Spring naar inhoud

- - - - -

iets raar meegemaakt vandaag

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 22 april 2010 - 06:26

Heel raar. Ik zal mijn neef even een mailtje sturen of hij hier ooit al van gehoord heeft. Hij is een agent.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#17 Geplaatst 22 april 2010 - 07:25

Zou het niet kunnen dat er weer honden gestolen worden en dat ze zo de controle doen opzoek naar gestolen honden ???

Eigenlijk vind ik, dit wel ok hoor zo een controle maar de eerste maal moet dit wel schrikken zijn hoor .

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 22 april 2010 - 07:50

:doh: inderdaad een beetje vreemd

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 22 april 2010 - 07:55

Ik vind het ook maar vreemd, en zeker de manier waarop :s
Ze zullen tegenwoordig alles zoeken om een boete te kunnen geven... Believe me... Maar als ze dan eens iets moeten DOEN, vb de kinderen verwittigen wanneer er een auto-ongeval is gebeurd met hun vader, neeeuh, dat doen ze pas drie dagen later :o

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#20 Geplaatst 22 april 2010 - 08:43

oja Chris, waar ik vannacht nog aan dacht, federale politie rijd meestal 95% toch met donkere kleur wagens, dacht donker blauw maar weet het merk niet meer (ikke en auto's hé)  en lag er een blauw licht op het dash board ?
Maar vind het hoe langer erover nadenkt erg raar vinden.........

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 22 april 2010 - 08:49

Flashemieke zei:

oja Chris, waar ik vannacht nog aan dacht, federale politie rijd meestal 95% toch met donkere kleur wagens, dacht donker blauw maar weet het merk niet meer (ikke en auto's hé)  en lag er een blauw licht op het dash board ?
Maar vind het hoe langer erover nadenkt erg raar vinden.........

Meestal wel donkere wagens, het grappige hier in Aarschot, als je een appelblauw zeegroene wagen (zo een lange dan nog) aan de kant ziet staan, dan weet je hoe laat het is :lachen: echt waar, daar rijden die dus mee in burger! :lachen:

Maar in vind het alleszins ook raar...

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#22 Geplaatst 22 april 2010 - 08:52

Ik vind dat niet slecht.Je kan zo zien dat je honden rashonden zijn,en die worden waarschijnlijk ook veel vlugger gestolen.Dat is toch meer voor jezelf zou ik zo denken.Ik denk niet dat ze het persoonlijk op jou gemunt hebben,hoor.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 22 april 2010 - 08:53

Er worden tegenwoordig redelijk veel honden gestolen (vooral chihuahua en dergelijke), misschien dat ze daarom controleren.

Alicia zei:

Eén ding is wel nieuw voor mij: is de chip voor honden verplicht ondertussen?

Dit staat op de site van het overheid: Sinds 1 september 1998 moeten alle honden (HTML) geïdentificeerd en geregistreerd worden.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#24 Geplaatst 22 april 2010 - 08:58

Zo eigenaardig!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#25 Geplaatst 22 april 2010 - 09:01

Beetje vreemd ja. Als ze er nu eens bij verteld hadden waar ze eigenlijk juist naar op zoek waren..

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#26 Geplaatst 22 april 2010 - 10:27

Misschien kan je inderdaad eens informeren of de politie daar inderdaad DIE dag mee bezig is geweest... dan ben je zeker dat het echte politie was...
MAAR ik moet eerlijk toegeven dat ik deze controles niet slecht vind!
Je moet maar eens een hond van straat halen (zelf meegemaakt) en de chip blijkt niet aangepast te zijn aan het juiste adres/eigenaars...
Ik ben toen een paar gemeenten verdergereden, naar het aangegeven adres... die mensen hadden hun dier afgestaan maar dat hondje herkende die mensen nog wel... Ik kan je vertellen dat dat niet fijn was!
Zielig voor het hondje hoor! Dus ik snap dat jij die controle niet fijn vond, maar ik vind het wel een nuttige controle... Trouwens, we weten allemaal dat er af en toe wel gestolen hondjes bijzitten... op die manier kan men dat opsporen he... Ik zou het langs de positieve kant bekijken en naar het welzijn van de honden zien! :twisted:

Bewerkt door Nadine, 22 april 2010 - 10:28.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#27 Geplaatst 22 april 2010 - 10:58

Als ik van jou was, bracht ik dit onmiddellijk in orde. Je meldt je aan bij het politiekantoor, en je weet direct of de zaak juist is of het om oplichters gaat!
Er worden héél véél honden gestolen, vooral rassen zoals de jouwe. Worden doorgevoerd naar Polen ed, om in de broodfokkersfabrieken "dienst te doen".

Het kan ook zijn dat het een actie is van de politie. En dan vind ik het eigenlijk ook eens nuttig werk van hen. Héél véél honden zijn nog steeds niet gechipt. 5/10 honden die bij ons als gevonden in het asiel binnenkomen zijn helaas nog niet gechipt!

2 jaar geleden is in de gemeente waar het asiel gelegen is zelfs de wijkagent rondgegaan, ieder huis waar een hond aanwezig was heeft controle gehad. Controle op chip. Mensen waarbij de hond niet gechipt was, hadde neven de tijd om dit in orde te brengen, anders hadden ze een boete van 250 euro.

Je kan de adreswijziging doorgeven via BVIRH.
Hier hun site, zo kan jij ook ens checken naar hun gegevens, gewoon de honden hun chipnr ingeven.
abiec-bvirh

Hou ons op de hoogte of hun verhaal klopt ;)

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#28 Geplaatst 22 april 2010 - 11:09

Het is wel goed dat ze controleren maar ik vraag mij af of dat er geen andere zaken zijn waar ze beter proriteit aan zouden geven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 22 april 2010 - 11:29

Wel raar de manier waarop ze je tegen hielden, ik zou toch ook meer uitleg verwacht hebben. En het is toch een kleine moeite om direct te zeggen dat ze van de politie zijn i.p.v. enkel hun badge te tonen :catnoknow . De controle op zich vind ik dan niet slecht, zeker naar de vakantie periode toe, want er zullen weer heel wat hondjes ergens achter gelaten worden :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#30 Geplaatst 22 april 2010 - 11:29

Ik heb een mail terug gehad van mijn neef. Het is elke gemeente die zelf prioriteiten stelt op gebied van huisdieren. Dus daarover kan hij zelf niet oordelen.
Maar het kan goed zijn dat er veel van die honden gestolen worden en dat ze dat extra controleren.