iets raar meegemaakt vandaag
#16 Geplaatst 22 april 2010 - 06:26
#17 Geplaatst 22 april 2010 - 07:25
Eigenlijk vind ik, dit wel ok hoor zo een controle maar de eerste maal moet dit wel schrikken zijn hoor .
#19 Geplaatst 22 april 2010 - 07:55

Ze zullen tegenwoordig alles zoeken om een boete te kunnen geven... Believe me... Maar als ze dan eens iets moeten DOEN, vb de kinderen verwittigen wanneer er een auto-ongeval is gebeurd met hun vader, neeeuh, dat doen ze pas drie dagen later

#20 Geplaatst 22 april 2010 - 08:43
Maar vind het hoe langer erover nadenkt erg raar vinden.........
#21 Geplaatst 22 april 2010 - 08:49
Flashemieke zei:
Maar vind het hoe langer erover nadenkt erg raar vinden.........
Meestal wel donkere wagens, het grappige hier in Aarschot, als je een appelblauw zeegroene wagen (zo een lange dan nog) aan de kant ziet staan, dan weet je hoe laat het is

Maar in vind het alleszins ook raar...
#22 Geplaatst 22 april 2010 - 08:52
#23 Geplaatst 22 april 2010 - 08:53
Alicia zei:
Dit staat op de site van het overheid: Sinds 1 september 1998 moeten alle honden (HTML) geïdentificeerd en geregistreerd worden.
#25 Geplaatst 22 april 2010 - 09:01
#26 Geplaatst 22 april 2010 - 10:27
MAAR ik moet eerlijk toegeven dat ik deze controles niet slecht vind!
Je moet maar eens een hond van straat halen (zelf meegemaakt) en de chip blijkt niet aangepast te zijn aan het juiste adres/eigenaars...
Ik ben toen een paar gemeenten verdergereden, naar het aangegeven adres... die mensen hadden hun dier afgestaan maar dat hondje herkende die mensen nog wel... Ik kan je vertellen dat dat niet fijn was!
Zielig voor het hondje hoor! Dus ik snap dat jij die controle niet fijn vond, maar ik vind het wel een nuttige controle... Trouwens, we weten allemaal dat er af en toe wel gestolen hondjes bijzitten... op die manier kan men dat opsporen he... Ik zou het langs de positieve kant bekijken en naar het welzijn van de honden zien!

Bewerkt door Nadine, 22 april 2010 - 10:28.
#27 Geplaatst 22 april 2010 - 10:58
Er worden héél véél honden gestolen, vooral rassen zoals de jouwe. Worden doorgevoerd naar Polen ed, om in de broodfokkersfabrieken "dienst te doen".
Het kan ook zijn dat het een actie is van de politie. En dan vind ik het eigenlijk ook eens nuttig werk van hen. Héél véél honden zijn nog steeds niet gechipt. 5/10 honden die bij ons als gevonden in het asiel binnenkomen zijn helaas nog niet gechipt!
2 jaar geleden is in de gemeente waar het asiel gelegen is zelfs de wijkagent rondgegaan, ieder huis waar een hond aanwezig was heeft controle gehad. Controle op chip. Mensen waarbij de hond niet gechipt was, hadde neven de tijd om dit in orde te brengen, anders hadden ze een boete van 250 euro.
Je kan de adreswijziging doorgeven via BVIRH.
Hier hun site, zo kan jij ook ens checken naar hun gegevens, gewoon de honden hun chipnr ingeven.
abiec-bvirh
Hou ons op de hoogte of hun verhaal klopt

#28 Geplaatst 22 april 2010 - 11:09
#29 Geplaatst 22 april 2010 - 11:29

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat

#30 Geplaatst 22 april 2010 - 11:29
Maar het kan goed zijn dat er veel van die honden gestolen worden en dat ze dat extra controleren.