Spring naar inhoud

- - - - -

Zita waarschijnlijk FIP ocharme 3jaar !

• Log in om te reageren
139 reacties op dit onderwerp
Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#76 Geplaatst 24 april 2010 - 19:17

Ohnee!!  Wat erg! :s Poezenmoedertje, geniet van elk moment en verwen Zita rot! Ons Mouche at ook niet meer...maar likte wel boter, crème fraîche en ijscrème van mn vinger.
Drinken gaven we met een spuitje...maar hoe erg ook...ik vrees dat we allen het eindresultaat kennen en ik haat het even erg als jij!!!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#77 Geplaatst 24 april 2010 - 19:18

poezenmoeder zei:

Eindelijk na zenuwslopende dagen de einduitslag....helemaal niet goed....DA zei dat ze vanaf 600 éénheden de resultaten op FIP positief zijn en ze heeft er 1280...meer moet ik niet zeggen zeker...

Van het moment dat ze niet meer eet gaat het heel snel achteruit gaan. Momenteel eet ze nog wel maar heel weinig. Ik geef haar momenteel dus speciaal kitteneten omdat daar meer inzit maar uiteraard is dit niet zo eenvoudig met de rest dat hier rondhuppelt. Ik geef ze ook stiekem meerdere keren eten uiteraard.
Haar nieren en lever zouden nog ok zijn. Waarschijnlijk zal ze momenteel meer last hebben van ongemak van de dikke buik (en ze is klein van gestalte) hetgene ik ook zie als ze gaat en ligt. Lang in dezelfde houding blijven liggen doet ze niet, je ziet echt dat hij in de weg zit.
's Morgends als ze hoort dat ik wakker ben dan komt ze nog steeds af en floddert ze op het bed bij me en 's avonds komt ze ook nog op de zetel tegen mij liggen. Zolang ze deze dingen nog doet......Als ik dit achteruit zie gaan, dan vrees ik dat het tijd is om haar naar haar (zogenaamde)zussen en broers te laten gaan waarvan ik al afscheid heb moeten nemen.

Even het volgende, ook al heb ik op basis van je verhaal een sterk vermoeden voor fip, en heb ik natuurlijk niet het hele beeld van wat je da heeft getest. Ik moet dit van mezelf toch even zeggen:

Als ik dit zo lees dan heeft je da een coronatiter uitgevoerd. Een nutteloze actie. De coronatiter zegt dus niets over wel of niet fip. Sorry dat ik het zeg, maar de punctie zegt vele malen meer dan die titerbepaling.

Een algeheel bloedbeeld geeft wel een indicatie. Daar zijn normen voor. Maar dan 5 afwijkende waardes geeft een sterk vermoeden van fip. De glubo/albu ratio is een zeer belangrijke indicatie. Heb je die gekregen? Als die ratio zeer laag is (zeg ca onder de 1) dan is dat, in combinatie met die andere afwijkende waarden een sterke indicatie voor fip.

In het geval van Zita zou het gaan om natte fip. Dat kun je met 99% zekerheid vaststellen door een punctie.
Nogmaals, die coronatiter zegt niks! Mocht het algehele bloedbeeld niet zijn bepaald, laat dan die punctie doen. Dan weet je meer!

In elk geval wens ik je heel erg veel sterkte :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#78 Geplaatst 24 april 2010 - 19:26

Wendy, hangt ervan af hoe je't bekijkt. DA raadde een punctie af omdat ze aan de bloedwaarden en symptomen (niet eten, vocht in de buik, hele dagen slapen, koorts waar geen antibiotica op werkte,...) genoeg had. Waarom dat beestje dan nog extra laten afzien, stressen... maar het is idd iets dat iedereen voor zich moet bepalen.

Bewerkt door Sofya, 24 april 2010 - 19:27.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 24 april 2010 - 19:38

Heel veel sterkte gewenst, en wat de andere leden ook al zeggen geniet van alle momentjes met haar :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#80 Geplaatst 24 april 2010 - 19:41

Sofya zei:

Wendy, hangt ervan af hoe je't bekijkt. DA raadde  een punctie af omdat ze aan de bloedwaarden en symptomen (niet eten,  vocht in de buik, hele dagen slapen, koorts waar geen antibiotica op  werkte,...) genoeg had. Waarom dat beestje dan nog extra laten afzien,  stressen... maar het is idd iets dat iedereen voor zich moet  bepalen.

Uiteraard moet iedereen dat voor zichzelf  bepalen.

Maar met dat stressen valt het best mee. De kat  heeft meer 'last' van bloedprikken dan van die buikpunctie, daar merken  ze meestal niks van.

