Spring naar inhoud

- - - - -

vraag ivm leiband

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_scalea_*
Guest_scalea_*

#1 Geplaatst 22 april 2010 - 10:10

Ik ben de afgelopen weken een paar keer met één van onze katten gaan "wandelen". Ze heeft een tuigje met zo'n leibandje van ongeveer één meter. Het wandelen gaat relatief vlot, maar ze blijft vaak even staan. Doordat de leiband maar één meter is moeten mijn vriend en ik dan ook blijven staan. Daarmee dat ik nu een rollijn wil kopen, zo eentje die automatisch op en af rolt.

In de lokale dierenwinkel hebben ze wel enkele modelletjes, maar ik zit met twee vragen. Enerzijds hebben de modellen voor kleine honden maar 3 meter lijn. Is dat wel lang genoeg? Anderzijds zijn de kleinste modellen geschikt voor honden tot 12 kg. Onze kat weegt echter maar 4kg. Gaat zij wel genoeg kracht hebben om een lijn die geschikt is voor honden tot 12 kg uit te trekken?

Heeft er hier iemand ervaring met zo'n rollijn bij zijn kat? En zo ja, welk model gebruik jij dan en waar heb je dit kunnen kopen?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 april 2010 - 10:15

Ik heb de mijne op de markt gekocht, kleinste model, 5m lang. gaat perfect :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 22 april 2010 - 11:09

Ik heb ook zo'n rollijn en dat gaat goed hoor! ;)

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#4 Geplaatst 22 april 2010 - 12:24

Ik heb 2 chihuahua's en vond zon rollijn van 3m ook te kort.
Ik heb de flexi comfort 1 dat is voor honden tot 12kg, dan hebben ze toch 5m...
De kleinste weegt 2,5kg en de grootste 4kg en ze hebben kracht genoeg hoor om de lijn uit te trekken, er staat maar weinig spanning op.
Ik gebruik ze al vanaf ze pup zijn, eerst dacht ik ook van oei, zon klein ding, hij zou toch niet gaan vliegen aan die lijn :LOL:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 22 april 2010 - 15:50

:geluk: :geluk:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#6 Geplaatst 22 april 2010 - 15:54

Ik heb ook 2 flexi comfort uitloop lijnen van 5m en dat is genoeg, ik wil niet dat ze te ver kunnen weglopen, ik gebruik het hier om ze de tuin gewoon te maken en ik gebruik het ook voor onze shih tzu hondje. :thumb:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#7 Geplaatst 23 april 2010 - 06:27

Ik wou niet speciaal een ander topic openen,maar wou toch even vragen waarom men bij een kat niet gewoon de lijn aan de halsband kan bevestigen.Is hun nek daarom te zwak ofzo?Wou gewoon efkens weten omdat ik de mijne het tuigje niet aankrijg :oops:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 23 april 2010 - 07:52

sandra25 zei:

Ik wou niet speciaal een ander topic openen,maar wou toch even vragen waarom men bij een kat niet gewoon de lijn aan de halsband kan bevestigen.Is hun nek daarom te zwak ofzo?Wou gewoon efkens weten omdat ik de mijne het tuigje niet aankrijg :oops:

Ik denk dat dat is omdat ze daar nogal snel uit zouden kunnen. Allee bij ons Anaïs merk ik da toch als die wat tegenstribbelt, zou dat kunnen uitschuiven. Dus het lijkt me veiliger, een tuigje en uiteraard ook aangenamer voor de poezel :)

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#9 Geplaatst 23 april 2010 - 09:52

Inderdaad, als ze schrikken van iets of gewoon bang zijn, dan wringen ze zich daar ongelooflijk snel uit!  Je gelooft je ogen niet hoe flexibel en snel die dan kunnen zijn... Dus best geen risico's nemen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 april 2010 - 19:01

Als ze eruit willen kunnen ze zich zelfs uit een tuigje krijgen, dus een halsbandje alleen is echt onvoldoende voor een poes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 26 april 2010 - 09:46

een volwassen poes kan zelfs een lijn hebben voor middelgrote honden .... onze flexi is 8m maar voor gewoon in de tuin rond te lopen heb ik een hele lange koord (gekocht bij dierenzaak- tuincenter holvoet in hulste)

als een kat verschiet kan hij ook een tuigje uitkrijgen ....dus toch regelmatig eens gaan kijken naar de poes.
Ik moet zeggen onze kater loopt vaak zonder toezicht in de tuin aan zijn tuigje... als er iets is zoals bv dat hij ergens aan struiken vasthangt roept hij wel... en blijft mooi wachten tot we hem gaan losmaken.toch wil ik benadrukken om regelmatig even te kijken naar de kat.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#12 Geplaatst 26 april 2010 - 15:08

Mja,zelf met een tuigje durf ik niet ver gaan met hem over straat.Ik heb altijd het idee dat als hij zou verschieten ik niet meer zou weten wat te doen met een poezel in mijn nek :oops:

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 26 april 2010 - 16:56

sandra25 zei:

Mja,zelf met een tuigje durf ik niet ver gaan met hem over straat.Ik heb altijd het idee dat als hij zou verschieten ik niet meer zou weten wat te doen met een poezel in mijn nek :oops:

je hoeft toch niet met een tuigje OVER straat... keisha onze 8 jarige kater heeft zijn tuigje om om gewoon eens in de tuin te gaan daaraan hangt een koord van aantal meter... en die wordt aan het uiteinde over een ijzeren pin geschoven .. zodat de kater ook kan genieten van de tuin zonder dat we steeds moeten bang zijn dat hij op straat zou lopen.. natuurlijk zien dat hij/zij niet over een afsluiting kan springen.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#14 Geplaatst 26 april 2010 - 18:00

Ik heb geen tuin :oops:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 26 april 2010 - 18:14

Ik heb ook zo een kleine van 5 m, gaat prima. Al heb ik ze nog niet zo vaak gebruikt :goofy: 't zijn nogal bangeriken hier :ha

Geplaatste afbeelding