Spring naar inhoud

- - - - -

keramisch drinkfonteintje voor elmo :) foto's eerste introductie met de fontein :D

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#1 Geplaatst 18 april 2010 - 22:17

Ik heb voor elmo een keramisch drinkfonteintje besteld via zooplus.
Nu wou ik vragen of iemand van jullie dit misschien heeft en wat jullie ervan denken? Je zou bij dit fonteintje ook geen filters moeten vervangen enz.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 19 april 2010 - 07:34

Ik heb dit en ik vind het super :thumb: :thumb: :thumb: . De eerste keer is het een beetje zoeken hoe je het slangetje aan het pompje en aan het deksel verbind maar voor de rest... Wel erop letten dat er steeds voldoende water in zit zodat het pompje niet droog draait. Het is ook heel erg stil. Ze drinken er heel graag uit. Er zit geen filter in, dus moet je wel regelmatig het pompje openen om het volledig te reinigen. Het is ook heel zwaar zodat ze het (in principe) niet zelf kunnen verplaatsen...
.
.
.
.
.
.
.
.

En nu... staat het nog steeds aan de kant want onze Finn heeft het gevonden om aan die draad te trekken en hier een tsoenami te veroorzaken (dat was niet zo erg, maar wel dat er niet voldoende water meer inzat). Finn en fonteintjes: da's niet te doen: da's speelgoed voor hem :louche: . Ik moet dus eens nadenken over een systeem waar dat fonteintje in past en waar hij niet aan de draad kan trekken.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#3 Geplaatst 19 april 2010 - 08:31

hahah ok :) elmo heeft hier ook al een paar tsoenami's veroorzaakt, maar dan gewoon met het stilstaand water van zijn drinkbakje, hij vond het namelijk super leuk om er al het water uit scheppen, want er hangt een reservoirtje aan, dus elke keer er te weinig water in zat kwamen er bubbels in het reservoir, en het zien en horen van die bubbels vond hij blijkbaar echt te gek :LOL: dus hij heeft hier wel een tijdje staan scheppen :ha

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#4 Geplaatst 19 april 2010 - 09:02

Geen ervaring met fonteintjes bij ons.
Maar Nomi wil alleen drinken uit de hond zijn bak waardoor ze op haar achterpoten moet gaan staan om dan te kunnen drinken, aan de kraan lebberen en het liefst van alles natuurlijk uit de wc drinken. Haar eigen mooie en dure drinkbakje daar wil ze echt niet uit drinken.
Ik weet het, Nomi is er eentje met een speciale handleiding erbij :engel:

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 19 april 2010 - 09:23

Sarah en Erik zei:

hahah ok :) elmo heeft hier ook al een paar tsoenami's veroorzaakt, maar dan gewoon met het stilstaand water van zijn drinkbakje, hij vond het namelijk super leuk om er al het water uit scheppen, want er hangt een reservoirtje aan, dus elke keer er te weinig water in zat kwamen er bubbels in het reservoir, en het zien en horen van die bubbels vond hij blijkbaar echt te gek :LOL: dus hij heeft hier wel een tijdje staan scheppen :ha

Zijn opa maakt er ook altijd een sport van om zowel waterbakjes als drinkwaterfonteinen leeg te scheppen en daarna van de grond of de plateau die eronder stond het water met zijn voorpoot op te lepelen.
Met de drinkwell 360 wordt er hier niet meer zoveel gemorst.
Met de keramische fontein zal Elmo vast niet meer zo veel water eruit kunnen scheppen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 19 april 2010 - 09:54

Wat er ook zo leuk aan is: sommige poezels drinken bovenaan en anderen onderaan.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 19 april 2010 - 10:19

:thumb: :thumb: :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#8 Geplaatst 19 april 2010 - 14:37

Aan het snoer trekken dat ken ik...
Hier heeft onze revitalisator al wel 20 keer de grond geraakt.
Ons Suze maakt er een sport van om hem eraf te kieperen.
En dan ruikt de vloer ook zo lekker. :heart:
Nu steek ik de draad tussen het tafelblad en de muur zodat hij stevig vast staat. En hij hangt onderaan vast met velcro strips.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 19 april 2010 - 14:46

ik heb sinds gisteren zo een drinkfontein.
Heel erg geluidsarm! mijn vorige catmate ondanks dat hij reeds redelijke stil was, maakte mij nog teveel geluid.
De poezen zijn er hier dol op
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#10 Geplaatst 19 april 2010 - 18:09

tof om te horen :LOL: daarjuist heeft elmo hier terug een klein tsoenamitje veroorzaakt :LOL: hopelijk hebben we het drinkfonteintje snel :LOL:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#11 Geplaatst 19 april 2010 - 22:51

ik wil ook zo een want bij mijn catmate moet je altijd maar de filter vervangen...en ik hou ook niet zo van plastiek, das toch niet zo gezond naart schijnt zo die weekmakers die in plastiek zitten...maarja tis zo zonde om deze dan weg te doen! Hoeveel heeft hij gekost?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 20 april 2010 - 06:49

€45

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#13 Geplaatst 20 april 2010 - 08:40

ik heb voor het keramisch fonteintje nu 54,90 betaald :)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 20 april 2010 - 15:46

dat heb ik ook betaald
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 21 april 2010 - 10:33

niks voor mij, mijn verwende poezels drinken melk :d