Waarom ik dit toch 'moest' zeggen van mezelf,  het is niet kwetsend bedoeld, absoluut niet!En ik weet natuurlijk niet  wat wat de da nog meer heeft gedaan.
Het is alleen zo dat veel da's toch nog die  coronatiter als leidend beschouwen voor het bepalen van fip.
Maar die titer zegt helemaal niets. En het is  vreselijk jammer als alleen op basis daarvan wordt gezegd dat het om fip  zou gaan. Vandaar.

Nogmaals, iedereen moet voor zichzelf bepalen  wat wel en wat niet goed is voor die persoon en die kat. Het is al erg  genoeg dat het beestje ziek is. Voor Zita en voor Poezenmoeder!

Wel zou het fijn zijn als mensen die de ziekte  niet kennen en dit lezen (het is toch een openbaar forum) zich goed  laten informeren. Er is veel leesmateriaal op het internet te vinden. En  (bijna) alle recente sites zullen vertellen dat het bepalen van de  coronatiter gewoonweg niets zegt over wel of niet fip.
Ik bedoel het niet naar. zeker niet. Het is  alleen mijn persoonlijke mening dat er veel wordt opgehangen aan die  corona titer, terwijl dat absoluut niet nodig is.

Zoals gezegd, ik ken de verdere omstandigheden  niet en ik ben ook zeker geen da!

Ook wil ik mijn mening zeker niet aan een ander  opdringen.

Wel wil ik mensen ervan bewust maken dat  coronatiters niets zeggen over al dan niet fip. Er bestaat geen test  voor fip. En iedereen die zegt dat het wel bestaat mag me vertellen waar  dat te verkrijgen valt. Geloof me, als het moet reis ik er de halve  wereld voor af als een test me definitief uitsluitsel kan geven over  fip! Maar die test bestaat domweg niet. Dat is het nare van  fip-bepaling. Het is grotendeels natte vingerwerk en uitsluiten van alle  andere dingen. Zekerheid? die kan nooit met 100% gegeven worden.

FIP is K*T. Zwaar K*T.

en ik wens Poezenmoeder dan ook heel veel sterkte

Geplaatste afbeelding

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#81 Geplaatst 24 april 2010 - 20:54

ginnie zei:

Ik bedoel het niet naar. zeker niet. Het is  alleen mijn persoonlijke mening dat er veel wordt opgehangen aan die  corona titer, terwijl dat absoluut niet nodig is.

Zoals gezegd, ik ken de verdere omstandigheden  niet en ik ben ook zeker geen da!

Ook wil ik mijn mening zeker niet aan een ander  opdringen.

Effe melden dat ik je zeker niet naar vind overkomen :) Loop maar niet zo op de tipjes van je tenen. Iedereen zijn mening uiteraard, gaf ook maar mijn standpunt vanuit mijn ervaring.
Dus hoop dat je hier gaan 'slecht' gevoel aan over houdt. Is absoluut niet de bedoeling!

En hop nu terug naar de kern van de zaak...naar poezenmoedertje en Zita!
Take care daar voor zover het lukt :s XXx Moedgevende knuf

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 24 april 2010 - 21:00

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#83 Geplaatst 24 april 2010 - 21:14

Sofya zei:

Effe melden dat ik je zeker niet naar vind overkomen :) Loop maar niet zo op de tipjes van je tenen. Iedereen zijn mening uiteraard, gaf ook maar mijn standpunt vanuit mijn ervaring.
Dus hoop dat je hier gaan 'slecht' gevoel aan over houdt. Is absoluut niet de bedoeling!

En hop nu terug naar de kern van de zaak...naar poezenmoedertje en Zita!
Take care daar voor zover het lukt :s XXx Moedgevende knuf

sorry :oops: heb ik overgehouden aan een ander forum. Daar mocht ik steeds op mijn woorden letten omdat alles wat ik zei 'tegen' me gebruikt werd. :oops:

Zal er op gaan letten, want hier is dat nooit gebeurd en dat is superfijn! :)

Geplaatste afbeelding

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#84 Geplaatst 24 april 2010 - 21:14

ginnie zei:

Even het volgende, ook al heb ik op basis van je verhaal een sterk vermoeden voor fip, en heb ik natuurlijk niet het hele beeld van wat je da heeft getest. Ik moet dit van mezelf toch even zeggen:

Als ik dit zo lees dan heeft je da een coronatiter uitgevoerd. Een nutteloze actie. De coronatiter zegt dus niets over wel of niet fip. Sorry dat ik het zeg, maar de punctie zegt vele malen meer dan die titerbepaling.

