Spring naar inhoud

- - - - -

Ik weet het niet meer!

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#1 Geplaatst 21 april 2010 - 22:23

Sorry op voorhand al voor het lange bericht maar moet het ergens kwijt!

Wij volgen al zo een drie jaar dansles in een  gezellige club. Al vanaf de eerste maanden hadden we een gezellig en tof  contact met een ander koppel (koppel a) die ook in het eerste jaar  gestart waren.

We zijn dan een tijd "out" geweest wegens zwangerschap en geboorte van  ons Noortje. In totaal zo een zes maanden.
Toen we terugkwamen hadden zij een hechte band opgebouwd met een ander  koppel (koppel b) en met onze dansleraars.
Nu is het zo dat wij ons ook daarin geïntegreerd hebben, stap voor stap  en rustig aan en we zijn nu toch al een anderhalf jaar verder. Mede dat  ik mijn danslerares enorm graag heb en daar echt een goed contact mee  wou opbouwen.

Koppel b is uiteindelijk vertrokken naar Frankrijk (zo een jaar geleden)  en wij waren wat je wel kon noemen hechte vrienden met koppel a  geworden. Samen met onze dansleraars en nog een ander koppel (koppel c)  dat ook helpt in de club vond ik het tof groepje.

Nu is het zo dat de vrouw van koppel a plots mijn kop niet meer kan  zien.
Het begon met jaloers gedrag:
-als ik iets deed voor de club waar zij niets van afwist
-als ik mijn danslerares eens liet weten dat wij later zouden aankomen  en zij wist van niets, zij is dat blijkbaar ook gaan door roddelen naar  de vrouw van koppel c  en beide vonden ze dat maar een rare zaak. Ik  bedoel  Geplaatste afbeelding , ik bepaal toch nog altijd zelf wie ik een  bericht stuur?
-als ik iets langer dan hen blijf plakken. Zo is koppel b eens terug  gekomen van Frankrijk en zijn wij een heel stuk later dan hen  vertrokken. De zaterdag daarop heeft ze geen woord met ons gewisseld en  is ze uiteindelijk enorm kwaad vertrokken op mij. Het is dus vooral op  mij gericht.
-Een tijdje geleden had onze dansleraar gevraagd of wij niet mee naar  Frankrijk wilden gaan samen met hen, koppel a en koppel c. Ik was  dolblij, vond het een goed idee maar blijkbaar was de vrouw van Koppel a  niet zo akkoord. Ze zei dat dit niet de bedoeling was. Ze hebben dan  ook de hele truukendoos uit de kast gehaald (zoals drie keer mij zeggen  dat er wel dringend een voorschot moest worden gestort terwijl dat niet  zo was, we gingen samen met hen mee op rijden en de kosten delen toen ik  plots mail kreeg  van haar met de prijzen van vliegtuigtickets  Geplaatste afbeelding  

Nu wordt het helemaal te dol; ze praat gewoon volledig niet tegen ons.  Gaat tegen iedereen een praatje maken maar wisselt met ons geen woord  meer (alleen de beleefde kus en meer niet.) Ik weet dat zij en de vrouw  van koppel c ook roddelen over mij, dat zie ik en ze steken het ook niet  onder stoelen of banken. Zoiets voel je ook gewoon aan. Die vrouw van  koppel c dus doet daarom ook al een paar weken vies tegen ons terwijl  dat hiervoor niet zo was.
Mijn mama was gisteren even meegekomen en zei tijdens het buitengaan: "X  steekt het ook niet onder stoelen of banken dat ze jou niet meer in  haar buurt kan verdragen, zoiets ziet zelfs een blinde'

Wij (Koen en ik) hebben intussen besloten niet mee te gaan naar  Frankrijk maar ik wil ook gewoon stoppen met dansen daar.
Geplaatste afbeelding  
Ik ben vandaag gewoon de hele dag door pissed en lastig omdat ik het me  zo erg aantrek dat iemand mijn kop om welke reden dan ook niet meer kan  zien.  
Ik had zo graag blijvend contact gehad met mijn danslerares maar zo kan  het toch ook niet meer?  
Binnenkort volgen we ook privélessen omdat wij erg gefixeerd zijn op een  juiste houding. Wat gaat ze dan doen? Mij helemaal buiten roddelen en  buiten kijken?  

