Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 23 april 2010 - 16:33

Nog niets? O:)

Guest_Romy888_*
Guest_Romy888_*

#17 Geplaatst 23 april 2010 - 22:45

Hoi allemaal,
Sorry voor mijn late reactie... Het was allemaal even druk, ik had even niet de rust om achter de computer te gaan zitten!
Maar hier even een verslagje :)

Van woensdag op donderdagnacht om 01.00 uur kwam Alizee ons wakker maken, knorrend en miauwend liet ze ons niet meer slapen.
Om 03.00 ben ik met haar naar beneden gegaan en sprong ze gelijk in haar bevallingsdoos. Ze was rustig, ik moest wel mijn hand bij haar in de buurt houden anders sprong ze weer uit de doos. Rond half 4 zijn de persweeën begonnen. Om kwart over 4 zagen we een staartje het duurde zeker 10 minuten voor het kitten er helemaal uit was, maar om 04:28 was daar ons eerste kitten! Een Black tortie meisje van 85 gram.
Alizee wist precies wat ze moest doen en ging druk aan de gang met het schoonlikken en het opeten van de placenta.
Vlak daarna kwam ons tweede kitten ter wereld een Blue tortie poesje van 95 gram. Ook hier deed Alizee haar werk heel erg goed!
Toen werd het even rustig...
En dan opeens om 05:25 was daar het volgende kitten een Blue katertje van 96 gram.
We dachten dat het hier bij zou blijven totdat ze weer persweeën kreeg daar kwam het vierde kitten! Een black katertje van 99 gram!
Daarna ging ze zich heerlijk wassen en dachten wij dat ze klaar was.
Gister overdag was ze rustig en zorgde goe voor haar kittens.
Gisteravond rond 10 uur werd Alizee weer wat onrustig en even later kreeg ze opeens weer persweeen, hoe kan dit nou? vanmorgen om half 8 was de laatste kitten geboren!
Even aankijken dachten we.
En ja hoor om iets over half 12 was daar nog een kitten!
Een echte nakomeling!
Hij is zwart en weegt 111 gram! Heel bijzonder dat er nog een kitten in zat!

Het was een hele mooie en bijzondere ervaring! Zo speciaal dat ze weet wat ze moet doen, we hebben alleen geholpen met het slijm verwijderen van het neusje en het mondje met een slijmzuigertje. En bij twee hebben we de navelstreng doorgeknipt.
Wij zijn helemaal onder de indruk :heart:

:paw :paw :paw

Bewerkt door Romy888, 23 april 2010 - 22:46.

Guest_Romy888_*
Guest_Romy888_*

#18 Geplaatst 23 april 2010 - 22:47

Kimlainee zei:

Hallo allemaal.. kan iemand mij helpen?? :catnoknow

Mijn poes Ziva is nu ongeveer 9 weken zwanger.. ze moet nu een van deze dagen bevallen. Is haar eerste nestje. :catlick

Hoe kan ik het herkennen? er zit geen haar meer om de tepels en ze is ruseloos, loopt wel veel, maar ligt dan ook weer. Ze drinkt veel, eet weinig.

Ze vind het heerlijk dat ik bij haar ben en als ik aan haar buikje voel spint ze. :d

Alleen ze wil de hele tijd mijn kamer in, die is naast de woonkamer.. en daar light ze wat op de grond. Dus ik heb er maar een mand neergelegt met een handoek en ik heb vocht opnemende doekjes.. en ik heb een grote doos in de kamer staan al heel wat weken..

Wat nu? ik snap het niet meer. :trance:

kan iemand mij helpen??

Groetjes, Kim :cathiss

Is er bij jou al iets gebeurt??

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 26 april 2010 - 20:31

Proficiat met de kleintjes :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 26 april 2010 - 21:34

Gefeliciteerd met je kleintjes.
Vergeet geen fotokes hé

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#21 Geplaatst 26 april 2010 - 21:46

O van harte gefeliciteerd en geniet zo veel mogelijk van de kleintjes :dance: De 13 weken zijn zo voorbij en dan komt ( vond ik) het allermoeilijkste afscheid nemen van de kittens. Maar gelukkig zijn ze bij mij SUPER terecht gekomen :duim:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 04 mei 2010 - 10:26

Hoe is het ondertussen met de kleintjes??

Guest_Romy888_*
Guest_Romy888_*

#23 Geplaatst 04 mei 2010 - 22:11

Met de kittens gaat het heel erg goed, ze groeien heel goed ze zijn nu 13 dagen oud en zitten rond de 250 gram. De oogjes zijn open en ze proberen hun eerste stapjes te maken, zo lief om te zien!
Moeder poes doet het echt uitstekend. We hebben er een heerlijk nest aan, alles gaat vanzelf en wij genieten volop!!

Ik zal proberen foto's te plaatsten maar snap nog niet helemaal hoe het moet ;)

Bewerkt door Romy888, 04 mei 2010 - 22:12.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#24 Geplaatst 04 mei 2010 - 22:18

Romy888 zei:

Met de kittens gaat het heel erg goed, ze groeien heel goed ze zijn nu 13 dagen oud en zitten rond de 250 gram. De oogjes zijn open en ze proberen hun eerste stapjes te maken, zo lief om te zien!
Moeder poes doet het echt uitstekend. We hebben er een heerlijk nest aan, alles gaat vanzelf en wij genieten volop!!

Ik zal proberen foto's te plaatsten maar snap nog niet helemaal hoe het moet ;)

Wat fijn dat het allemaal goed gaat met de kittens!

Misschien kan je eventjes kijken, of het je hiermee lukt om foto's te plaatsen!
http://www.kattensit...tos-posten.html

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#25 Geplaatst 04 mei 2010 - 22:25

Ja als britten :catwalk2 gek ben ik ook wel heel benieuwd naar de foto"s :dance:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 05 mei 2010 - 12:56

Super dat het goed gaat :jump:
Succes met de foto's :d Gelukkig is het plaatsen ervan op je eigen profiel heel gemakkelijk dankzij KS :thumb:

Guest_Cayenne_*
Guest_Cayenne_*

#27 Geplaatst 05 mei 2010 - 14:22

gefeliciteerd met de britten bollelekes :flower: :flower:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 05 mei 2010 - 20:37

:flower:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 05 mei 2010 - 22:41

Proficiat met de britten kittens :love:
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Romy888_*
Guest_Romy888_*

#30 Geplaatst 08 mei 2010 - 11:29

Ik ga het proberen!

Moederpoes met kittens
Geplaatste afbeelding

Lief he!
Geplaatste afbeelding

Brutus:
Geplaatste afbeelding

Bommel:
Geplaatste afbeelding