Spring naar inhoud

- - - - -

Artrose?-> Goed nieuws!

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 april 2010 - 23:18

Hoi allemaal!
Zoals ik al beschreef in het topic 'Winterperikelen' is Misty wat mankementjes aan het krijgen door het ouder worden :(
Hij wordt deze zomer 14 jaar. Het probleem is dat hij bijna heel de winter niet buiten is geweest en dus, naar ik dacht, wat stijfjes geworden is.
Nu is hij vandaag wel heel de namiddag buiten geweest, met mij weliswaar want hij durft niet meer zo goed, en hij heeft in de zon gelegen en door het gras zitten rollen enz.
MAAR je kan niet meer langs zijn stijfheid heen kijken, hij struikelt soms een beetje en kan niet meer zo mooi springen als vroeger. We hebben ook een heel klein waterstroompje in de tuin, een halve meter breed. Vroeger kon hij daar met gemak over springen, toen hij het vandaag deed belandde hij met zijn achterpoten in het water. Het is wel aandoenlijk, maar ik heb toch medelijden met hem. Probeer em ook zo veel mogelijk aan te moedigen buiten en dat helpt wel wat. Hij is echt blij als je met hem bezig bent, kom dan veel kopjes vragen tussen het spelen door.
Zijn pootjes staan soms ook krommer, zijn houding is gewoon veranderd.
Ik ben bang dat dit artrose is. Hij heeft precies ook pijn als ik hem in een bepaalde houding oppak, dan miauwt hij :cry:
Als ik naar de DA ga, zijn er dan geneesmiddelen voor? Of kan je niet veel doen aan artrose?

Bewerkt door Kims, 22 april 2010 - 19:44.

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 april 2010 - 23:43

voor honden slaagt het aan maar voor poezen heb ik er nog geen ervaring mee.
:geluk: :geluk: :geluk:

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 april 2010 - 23:44

Midas zei:

voor honden slaagt het aan maar voor poezen heb ik er nog geen ervaring mee.

Maar kan dat zware gevolgen hebben artrose? Of is dat gewoon een blijvende stijfheid en soms wat pijn als je hem niet voorzichtig oppakt?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 april 2010 - 18:23

Ik vrees dat je aan artrose heel weinig kan doen. Ze kunnen wel iets geven om de nevenverschijnselen zoals pijn, ontstekingen te behandelen, maar de artrose zelf zal niet meer weg gan. Misschien eens langs je DA gaan als je de indruk hebt dat Misty pijn heeft. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 21 april 2010 - 15:22

Ik ga vanav naar de DA met Misty, hij loopt steeds slechter en heeft pijn als je hem oppakt. Hij is ook vermagerd :(
Ik ga vragen of ze iets tegen artrose hebben, ben nu bijna zeker dat hij dat heeft en of ze iets hebben tegen pijn. Ga ook bloed laten trekken om te checken hoe t met z'n organen is en vragen op welke voeding ik nu best overschakel want wil hem iets aangepast geven.

Duimen jullie mee dat t ni te erg is en dat er wat oplossingen zijn voor z'n kwaaltjes?
Ik wil hem graag een mooie oude dag geven...

Bewerkt door Kims, 21 april 2010 - 15:23.

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 21 april 2010 - 15:44

Deze voeding van J/D hill's zou helpen, zie link want krijg uitleg weer niet tot hier gekopieerd : https://www.medpets....ine jd/275/1/1/
Enkel heb er geen ervaring mee, want hier wilde ze het niet eten, dus.......... maar volgens DA zou dit helpen;

Bewerkt door Flashemieke, 21 april 2010 - 15:45.

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 april 2010 - 16:11

Bedankt voor de tip, ik had dit voer ook al gevonden via Google daarom dat ik ook aangepaste voeding wil vragen straks.
Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 21 april 2010 - 16:25

Onze hond krijgt Hill's J/D en staat er goed op. Hij krijgt ook nog Seraquin, en blijkbaar heb je dat ook voor de kat.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 21 april 2010 - 17:43

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 april 2010 - 21:45

Hoi allemaal!

Ik ben net terug van de DA en hij heeft dus artrose of artritis, hij heeft al een spuitje gekregen tegen de ontsteking en de pijn en ik heb ook Metacam gekregen om in zijn eten te doen iedere dag.
Van eten ga ik ook overschakelen op Hills j/d ;)

Ze was wel wat bezorgd omdat hij afgevallen was (150gr, mij leek dat niet zoveel maja mss toch veel voor een kat). Ze ging dus ook bloed trekken en laten controleren. Hiervan zou ze vooral de uitslag van de nieren willen weten.
Nu Misty eet en drinkt goed, gaat goed naar de kattenbak maar dat wilde niets zeggen zei ze. Toch maar even nieren checken, ook door ouderdom.
(Nu dat wilde ik al voor ik ging dus was helemaal goed.)

Probleem is nu wel als zou blijken dat hij slechte nieren heeft, dan mag ik Metacam niet meer geven en moet ik mijn hoop vestigen op de nieuwe brokken. Hills j/d heb ik je enkel in droogvoer dus ik zou er dan eventueel ook het natvoer voor nierproblemen bij kunnen geven.

Morgenavond mag ik bellen voor de uitslag voor zijn nieren. Ik hoop echt dat hij geen slechte nieren heeft! :onzeker: Dan kunnen we fijn verder met j/d en druppeltjes en kan hij er weer tegenaan. Met nierproblemen zou het allemaal wat moeilijker worden. Ik weet ook niet wat de gevolgen zijn als hij nu echt nierproblemen heeft? Gaat hij dan snel achteruit gaan? :(

Duimen jullie allemaal mee dat ik morgen een goede uitslag te horen krijg?
Geplaatste afbeelding

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 21 april 2010 - 21:48

Nog een vraagje, degenen die Hills geven, geven die alleen droogvoer?
En af en toe Hills natvoer erbij of hoe?
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 21 april 2010 - 21:58

Jazeker duim en hoop ik dat de uitslagen goed mogen zijn en dat de medicatie aanslaat.
Ik heb ook atrose en ik kan je verzekeren dat het geen lolletje is dus dan zal die arme stakker er ook wel last van hebben.
Ik heb geen ervaring met nierklachten maar volgens wat ik hier reeds heb gelezen is het meestal perfect te behandelen.
Wacht maar eerst even af wat de resultaten aangeven en dan kan de da je info geven over de voeding etc.
Ik heb hier ook al vaak gelezen rauwvoeren bij nierproblemen meestal hele goede resultaten geeft.
Veel succes iig!
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#13 Geplaatst 21 april 2010 - 22:05

De duimen draaien hier vollen bak voor een positieve uitslag voor je lieverd! :)

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#14 Geplaatst 21 april 2010 - 23:29

duimpjes draaien hier ook

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 22 april 2010 - 12:25

Metacam zou ik niet elke dag geven, dat zie ik eerder als laatste redmiddel om de pijn onder controle te krijgen.
Misschien eens achter die Seraquin of een ander natuurlijk medicijn vragen?

Geplaatste afbeelding