Spring naar inhoud

- - - - -

prutske is gestorven + nieuwe vraag pag 6

• Log in om te reageren
93 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 20 april 2010 - 23:08

Eigenlijk verrassend goed. Sloeber (zie op de eerste foto) staat ons altijd op te wachten in de veranda. Hij merkte dadelijk dat er iets 'anders' was en was wat 'oplettender'. Ook rook hij vaak in de lucht.
Ik heb hem dadelijk een snoepje gegeven. Bij de kennismaking heeft hij niet geblazen ofzo! :LOL: Hij begon er aan te ruiken enzo en heb hem laten doen (met veel oplettenheid van mij). Hij snuffelde veel aan hun poepje.
Daarna tikte hij zeer lichtjes (!!!) met zijn pootje (kei voorzichtig) tegen de Tijger bekijkt het allemaal vanop afstand. Hij heeft niet geblazen ofzo. Maar is wel afstandelijker tov ons.
Na deze kennismaking hebben ze hun avond portie natte voeding gekregen. Hiernaa hebben ze met z'n tweetjes op een afstand naar de box aan het zien geweest, waarin ze zitten.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 21 april 2010 - 05:28

Net de laatste nachtvoeding gehad. Voorlopig stellen ze het goed. Ze hebben om half 3 en om 5 u stoelgang gegeven. De eerste stoelgang stonk wel enorm! Nu niet meer...
Ze zijn net terug in slaap gevallen. Ik ga ook even terug slapen en wat aandacht mijn grote lieverds geven...

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#18 Geplaatst 21 april 2010 - 09:29

hoe gaat het nu met de kleintjes???
komen ze verder aan???

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#19 Geplaatst 21 april 2010 - 09:36

:geluk: :geluk: :geluk:

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 21 april 2010 - 09:49

Ik duim voor de kleintjes. Goed dat ze twee keer stoelgang hebben aangemaakt. :thumb: En sjiek van je dat je dit allemaal op jou neemt. :)

Bewerkt door Sakuradrops, 21 april 2010 - 09:50.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 21 april 2010 - 10:08

hoe doen de kleintjes het?? heel goed dat je voor ze zorgt hoor, ik heb dit verleden jaar ook meegemaakt, had er eentje van 3 weken in het bos gevonden, mij hebben ze wel verteld dat met een spuitje eten geven niet zo goed is omdat er dan melk in de longen kan komen, een papflesje is beter, veel succes ermee :geluk: :geluk: , ik ga de foto's zoeken

Bewerkt door tijgertje75, 21 april 2010 - 10:09.
Reden van bewerken: verkeerde toets geduwd (domme ik)

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 21 april 2010 - 10:10

ik zie dat je uit de buurt bent, leuk !! :jump: :jump:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 21 april 2010 - 11:36

Sorry dat ik nu pas reageer, maar zo'n 2 dutskes vragen veel tijd!
Ze doen het goed, liggen nu te slapen. Heb een fotootje van deze nacht bij 'foto's en filmpjes' geplaats.
Ze plassen telkens en hebben deze nacht een paar keer stoelgang gemaakt. Daarnet de witte ook nog.

Heb nog enkele vraagjes:

- De stoelgang komt er soms in een 'sliert' uit, maar ook soms vrij 'plat'. Is dit normaal?
- Er is al wel eens melk op hen gemorst alsook aan hun poepje stoelgang. Hoe kan ik ze het beste 'proper' houden en/of wassen?
- Ik ben een warmwaterkruik gaan halen. Zo eentje waar zo'n knuffel rond zit. Is dit goed voor hen? En... hoe lang moet die kruik in de microgolfoven? Staat er niet op.
- Gewicht idem gisterenavond.
- Dat flesje van mij geeft per 5ml aan. Zijn er ook verkrijgbaar per ml? Ben net al zeer snel naar Zoomart en Tom en Co geweest, maar ook daar enkel per 5ml. Zo weet ik toch niet hoeveel ze precies op hebben?

