Spring naar inhoud

- - - - -

kleurbepaling poesjes van Sanneke ????

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#31 Geplaatst 28 april 2010 - 19:48

waarom heb je bij laboklin de pkd laten doen via bloed en niet via swab? via swab is goedkoper daar.

sorry beetje oftopic was dat :oops: lees topic wel maar heb geen verstand van de point... ja lilac point en chocolate point lukken me nog maar jou pointjes? moeilijk hoor :oops:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#32 Geplaatst 28 april 2010 - 20:47

britjes zei:

waarom heb je bij laboklin de pkd laten doen via bloed en niet via swab? via swab is goedkoper daar.

sorry beetje oftopic was dat :oops: lees topic wel maar heb geen verstand van de point... ja lilac point en chocolate point lukken me nog maar jou pointjes? moeilijk hoor :oops:

Mijn dierenarts adviseerde om toch bloed te prikken. Dat vind hij nog steeds betrouwbaarder. Hij werkt nooit met swabs, vind ze onbetrouwbaar.
Zelf heb ik het ook nog nooit gedaan, dus wordt het afwachten hoe het zal lopen.  Ik had ook nooit de prijs opgevraagd, nu dus wel een goed gekeken op de facturen en vergeleken.... :oops:

Pointjes zijn normaal niet zo moeilijk hoor.
Veel verschil met de gewone klassieke kleuren zit er niet in. Je ziet het op 4 weken meestal wel goed.
Maar nu ik me waag aan silvers is dit nieuw voor mij.
En nu Enrico chocolat drager is, maakt dat het er niet gemakkelijker op.
Nu zit ik met torties in zwart en chocolat en ook daar heb ik minder ervaring mee.
Maar het is wel boeiend als je met een dna test kan checken of je goed of fout zat in de kleurbepaling. Daar kan ik zelf veel uit leren en kan ik correct verder werken, anders is het maar gissen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 28 april 2010 - 20:54

[quote name='Marieke'][quote name='feroesti']
Eind dit jaar wil ik de combinatie maken van Elliot met Estelle.
quote]

:LOL: :dancer: Dat is iets zeker om naar uit te kijken! Ik vind jullie Elliot een prachtkater! Ik ben al reuzebenieuwd om "werk" van hem te kunnen zien :) [/quote]

Speciaal voor jou pas genomen foto's van Elliot !!!
Lief hé van mij ???
Hij is al mooi groot, maar nog een echt kitten van manieren. Totaal nog niet rijp. Deze zomer wordt hij getest en hopelijk als alles goed gaat is hij dan tegen de winter wel dekrijp. Dan mogen Oilily en Estelle bij hem op visite.
Momenteel heeft hij zijn kittenvacht verloren (en nog aan 't verliezen) en is hij absoluut niet showklaar. Soms is hij net een schaap en ik moet nu dagelijks borstelen. Met dat warme weer wordt de vacht er niet beter op...
Hij is morgen 1 jaar !!!!!

Bijgevoegde thumbnails

• Elliot 005.jpg
  • Elliot 006.jpg
  • Elliot 008.jpg
  • Elliot 010.jpg
  • Elliot 014.jpg

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#34 Geplaatst 28 april 2010 - 21:06

feroesti zei:

Mijn dierenarts adviseerde om toch bloed te prikken. Dat vind hij nog steeds betrouwbaarder. Hij werkt nooit met swabs, vind ze onbetrouwbaar.
Zelf heb ik het ook nog nooit gedaan, dus wordt het afwachten hoe het zal lopen. Ik had ook nooit de prijs opgevraagd, nu dus wel een goed gekeken op de facturen en vergeleken.... :oops:

Pointjes zijn normaal niet zo moeilijk hoor.
Veel verschil met de gewone klassieke kleuren zit er niet in. Je ziet het op 4 weken meestal wel goed.
Maar nu ik me waag aan silvers is dit nieuw voor mij.
En nu Enrico chocolat drager is, maakt dat het er niet gemakkelijker op.
Nu zit ik met torties in zwart en chocolat en ook daar heb ik minder ervaring mee.
Maar het is wel boeiend als je met een dna test kan checken of je goed of fout zat in de kleurbepaling. Daar kan ik zelf veel uit leren en kan ik correct verder werken, anders is het maar gissen.

met swab doe je gewoon lekker zelf laboklin hoeft helemaal niet via de dierenarts te doen je kan zelf alles opvragen en je krijgt alles keurig thuis zo doe ik het ;) .

ach wie weet waag ik me eens aan point maar dan met mijn choc poes die draagt point maar ik waag me (nog) niet aan die kleuren die jij nu doet hoor :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#35 Geplaatst 28 april 2010 - 21:30

Wij zijn ook eerst met klassieke kleuren begonnen hoor.
Onze eerste poes was ons Naomi (blauw tortie) en dus kregen we bij de eerste nestjes lilac, blauw en créme en lilac tortie en bleu tortie.

