Spring naar inhoud

- - - - -

Waar bevallen

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_minimaxi_*
Guest_minimaxi_*

#1 Geplaatst 18 april 2010 - 17:01

Ik vraag mij af waar ik ze het beste laat bevallen?
Zij zit meestal buiten zelfs als de deur openstaat blijft ze daar .
Zij is na 2 jaar nog steeds angstig naar iedereen toe zelfs naar ons ik kan ze soms wel aaien maar ze wil altijd weg .
Ik heb al een paar keer aan haar buik gevoeld maar ik voel nog geen beweging dus het zal nog niet voor direct zijn maar ik heb schrik dat ze ergens bij de buren ofzo zal bevallen en dat ze de jongen misschien doden zoals er sommige mensen doen.
Moet ik ze nu opsluiten of gewoon haar laten doen ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 april 2010 - 18:45

Kan je niet ergens in de garage of tuinhuis een doos met dekentje plaatsen waar ze eventueel kan bevallen?
Zelf zou ik haar wel binnen houden tegen dat ze moet bevallen zodat je zeker bent dat alles goed verloopt en je ook de kleintjes kan opvolgen :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 18 april 2010 - 20:51

mijn poes zat ook buiten en mij hebben ze ook aangeraden om haar binnen te houden, al is het in de garage of zo , anders gaat ze mss buiten bevallen en gaan de kittens wild worden, of laat ze ze achter en wat gebeurt er dan met de kleintjes, proberen ergens binnen te houden :geluk:

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#4 Geplaatst 18 april 2010 - 22:39

:geluk: :geluk:

Guest_minimaxi_*
Guest_minimaxi_*

#5 Geplaatst 20 april 2010 - 23:54

Wij hebben geen garage of tuinhuis dus zal ik de buitendeur toelaten maar wij hebben nog een kater en die staat boven in rang en soms "vechten" ze eens als hij niet wil dat ze binnenkomt zal ze dat ook niet doen en andere dagen liggen ze naast elkaar op de krabpaal gaat ze daar geen stress van krijgen als hij zijn kuren krijgt en mijn hondjes moeten langs daar passeren om naar buiten te gaan gaat ze daar ook niet teveel stress van ondervinden?
Wanneer zie ik dat ze bijna moet bevallen?
Alvast bedankt
Groetjes

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 21 april 2010 - 10:02

minimaxi zei:

Wij hebben geen garage of tuinhuis dus zal ik de buitendeur toelaten maar wij hebben nog een kater en die staat boven in rang en soms "vechten" ze eens als hij niet wil dat ze binnenkomt zal ze dat ook niet doen en andere dagen liggen ze naast elkaar op de krabpaal gaat ze daar geen stress van krijgen als hij zijn kuren krijgt en mijn hondjes moeten langs daar passeren om naar buiten te gaan gaat ze daar ook niet teveel stress van ondervinden?
Wanneer zie ik dat ze bijna moet bevallen?
Alvast bedankt
Groetjes

goeie vraag?? ik heb het verleden jaar gezien als ze 's morgens wat slijm verloor en dit jaar heb ik het gemerkt 2 minuten voor de eerste geboren werd :d , als je de kittens echt goed voelt en ziet bewegen is het volgens mij voor de week daarop, maar ik ben er ook geen expert in, probeer voor haar ergens een doos te zetten met dekentjes in om haar daar al te laten aan wennen, dat ging bij mij ook goed, ergens op een rustig plaatsje, en haar daar af en toe in zetten , ik heb de mijne de laatste 2 weken opgesloten op de slaapkamer, daar was het rustig , eten en drinken bijgezet en een kattenbak, veel succes, ik kijk mee uit naar de geboorte hoor :jump: :jump:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 21 april 2010 - 11:08

:geluk: :geluk: :geluk:
Maar zou het persoonlijk niet buiten risceren

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#8 Geplaatst 21 april 2010 - 11:20

ik zou het niet riskeren buiten... het is toch gemakkelijker als je weet waar ze is, je de situatie kan in het oog houden, ingrijpen als het nodig is...