Een algeheel bloedbeeld geeft wel een indicatie. Daar zijn normen voor. Maar dan 5 afwijkende waardes geeft een sterk vermoeden van fip. De glubo/albu ratio is een zeer belangrijke indicatie. Heb je die gekregen? Als die ratio zeer laag is (zeg ca onder de 1) dan is dat, in combinatie met die andere afwijkende waarden een sterke indicatie voor fip.

In het geval van Zita zou het gaan om natte fip. Dat kun je met 99% zekerheid vaststellen door een punctie.
Nogmaals, die coronatiter zegt niks! Mocht het algehele bloedbeeld niet zijn bepaald, laat dan die punctie doen. Dan weet je meer!

In elk geval wens ik je heel erg veel sterkte :hug:

Bedankt voor de verdere info. Ze heeft een hele dikke buik, daardoor dacht ik ook direct voor de testen al aan de natte vorm van FIP. De DA zei ook dat de verhouding van de eiwitten een indicator was, ik vermoed dat je dat bedoeld. Die wees dus ook in de richting van FIP.
25jaar geleden heb ik ook al een poes moeten afgeven aan FIP en ik heb het toen veel te lang getrokken. Ook omdat ze er toen nog minder over wisten dan ze nu doen ...ik heb het vocht toen verschillende keren laten trekken. Ik begrijp dat dit dan maar voor één keer zou zijn maar ik wil haar dit niet meer aandoen. Ik zie haar echt achteruit gaan, stress is hetgene ze nu echt niet mag hebben. Ik heb echt vertrouwen in mijn DA en 2 anderen hebben bevestigd dat ze voor 98% zeker zijn, ook verder gaant op hoe ze eruit ziet. Geloof ook in mijn intuïtie. Ik heb echt het beste met haar voor...'k hoop dat ik wat begrepen wordt, dat lezers het niet verkeerd gaan opvatten :(

O ja lees juist nog dat je vroeg of het algemen bloedbeeld getest was, dat heb ik laten doen.

Groetjes
Nancy

Bewerkt door poezenmoeder, 24 april 2010 - 21:16.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#85 Geplaatst 24 april 2010 - 21:17

:hug: :hug: :hug: :hug:
heel veel sterkte

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#86 Geplaatst 24 april 2010 - 21:19

poezenmoeder zei:

Bedankt voor de verdere info. Ze heeft een hele dikke buik, daardoor dacht ik ook direct voor de testen al aan de natte vorm van FIP. De DA zei ook dat de verhouding van de eiwitten een indicator was, ik vermoed dat je dat bedoeld. Die wees dus ook in de richting van FIP.
25jaar geleden heb ik ook al een poes moeten afgeven aan FIP en ik heb het toen veel te lang getrokken. Ook omdat ze er toen nog minder over wisten dan ze nu doen ...ik heb het vocht toen verschillende keren laten trekken. Ik begrijp dat dit dan maar voor één keer zou zijn maar ik wil haar dit niet meer aandoen. Ik zie haar echt achteruit gaan, stress is hetgene ze nu echt niet mag hebben. Ik heb echt vertrouwen in mijn DA en 2 anderen hebben bevestigd dat ze voor 98% zeker zijn, ook verder gaant op hoe ze eruit ziet. Geloof ook in mijn intuïtie. Ik heb echt het beste met haar voor...'k hoop dat ik wat begrepen wordt, dat lezers het niet verkeerd gaan opvatten :(

O ja lees juist nog dat je vroeg of het algemen bloedbeeld getest was, dat heb ik laten doen.

Groetjes
Nancy

o nancy, ik vind dit echt zo naar. Ik hoopte bijna dat die testen niet gedaan waren, dan kon ik nog geloven dat het nog wat anders kon zijn :(

heel veel sterkte :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#87 Geplaatst 24 april 2010 - 21:24

Oeps lees nu pas de rest van de reacties. Ik breng hier precies wel wat teweeg ;) :LOL:
Wendy ik heb het echt niet slecht opgenomen hoor. Las door je bericht echt wel dat het vanuit je hart kwam !!!
Het is inderdaad  heel belangrijk dat er zoveel mogelijk informatie over wordt gegeven en uiteraard heeft ieder recht op zijn eigen mening. Gelukkig zou ik zeggen, moesten we allemaal dezelfde mening hebben, dan zou het volgens mij heel saai worden.

Bedankt voor alle steun, medeleven en reacties die ik van jullie krijg. Wat ben ik blij dat kattensite bestaat !!! :)

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#88 Geplaatst 24 april 2010 - 21:27

:hug: :hug: :hug: O nee,
Ik lees dit nu pas

Veel sterkte

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#89 Geplaatst 24 april 2010 - 21:47

Heel veel sterkte, geniet van je poezeltje de tijd dat ze nog bij jou is :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#90 Geplaatst 24 april 2010 - 21:51

Erg veel kracht en energie!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding