poezenmoeder zei:
Eindelijk na zenuwslopende dagen de einduitslag....helemaal niet goed....DA zei dat ze vanaf 600 éénheden de resultaten op FIP positief zijn en ze heeft er 1280...meer moet ik niet zeggen zeker...
Van het moment dat ze niet meer eet gaat het heel snel achteruit gaan. Momenteel eet ze nog wel maar heel weinig. Ik geef haar momenteel dus speciaal kitteneten omdat daar meer inzit maar uiteraard is dit niet zo eenvoudig met de rest dat hier rondhuppelt. Ik geef ze ook stiekem meerdere keren eten uiteraard.
Haar nieren en lever zouden nog ok zijn. Waarschijnlijk zal ze momenteel meer last hebben van ongemak van de dikke buik (en ze is klein van gestalte) hetgene ik ook zie als ze gaat en ligt. Lang in dezelfde houding blijven liggen doet ze niet, je ziet echt dat hij in de weg zit.
's Morgends als ze hoort dat ik wakker ben dan komt ze nog steeds af en floddert ze op het bed bij me en 's avonds komt ze ook nog op de zetel tegen mij liggen. Zolang ze deze dingen nog doet......Als ik dit achteruit zie gaan, dan vrees ik dat het tijd is om haar naar haar (zogenaamde)zussen en broers te laten gaan waarvan ik al afscheid heb moeten nemen.
Even het volgende, ook al heb ik op basis van je verhaal een sterk vermoeden voor fip, en heb ik natuurlijk niet het hele beeld van wat je da heeft getest. Ik moet dit van mezelf toch even zeggen:
Als ik dit zo lees dan heeft je da een coronatiter uitgevoerd. Een nutteloze actie. De coronatiter zegt dus niets over wel of niet fip. Sorry dat ik het zeg, maar de punctie zegt vele malen meer dan die titerbepaling.
Een algeheel bloedbeeld geeft wel een indicatie. Daar zijn normen voor. Maar dan 5 afwijkende waardes geeft een sterk vermoeden van fip. De glubo/albu ratio is een zeer belangrijke indicatie. Heb je die gekregen? Als die ratio zeer laag is (zeg ca onder de 1) dan is dat, in combinatie met die andere afwijkende waarden een sterke indicatie voor fip.
In het geval van Zita zou het gaan om natte fip. Dat kun je met 99% zekerheid vaststellen door een punctie.
Nogmaals, die coronatiter zegt niks! Mocht het algehele bloedbeeld niet zijn bepaald, laat dan die punctie doen. Dan weet je meer!
In elk geval wens ik je heel erg veel sterkte