Zouden jullie ermee stoppen in mijn plaats?
Voor alle duidelijkheid: wij zitten zo een acht uur per week in de club  en als er iets te doen is zijn wij meestal ook paraat voor te helpen.  Het is niet zo dat ik een hobby van een uurtje wil opgeven. Het dansen  en de club zijn een deel van ons leven.
Ik vraag me nog altijd af hoe het zover is kunnen komen?  Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 april 2010 - 23:17

Kan je het niet gewoon op de man af vragen waarom zij zo veranderd is?
Het eventueel proberen uitpraten?
het berust misschien allemaal op een misverstand.
Stoppen zou ik zeker niet doen.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 april 2010 - 00:24

als ik je situatie even op mezlf 'plak', in hoeverre dit mogelijk is, weet ik van mezelf dat ik niet met zulk hipokriet gedoe om zou kunnen. Zelf heb ik na 24 jaar definitief vaarwel gezegd tegen mijn moeder omdat er al jaren en jaren zever was. Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik denk dat je goed bij jezelf ten rade moet gaan wat jouw het meeste plezier bezorgt én wat je het meeste kopzorgen bezorgt.
En dan maar afwegen wat het zwaarste doorweegt, de voordelen of de nadelen...

Als je zou kunnen klappen met vrouw a of mss zelfs met vrouw c, communicatie loont altijd beter dan radicale stappen, al is het in het slechtste geval enkel om je eigen geweten te sussen dat je echt wel alles geprobeerd hebt.  Desnoods kan een gesprek met je danslerares mss soelaas bieden.  Misschien heeft zij wel ander uren waar je terecht kan of een andere vereniging. Stoppen zou geen optie mogen zijn, maar maagzweren is dit ook niet waard, vergeet niet dat katten je stress-gehalte kunnen voelen...
In ieder geval niet opkroppen... Ik hoop van harte dat er communicatie mogelijk is, dat zou nog het meeste uithalen, op voorwaarde dat het geen "schijnheilige klap" is.
Veel succes in elk geval, 8 uur per week is heel veel, maar een week telt 48 uur. De beslissing moet echter van jezelf komen.  Sta altijd klaar met een luisterend oor als je wil, hier of via privébericht, zie zelf maar.
Veel moed!
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 april 2010 - 00:28

Tja, je wil er stoppen, dus niks te verliezen... confronteer haar. Vraag haar wat er is, beschuldig niet maar vertel wat je ziet en voelt en vraag haar wat jij hebt misdaan volgens haar. Baat het niet dan schaadt het niet want zo te horen zijn de verhoudingen al helemaal kapot...

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#5 Geplaatst 22 april 2010 - 07:32

Pffffff wat jammer voor jou maar verdorie ,  hebben die mensen niets beter tedoen ze hebben duidelijk teveel vrije tijd en wat ze zaaien zullen ze ooit wel maaien en oogsten .

Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#6 Geplaatst 22 april 2010 - 10:24

Dat heb ik al ooit eens gevraagd en ik kreeg  gewoon het antwoord dat er niets was. Haar man heeft toen lang met mij  op msn gepraat en toen ben ik dat te weten gekomen van dat berichtje.  Dat zij dus niet op de hoogte was dat wij die dag later zouden komen en  mijn danslerares wist het wel.
Daarom was ze toen dus lastig maar ik bedoel dat is toch geen reden.  Geplaatste afbeelding  
Toen heb ik zelfs nog sorry gezegd!  Geplaatste afbeelding  Omdat ik helemaal dacht dat het aan mij lag en  heb ik weet niet hoeveel moeite gedaan (ik ben al helemaal niet goed in  al die sociale interacties, dat kost mij heel veel energie telkens)  zoals telkens zelf het gesprek opstarten, complimentjes geven, grapjes  maken, samen met Koen dingen regelen om buiten de dansschool te doen.  Maar sorry het is compleet eenrichtingsverkeer en ik ben het ronduit  zat. En dan dat demonstratief rare gedrag; die stoel van mij  wegschuiven, gaan fezelen en in mijn richting kijken en grinniken. Het  is gewoon belachelijk kleutergedrag geworden.

En inderdaad, wat vroeger ontspanning was is nu een stresssituatie geworden. Sorry maar ik ga er met een bang hartje naartoe. Een tweetal weken geleden waren zowel koppel a en koppel c niet daar en waren wij op het einde alleen met onze dansleraars. Dat vond ik supergezellig en we waren dan ook pas kwart voor drie 's nachts thuis. Ik heb spijt dat het niet meer is zoals vroeger, vind het erg dat mensen zo jaloers kunnen zijn. :(

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 22 april 2010 - 11:56

ik zou zeker niet stoppen met dansen, dat is wat ze juist wil en haar verder gewoonlinks laten liggen, heb zoiets ooit op werk meegemaakt, en heb haar toen compleeet genegeerd en dat is toen vanzelf gestopt, je moet je niet laten wegjagen door haar, ik zou er naar toe gaan en zeggen dat je genoeg hebt van haar geroddel, dat je hier komt om te dansen en niet voor al die zever, (sorry als ik graf overkom hè :love3: )
veel sterkte ermee

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 april 2010 - 12:11

Stoppen zou ik zeker niet doen.  Stap er gewoon op af en praat met hen.  Zit desnoods eventjes allemaal samen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 april 2010 - 12:31

