Spring naar inhoud

- - - - -

Dringend raad gevraagd voor een nieuwtje !

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#16 Geplaatst 03 april 2009 - 20:03

Het kan komen door een verandering zoals bvb een baby, een nieuwe kat in huis, een verhuis of eender welke verandering. Maar het kan ook een medische oorzaak hebben: blaasgruis, nierfalen, blaasontsteking, virussen als FIV en Felv? ...
Het is dus inderdaad best om als eerste stap een bezoekje aan de dierenarts te brengen.

Guest_Luna_*
Guest_Luna_*

#17 Geplaatst 04 april 2009 - 09:16

We zijn bij de dierenarts langsgeweest. Zij denkt dat het een gedragsprobleem is en we gaan nu een tweede kattenbak plaatsten. En ook haar urine laten onderzoeken, om zeker te zijn. Ik hoop dat ze ermee stopt want ik kan geen kattepis meer zien ! Groetjes !

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 04 april 2009 - 09:20

hopelijk draait alles goed uit
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 04 april 2009 - 09:23

Wendy's Nooprtje deed dit en bleek blaasgruis te hebben. Dan hebben ze haar op een speciaal dieet gezet en het probleem was over.
Geplaatste afbeelding

Guest_Luna_*
Guest_Luna_*

#20 Geplaatst 14 april 2009 - 10:57

Voila, we hebben de analyse van de urine binnen. Ze heeft dus weldegelijk blaasgruis en ze moet nu een maand special voeding krijgen en dan terug opnieuw laten testen. Bedankt voor jullie raad ! Groetjes !

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#21 Geplaatst 14 april 2009 - 11:51

Goed dat jullie weten wat het is :)

De kans is groot dat je kat dan aan een speciale voeding moet blijven. Zwartje krijgt zo RC Urinary S/O. Kost meer, maar dan ben je zeker.