Zoals ik al beschreef in het topic 'Winterperikelen' is Misty wat mankementjes aan het krijgen door het ouder worden

Hij wordt deze zomer 14 jaar. Het probleem is dat hij bijna heel de winter niet buiten is geweest en dus, naar ik dacht, wat stijfjes geworden is.
Nu is hij vandaag wel heel de namiddag buiten geweest, met mij weliswaar want hij durft niet meer zo goed, en hij heeft in de zon gelegen en door het gras zitten rollen enz.
MAAR je kan niet meer langs zijn stijfheid heen kijken, hij struikelt soms een beetje en kan niet meer zo mooi springen als vroeger. We hebben ook een heel klein waterstroompje in de tuin, een halve meter breed. Vroeger kon hij daar met gemak over springen, toen hij het vandaag deed belandde hij met zijn achterpoten in het water. Het is wel aandoenlijk, maar ik heb toch medelijden met hem. Probeer em ook zo veel mogelijk aan te moedigen buiten en dat helpt wel wat. Hij is echt blij als je met hem bezig bent, kom dan veel kopjes vragen tussen het spelen door.
Zijn pootjes staan soms ook krommer, zijn houding is gewoon veranderd.
Ik ben bang dat dit artrose is. Hij heeft precies ook pijn als ik hem in een bepaalde houding oppak, dan miauwt hij

Als ik naar de DA ga, zijn er dan geneesmiddelen voor? Of kan je niet veel doen aan artrose?
Bewerkt door Kims, 22 april 2010 - 19:44.