irisje zei:

ik heb me héél goed geïnformeerd voor de babietjes kwamen, maar dat is iets waar ik niet aan had gedacht....

ben héél blij dat ik dit forum heb om veel door te lezen...

even voor alle duidelijkheid : Sprokkel is een htk-katje die verwend wordt ten top, ze krijgt massas aandacht en alle zorgen die nodig zijn...
ze heeft nu één nestje en daarna wordt ze gesteriliseerd!!!
het is geen oeps-nestje, ik heb dit echt zo gewild, ik beloof mijn kinderen dit al 5 jaar, maar vond dat ze oud genoeg moesten zijn om het ten volle te kunnen beseffen en ervan te genieten, want het zal dus maar één keer voorkomen, dat weten de meisjes héél goed (ze zijn 9 en 12 jaar mijn dochters)
als ik jong was heb ik als kind 2 keer een nestje mogen hebben bij mijn ouders met onze poes, en ik vond dit echt zaaaaalig...
Ik weet dat er hier massas kritiek worden gegeven op nestjes met htk katjes, maar ik heb dit weloverwogen
ik zou mijn kat trouwens nooit willen opzadelen met 2nesten per jaar.
Ik wou het alleen één keer voor de kinderen, voor sprokkie ook, dan heeft ze dat toch een keer meegemaakt, en uiteraard ben ik zelf ook verzot op de kittentjes...

Het is dus normaal, het beste is om de mamapoes te laten liggen waar ze is bevallen en dan soms nog is ze het later beu en zoekt ze weer een ander plaatsje.

Goed dat je haar nadien laat steriliseren!

Ga je de kittens zelf houden?