11:14

Vijf dagen na de behandeling is volgens mij toch te lang hoor. Ga maar opnieuw en eis een urineonderzoek.... Dit is heel gevaarlijk mocht ze geen gewone blaasontsteking hebben, maar blaasgruis.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 17 april 2010 - 12:08

Zeker niet langer afwachten, direct terug naar de DA, na 5 dagen zou je zeker al verbetering moeten zien. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 17 april 2010 - 12:17

sluit me aan bij de rest
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 april 2010 - 12:22

San zei:

Ik ben aan het overschakelen van Royal Canin kitten 36 naar Royal Canin voor volwassen katten op aanraden van de DA. De zuurtegraad zou beter zijn. Normaal krijgt ze alleen maar brokjes maar ik ben aan het twijfelen om natvoer bij te geven zodat ze meer vocht zou binnenkrijgen. Maar naar het schijnt zou natvoer niet zo goed zijn voor hun tandjes enzo...

Brokken zijn net zo goed/slecht als blikvoeding voor de tanden. Katten kunnen niet kauwen en brokken vallen uiteen als een kat er op bijt, weg zogenaamde reinigende functie. ;) Ook hebben katten geen amylase in hun speeksel die koolhydraten kan afbreken. Het best zou ik dus je kat dingen te knagen geven, een stukje rauw rundvlees, lamshart, een stuk kipfilet zodat een kat zijn tanden en tandvlees goed kan onderhouden. Als dat geen optie is zou ik gedroogde natuurlijke snacks geven, bijvoorbeeld verkrijgbaar bij zooplus.

Ik zou zeker elke dag rauwvoer geven (dit werkt namelijk op een natuurlijke manier al verzurend waardoor blaasontstekingen/blaasgruis voorkomen kunnen worden) en als de kat dat niet lust/of jij het niet ziet zitten, zeker een kwalitatief beter blikvoer. In brokken zit gewoon veel te weinig vocht en al drinkt een kat nog aardig veel hij moet wel dubbel zoveel drinken (dubbel omdat in brokken dus veel te weinig vocht zit voor een kat) om zijn vochtgehalte in balans te houden/krijgen.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#11 Geplaatst 17 april 2010 - 12:54

Zeker terug naar DA gaan voor het echt misloopt !!!

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 17 april 2010 - 13:04

Ja, ik zou ook terug naar de dierenarts gaan. Ik wist niet dat het een jonge poes betrof. Zeker ook eens veranderen van voeding, kan resultaat opleveren.

Guest_San_*
Guest_San_*

#13 Geplaatst 18 april 2010 - 22:15

Ze heeft twee spuitjes gekregen die tien dagen zouden werken en andere pilletjes en vandaag is ze al vele beter. :) We hebben nu zakjes natvoer van Hills meegekregen om eens te proberen... We hebben ook een flesje Viyo ofzoiets meegekregen om ze meer te doen drinken. Hopelijk blijft het weg nu en komt de ontsteking niet terug als het spuitje is uitgewerkt! :)

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 18 april 2010 - 22:23

Ja, Viyo is wel goed. Je kan daar ook wat water onder mengen. 's ochtends zou zo'n zakje het beste zijn. Mijn katten waren daar wel dol op de eerste keer dat ik hen dat gaf, de tweede keer was dat al minder.

Hopelijk doet ze het nu goed!