Guest_minimaxi_*
Guest_minimaxi_*

#9 Geplaatst 21 april 2010 - 22:42

tof dat je zo enthousiast bent :d
In onze slaapkamer is moeilijk want er is daar een baby van bijna 8 maand dat bij ons slaapt en dan op de andere kamer slaapt de dochter van 2,5 j en de zolder daar is geen deur en ligt er een tapijt die zou kunnen kapot krabben ( wij zitten in een huurhuis dus ik wil geen ander tapijt leggen voor een ander ) de badkamer vind ik niet geschikt.
Ik zou eigenlijk geen plaats kunnen bedenken waar ze rustig en zonder gevaar voor de kindjes kan bevallen en waar ze zelf op haar gemak is want we hadden gedacht om anders hier een werpkist te zetten dat zou gebruikt zijn geweest voor mijn hondje mini* maar mits ze niet graag in huis zit vanwege de hondjes de kindjes en wijzelf zou ze hier enkel maar stressen en dat is niet echt gunstig .
Ik kan ook de buitendeur toedoen en de deur tussen de keuken en hun plaats open laten staan zodat ze niet buiten kan maar wel meer gewend geraakt aan ons maar eigenlijk heeft ze dat niet graag .
Mijn vriend zegt om anders iets te maken waardoor ze niet meer bij de buren kan , ze gaat nu al niet meer zoveel weg maar hij heeft ook schrik dat als de moment er is en we willen ze binnen doen dat ze zou wegvluchten pffff
Mijn grootmoeder heeft thuis een bak staan sie eigenlijk voor een cavia of konijn is en die kan toe 2 van haar katten is daar al in bevallen maar die vonden dat niet erg ook zij zijn het gewend om in huis te zitten en gepakt te worden en hebben geen schrik maar bij stoetel is dat anders he .
ik weet het effe niet meer :catscratchhead

Guest_minimaxi_*
Guest_minimaxi_*

#10 Geplaatst 26 april 2010 - 10:38

Eergisteren kon ik haar jongen voelen bewegen en ze ligt al 2 dagen veel te rusten , vandaag zit ze in de krabpaal en heb ik haar geaaid en liep ze naderhand niet weg ze miauwde ook en ze spinde , wat ze anders nooit doet.
Ik heb de deur nu gesloten en ik laat ze gewoon in de krabpaal zitten mits ze daar zelf voor kiest of herleg ik ze liever nog ?
Ik denk niet dat het nog lang zal duren misschien niet vandaag maar dan toch de komende dagen .

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 26 april 2010 - 11:07

niet aanvallend of zo bedoeld maar hoe komt een poes die buiten zowat woont zwanger? zo als ik het begrijp niet de bedoeling? waarom niet eerder weglaten halen? als het wel de bedoeling was niet de juiste moeder als ze zo angstig is... ik zou me ook eerst goed inlezen en zo wat betreft bevallen en toch goed uitrekenen wanneer ze moet bevallen... succes iig met de bevalling

Guest_minimaxi_*
Guest_minimaxi_*

#12 Geplaatst 26 april 2010 - 12:41

ze zit in de bak die ook gesloten kan worden en het is al begonnen .
Ik heb al 2 bevallingen meegemaakt en toch blijft het spannend  en ben ik toch wat zenuwachtig.
Ik heb de bak nog net op het nippertje klaar gezet een uur later en ze was in die kleine bak van de krabpaal bevallen .
Ik heb de buitendeur gesloten en die van in huis ook nu is ze alleen ik ben net eten aan het maken en dan mag de dochter naar bed , ze weet dat ze baby's krijgt maar nu heeft ze rust nodig ale ik schat dat ze over 15 begonnen is met persen.
Tot straks.

Guest_minimaxi_*
Guest_minimaxi_*

#13 Geplaatst 26 april 2010 - 13:02

Het was inderdaad de bedoeling niet en hierna wordt ze gesteriliseerd we dachten dat het een jongen was en hebben nog wat gewacht de andere kat daar dachten we dat het een meisje was en die kwam gecastreerd terug . We hebben het pas over een week gezien dat ze zwanger was dus voor mij veel te laat.
Het is een domme fout van ons geweest dat beseffen we wel hoor maar ja het is nu zo .

Ondertussen is het eerste geboren

Bewerkt door minimaxi, 26 april 2010 - 13:15.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 26 april 2010 - 20:19

:geluk: :geluk: :geluk: , hoe gaat het ondertussen met haar en de kleintjes ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#15 Geplaatst 26 april 2010 - 22:01

En hoe is het met mama poes en kitten(s) :-k