Sorry voor mijn vele vraagjes hoor!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 21 april 2010 - 11:38

tijgertje75 zei:

hoe doen de kleintjes het?? heel goed dat je voor ze zorgt hoor, ik heb dit verleden jaar ook meegemaakt, had er eentje van 3 weken in het bos gevonden, mij hebben ze wel verteld dat met een spuitje eten geven niet zo goed is omdat er dan melk in de longen kan komen, een papflesje is beter, veel succes ermee :geluk: :geluk: , ik ga de foto's zoeken

Fotoo'tjes zijn altijd leuk :d . Ah, oei van die spuit. Ik geef ze de papfles, maar ze kennen dit nog niet zo goed of duwen het wel eens vaak weg.
Ik geef ze achteraf altijd nog  1 ml (spuit van 1 ml) met de spuit omdat ik dan denk: Toch weer een extra ml.
Met de papfles wordt al wel eens gesmost :oops: .

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#25 Geplaatst 21 april 2010 - 11:58

da's juist goed dat je veel vragen stelt, je kan nooit te veel weten toch met zo twee piepkleine pummeltjes die jij nu moet groot brengen...
je kan niet beter zitten dan hier op dit forum met je vragen....
mensen zijn hier super om je bij te staan in jouw situatie!!!! :love3: :heart:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#26 Geplaatst 21 april 2010 - 12:11

super dat je dit doet! er kruipt wel veel tijd en inspanning in hé! de kruik warm je best op zodat hij voor jou aangenaam warm voelt, dus das een beetje uitzoeken.wel maken dat ze ook plaats genoeg hebben naast de kruik, als het te warm wordt voor ze, dat ze zich beetje kunnen naar een koeler gedeelte verplaatsen.
je kan ze ook altijd wegen net voor en na eten, dan zie je aan die 1 of 2grammetjes of ze gedronken hebben! jammer dat hun gewicht hetzelfde is als gisteravond, normaal zouden ze wel telkens iets moeten bijkomen. ik hoop echt dat ze het halen!!! veel succes!!!

oja, ik werkte liefst met een papflesje, maar wel eentje dat je kan induwen (van ferplast), zodat je vb een druppeltje kan uitduwen. dan kan je op die manier een klein beetje forceren dat ze iets meer drinken. maar kunnen ze  nog steeds zelf zuigen, wat ze minder kunnen op een spuit vind ik...
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#27 Geplaatst 21 april 2010 - 13:18

het belangrijkste is om infecties te vermijden dus werk heel hygienisch, vermijd alle kontakt met de kittens en de eigen katten (dus ook handen wassen voor je aan de kittens komt). De grootste sterfte oorzaak is een infectie. Hou je ze infectie vrij dan hebben ze een kans.

geef een beetje glucose bij hun voeding (=energie).

veel success!!!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 21 april 2010 - 14:14

Kan je even opsommen wat ik precies allemaal moet doen om zo hygiënisch mogelijk te zijn?

Waar kan ik glucose vinden en hoe moet ik dit precies doen?

Sorry, maar dit is nieuw voor me.

Zijn er sommige die misschien op mijn bovenstaande vragen een antwoordje hebben?

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#29 Geplaatst 21 april 2010 - 15:45

Flesjes en speentjes uitkoken, vaak handen wassen en afdrogen met keukenrol is het eerste wat me te binnen schiet tot nu toe, ik laat het wel weten als mij nog iets te binnen schiet.
Misschien voor elk een apart spuitje/flesje?

Bewerkt door lenalena170, 21 april 2010 - 15:47.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 21 april 2010 - 15:55

Tails zei:

-Voederen met spuitjes, spuitjes elke keer afkoken en daarna bewaren in de koelkast (hygiene), Neem de spuitjes niet vast met de handen, leg ze niet op tafel, je schoot, de grond, maar gebruik keukenpapier.
- Melk niet voor een 2de maal opwarmen, maar wegkappen
- Ondergrond van de katten dagelijks schoon maken / verversen
- Maak melk aan met water van max 60°, als het water warmer is, dan breken de eiwitten in de melk af. Of voorgemaakte melk niet opwarmen boven 60°

die info van tails lijkt me al goed voor hygienisch te werken en daarnaast:
1) handen wassen voor je aan de kittens komt
2) je eigen katten van de kittens weg houden
3) moest je kat op je niezen, dan andere kleren aantrekken voor je de kittens behandeld.

ik had een nutridrops besteld bij kittenonline.eu

maar je dierenarts of apotheek kan je ook aan glucose helpen