Spring naar inhoud

- - - - -

1-week oud katje

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#16 Geplaatst 19 april 2010 - 18:39

Wat een klein dotje :heart:
Heb je nog andere katten?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 19 april 2010 - 18:47

Oooh zooo lief! Ik hoop ook dat ie het haalt! :geluk: Zo'n liefie! :loveshower:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#18 Geplaatst 19 april 2010 - 18:47

Hoe vaak krijgt hij de fles?
Wat voor een flesvoeding geef je?
Zorg dat hij warm ligt, een te koud kitten heeft al zijn energie nodig om warm te worden, dit gaat ten koste van het gewicht.
Geef de kleine door de fles druivesuiker, hier krijgt het kitten energie van.

Ik weet niet of het in België bestaat maar doe door de melk ook Nutroma goudband koffiemelk, dit maakt de melk vetter.
Na het flessen buikje masseren, hierbij doe je de tong nabootsen van moeders.
Met de klok mee maak je met een watje welke je met handwarm water heb natgemaakt cirkeltjes op het onderbuikje. Er zal niet altijd ontlasting komen. Over het algemeen wel urine. De urine behoort niet donker gekleurt te zijn.

Het ukkie is gegroeit, echter wel aan de minimale kant, slechts 12 gram op 1 week tijd is erg weinig.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#19 Geplaatst 19 april 2010 - 18:51

Ooooh wat een dotje, ben blij dat de dierenarts hem een kans geeft.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#20 Geplaatst 19 april 2010 - 19:10

:love3: Oh wat een lieverd ik hoop dat het goed komt succes !!!

Guest_spizzi_*
Guest_spizzi_*

#21 Geplaatst 19 april 2010 - 19:30

jubikelcats zei:

Hoe vaak krijgt hij de fles?
Wat voor een flesvoeding geef je?
Zorg dat hij warm ligt, een te koud kitten heeft al zijn energie nodig om warm te worden, dit gaat ten koste van het gewicht.
Geef de kleine door de fles druivesuiker, hier krijgt het kitten energie van.

Ik weet niet of het in België bestaat maar doe door de melk ook Nutroma goudband koffiemelk, dit maakt de melk vetter.
Na het flessen buikje masseren, hierbij doe je de tong nabootsen van moeders.
Met de klok mee maak je met een watje welke je met handwarm water heb natgemaakt cirkeltjes op het onderbuikje. Er zal niet altijd ontlasting komen. Over het algemeen wel urine. De urine behoort niet donker gekleurt te zijn.

Het ukkie is gegroeit, echter wel aan de minimale kant, slechts 12 gram op 1 week tijd is erg weinig.

Tot eergisteren werd hij maximum om de 2 uur wakker en kreeg hij elke keer melk. Sinds gisteren slaapt hij zelfs tot 4 uur door maar hij eet elke keer veel meer dan vroeger.

Ik geef hem melk in poeder voor katten. Hij ligt in een doos met een dekentje, een warm water fles en niet te ver van de verwarming. Soms overdag, als de zon schijnt, dan zet ik hem een beetje naast het raam waar de zon binnen komt. Na het eten masseer ik hem ook altijd en ja, het is meestal urine.

Ah ja ... ik woon niet in Belgie maar in italie :oops:

En ja, ik heb nog een andere kat :d Die loopt weg telkens als de kleine begint te piepen :trance:

Bijgevoegde thumbnails

• DSCF5237.JPG
  • dami micio.jpg

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#22 Geplaatst 19 april 2010 - 20:10

spizzi zei:

Tot eergisteren werd hij maximum om de 2 uur wakker en kreeg hij elke keer melk. Sinds gisteren slaapt hij zelfs tot 4 uur door maar hij eet elke keer veel meer dan vroeger.

Ik geef hem melk in poeder voor katten. Hij ligt in een doos met een dekentje, een warm water fles en niet te ver van de verwarming. Soms overdag, als de zon schijnt, dan zet ik hem een beetje naast het raam waar de zon binnen komt. Na het eten masseer ik hem ook altijd en ja, het is meestal urine.

En ja, ik heb nog een andere kat :d Die loopt weg telkens als de kleine begint te piepen :trance:

Kolere in Italie da's een klere end weg hihihi
Probeer te komen aan KMR melk, dit is zeer voedzame melk.

Gezien hij wat minder groeit, maak hem echt elke 2 uur wakker. Gewoon een beetje kriebelen, dan worden ze vaak al lekkerder wakker.
Een fles met water ben ik niet heel happig op. Kan je evt een warmtematje aanschaffen, ik denk dat ze dan in Italië wel verkopen ook.
Alhoewel ik weet niet hoe warm het nu is bij jullie. In de doos is het belangrijk dat het 25 graden is. Het ukkie moet op temperatuur blijven.
Belangrijk is ook dus druivesuiker. Geef de kleine desnoods pure druivesuiker op het tongetje, dit neemt dan nog beter op.
De kleine moet echt actief blijven, suffen is niet goed. Druivesuiker kan dit ook verhelpen.

Goed dat je aan het masseren ben.

Wat een schatje is je andere kat.

Wanneer je hem erdoor heb getrokken is het zoveel waard, tot die tijd is het slapeloze nachten, tranen en onmacht.
Ik weet niet wat voor een ab je heb gekregen, persoonlijk vind ik 5 dgn aan de krappe kant, met flessebaby's en gezien het evt verslikken mag je het gerust langer doorgeven, dat kan geen kwaad.

Heel veel sterkte.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 19 april 2010 - 20:23

Oh wat een schatje en wonen in het lekkere Italië. Zalig...
Ik denk dat de fokkers jou hier vooral kunnen helpen met tips en lees ook even goed de topic's bij kittentijd door.

Heel veel succes en ik hoop echt dat het kleintje het haalt!
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 19 april 2010 - 20:53

Wat een fantastische actie die jij daar onderneemt!  Niets dan bewondering!  Ik hoop voor jullie dat het kitten het haalt.  Die zal jullie voor eeuwig en altijd dankbaar zijn en daar zullen jullie veel vriendschap van krijgen. Sowieso! :heart: :love3:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#25 Geplaatst 19 april 2010 - 21:04

kmr poeder zou je echt moeten proberen vast te krijgen, dat is de beste voeding voor zo'n kleintje.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#26 Geplaatst 19 april 2010 - 21:27

Wat een schatje! De mijnen waren 2 weken oud en ik heb ze ook met de papfles grootgebracht. Hou hem warm, dat is wel belangrijk. Ik heb toen van de dierenarts een elektrisch kussen mogen lenen dat dag en nacht op dezelfde temperatuur bleef. Heel veel succes en we duimen dat hij het haalt.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#27 Geplaatst 19 april 2010 - 21:39

spizzi zei:

Jij lijkt wel op Tom Segers, uit Zone stad...
Wat een schattig kitten.

Hopelijk krijg je het erdoor !!!!

Bewerkt door feroesti, 19 april 2010 - 21:39.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#28 Geplaatst 19 april 2010 - 21:59

En ik zag Lien Van De Kelder hier ook al op het forum verschijnen, niet ???

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 19 april 2010 - 22:04

Echt een dotje, veel succes !

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 20 april 2010 - 00:12

Wat een schatje, veel succes ermee.