Als het niet uit te praten valt, en de andere koppels blijven zich als kleuters gedragen, waardoor jullie het plezier in julliehobby dreigen te verliezen, zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere dansclub. Er zijn leuke dansclubs genoeg zou ik zeggen, maar blijf genieten van jullie hobby.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#10 Geplaatst 22 april 2010 - 12:32

Sommige mensen denken toch dat ze nog in de peutertuin zitten,hoor.Dat ze dan gewoon zegt wat er scheelt.Maar ik zou zeker niet weggaan.Dat is wat ze willen en als jij weet dat je niet in fout bent,tja,dan moet je maar echt proberen om daar niet mee in te zitten,alhoewel ik begrijp dat dat moeilijk is.

Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#11 Geplaatst 23 april 2010 - 07:38

Gisteren nog met mijn mama gesproken. Zij zou gewoon aan de andere kant van de zaal gaan zitten hebben en heeft me ook op het hart gedrukt hen in hemelsnaam ook geen kus meer te geven.
Koen daarentegen is poeslief gebleven. Hij is binnengekomen en gaf eerst vrouw c een kus die ik onmiddellijk een vies gezicht zag trekken naar vrouw a (voor alle duidelijkheid: dat mens is dus zestig jaar, ik kan niet begrijpen dat je op die leeftijd nog zo kinderachtig kunt doen! Een vroege vorm van alzheimer misschien? :s ) waarop vrouw c overdreven in haar lach schiet en zegt "oh dat vond ik nu echt waar een goei". Ik bedoel dit is zelfs niet meer negeren, dit noem ik gewoonweg pesten! De rest van de les heeft ze opnieuw haar stoel zelfs van haar eigen man een heel uur lang weggedraaid en met ons opnieuw geen woord gewisseld. Ik heb heel die les hartkloppingen gehad van pure stress en op het laatste kreeg ik ook nog afschuwelijk buikpijn (ik ben maaglijder :( ), de hele nacht heb ik nu weer liggen piekeren en woelen. Ik wil stoppen, Koen niet maar ik voel me net een schoolmeisje nu dat gepest word en vind het echt niet meer leuk. Ik begrijp ook niet dat zoiets blijkbaar zomaar toegestaan is, vrouw c zit nota bene in het bestuur, dat doe je toch niet dan?

knuffelkater
knuffelkater
  • 657 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 23 april 2010 - 09:35

Jij en Koen zouden gezamenlijk op één lijn moeten staan in dit geval, en idd zoals je moeder zegt hun totaal gaan negeren.
Voor jou word dit een onleefbare situatie. Ik heb je al eerder gezegd dat het er op lijkt dat jou aanwezigheid en jou vriendschap als een bedreiging word gevoeld door die 2 andere stellen waardoor ze zo gaan reageren. Ze zullen, bij een confrontatie, alles ontkennen maar ze spelen  met gevoelens.
Jij bent een zeer emotioneel persoon en je voelt je graag gewaardeerd en geliefd. Stel A & C voelen  zich op een hoog voetstuk bij de leiding en waardering van de leiding richting jullie word door hun dus niet op prijs gesteld.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 23 april 2010 - 11:04

ik zou me ook ontzettend slecht voelen. de beste oplossing is natuurlijk om het uit te praten, maar dat moet van 2 kanten komen. Kan je niet eens polsen bij anderen wat er zoal over je wordt verteld? bij de lerares mss? haar gewoon eens vragen of er iets scheelt met koppel a en c omdat ze zo anders doen? ze zullen tegen haar ook wel geroddeld hebben en dan weet je mss wat hun dwars zit. je kan mss vragen of je lerares wil bemiddelen bij dat geprek? dat zal echt helpen om zo'n neutrale persoon erbij te hebben want anders staan zij sterker met hun 2 tegen jou alleen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 23 april 2010 - 12:19

Ik zou eerst en vooral al zorgen dat jij en je partner op 1 lijn staan, zodat dit euvel zich niet in jullie relatie komt mengen, want dat is het helemaal niet waard. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#15 Geplaatst 23 april 2010 - 21:41

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden! Ik heb nog maar eens een mailtje gestuurd naar onze danslerares met de namen van de betreffende personen erin. Heb toch niets meer te verliezen dus het maakt niet uit!
Heb net een sms-je van haar ontvangen dat ze het niet uit haar hoofd kan zitten en heel spijtig vindt. Ze ging ook nog wat van zich laten horen.

Ik ben er echt het hart van in, wij waren zo hecht. Ik vind het oh zo jammer maar ik moet ook mijn gezondheid aan bod laten komen. Ik heb nu een prachtjob die ook energie van mij vraagt, ik kan die slapeloze nachten (als onze dreumes er eens niet is) echt wel missen als kiespijn. :(