De pointjes waren pas 2 jaar later en zeker niet van de kwaliteit van nu.
Het is altijd onze bedoeling geweest om klassieke pointjes te fokken.
Maar soms krijg je een verrassing en blijkt een aangekocht kitten toch niet de kleur van de stamboom te hebben. Of krijg je ineens toch een verrassingsnestje, waarvan de kleurtjes onverwachts kwamen.
Dan volgt er weer een nieuwe uitdaging en ontdekking van andere nieuwe kleuren.
Toch blijf ik het meest houden van torties en rood en créme in de colorpoints. Die kleuren vond ik altijd al het mooist.

Maar ook een rode brit / britannica vind ik schitterend !! Ik zou zo graag eens een mooie rode poes fokken.
Alleen vind ik het moeilijker te combineren met de points vanwege de oogkleur. Dus echt rood fokken zit er hier niet in helaas, of het moet toeval zijn met een pointdrager.
Het blijft kiezen waarin je verder gaat. Alles gaan combineren lijkt me niet verstandig, je kan niet alles willen hé.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 28 april 2010 - 21:33

Hier heb ik geen verstand van, maar zal wel eens meelezen.

P.S.: niet verkeerd bedoeld hoor, maar wat kijkt dat eerste kitten scheel op die eerste foto :oops: :love3:
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#37 Geplaatst 28 april 2010 - 21:34

ik vind een goed gekleurde chocpoint erg mooi. ik zou best wel eens een cremepje willen zien in point dan volgens mij is het moeilijk zien tussen rood en creme..

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#38 Geplaatst 28 april 2010 - 21:38

Mieke zei:

Hier heb ik geen verstand van, maar zal wel eens meelezen.

P.S.: niet verkeerd bedoeld hoor, maar wat kijkt dat eerste kitten scheel op die eerste foto :oops: :love3:

:ha :ha
Neen hoor. Dat is normaal.
Kittens mogen wel scheelkijken, net als kleine baby's dat ook doen.
De oogspiertjes zijn op die leeftijd nog niet helemaal vast en het is normaal dat ze soms eens scheelzien.
Eens ze wat ouder zijn verdwijnt dit.
Vind ik wel een zeer grappige opmerking :ha

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#39 Geplaatst 28 april 2010 - 21:46

britjes zei:

ik vind een goed gekleurde chocpoint erg mooi. ik zou best wel eens een cremepje willen zien in point dan volgens mij is het moeilijk zien tussen rood en creme..

Bij kittens is dat inderdaad niet zo gemakkelijk. Als je kan vergelijken wel. De redpointjes hebben een neusje alsof ze in de tomaten soep gevallen zijn, bij créme points is dat veel lichter. Redpoint kleuren ook iets sneller in, hun maskertje wordt sneller duidelijk dan créme points.
Het is nog moeilijker als ze ook nog eens tabby zijn...

Maar dit is ook zo bij de klassieke kleuren, het verschil tussen een rood kitten en een créme kitten is ook niet zo gemakkelijk. Soms heb je hotcréme en dat lijkt ook weer op rood...

Geplaatste afbeelding       Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Hier zie je dat het middenste kitten créme point is, de andere twee redpoint.  In mijn fotoalbum staan er meer foto's zodat je het verschil ziet. Rood is een warme kleur, créme een koude kleur. Dus een redpoint moet echt warm rood zijn...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#40 Geplaatst 02 mei 2010 - 16:37

Ondertussen kreeg ik een mailtje dat de testkits verzonden zijn van Australië. Ik ben zeer benieuwd !!!
Ik gok op chocolat tortie silver tabby point en lilac tortie silver tabby point. Beiden hebben nu toch dat tabby-randje om de neus...

Bijgevoegde thumbnails

• P5020817.JPG
  • P5020815.JPG

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:39

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#42 Geplaatst 03 mei 2010 - 11:28

Ze zijn in ieder geval heel mooi :love: :love: :love:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:22

De kittens zijn natuurlijk schattig, maar oooooh Elliot :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 05 mei 2010 - 09:39

Bedankt om nog eens fototjes van Elliot te plaatsen :) ;) . Vind ik altijd erg leuk :) . Amaaaai, en wat een prachtkater is jullie Elliot! :heart: Ik vrees dat ik alweer verliefd ben... :love3:

Bewerkt door Marieke, 05 mei 2010 - 09:41.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#45 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:43

De testkits zijn vandaag in de bus gevallen.
Voor het ene kitten hoef ik de test niet te doen, zij is gewoon lilac tortie silver tabby point. Dat is nu zeer duidelijk.
Voor het andere kitten doe ik de chocolat test. Bij haar twijfel ik nog steeds of ze nu chocolat of seal is. Voorlopig denk ik toch meer aan seal tortie silver tabby point. De test moet duidelijkheid brengen.
Voor Elliot doe ik de pkddna test.
Ik ben zeer benieuwd hoe het zal verlopen en of ik snel de resultaten heb.