Spring naar inhoud

- - - - -

Bengaaltje breekt het kot af ;-)

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 april 2010 - 12:55

dag iedereen,

sinds september hebben wij Nelson onze bengaal bij ons.   Hij is nu een jaar en twee maanden.  We wisten op voorhand dat we een hevig temperament in huis gehaald hadden maar mijn vriend denkt dat het soms wat veel is.  Ik heb er totaal geen problemen mee maar we kunnen dus niets van decoratie, vazen, planten e.d. zetten of hij breekt het af om ermee te kunnen spelen.  Hij kan ook buien hebben dat hij rent en springt en zelfs zonder overdrijven met zijn kop tegen de muur zou lopen van zottigheid :goofy:
Nu vroeg ik me dus af of ik hem misschien niet tekort doe op de één of andere manier?  Hij mag door het hele huis crossen maar kan voorlopig niet buiten, we zijn er wel mee bezig om de tuin af te maken.  
Of, omdat ik een hele dag ga werken, dat hij misschien te weinig aandacht krijgt en ik er 's avonds nog meer mee bezig moet zijn?   :catscratchhead
Wie heeft er nog zo hevige poezen in huis en kan me misschien een beetje raad geven.  
Ik vind zijn opvallende aanwezigheid super maar ik zou er toch zeker van willen zijn dat hij wel gelukkig is en dat het afbreken en prutsen enzo geen blijk van ongenoegen is.  
Ik ben namelijk helemaal gewonnen voor zo van die hevige poezen en zou er graag in de verre toekomst nog een abessijntje bij willen maar voorlopig vindt mijn vriend hem te druk.  :(  
groetjes

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 april 2010 - 13:54

:geluk: :geluk: :geluk: , kan je helaas niet echt raad geven
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#3 Geplaatst 22 april 2010 - 14:04

Een goede kennis van mij heeft enkele Bengalen.
Het is héél normaal dat Bengalen zo hevig zijn!! Ze slopen bij wijze van spreken je héle huis! Je doet er goed aan om hem je hele huis ter beschikking te stellen, Bengalen hebben dit nodig! Het blijven ook actieve katten! Met ouder te worden gaan hun Bengalenstreken er niet uit :d !
Bengalen zijn ook gek op water! Mss als de tuin afgemaakt is kan je een waterpartij voorzien...
Ook goede klimmogelijkheden voorzie je best.
Je kan mss ook tips opsteken op het Bengalenforum www.bengalenforum.nl

Ook leuk is dit, mijn vriendin haar Bengalen gaan er met momenten van de dag echt hun streken in uitleven, kost wél wat geld...
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door griffel1977, 22 april 2010 - 14:07.
Reden van bewerken: Foto bijgevoegd

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 22 april 2010 - 14:09

Amai.. ik ken niets van Bengalen maar heb wel al gehoord dat het normaal is dat ze zo hevig zijn, hopelijk vinden jullie een oplossing! :geluk:

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 april 2010 - 14:27

oh dan gaat hij plezier beleven in de tuin, we hebben nl een grote vijver en twee kleine watervalletjes, jammer genoeg is dat waarschijnlijk slecht nieuws voor de vissen :x  
Oh en dat speelgoed, kan je dat overal kopen?  Heb het precies nog nooit gezien...  Ik heb er wel beetje geld voor over, als hij zich maar kan uitleven, da vind ik wel echt belangrijk.  
We hebben ook een grote krabpaal ze, maar dat lijkt toch niet voldoende te zijn.  
Alvast bedankt voor de reactie

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#6 Geplaatst 22 april 2010 - 14:27

is hij gecastreerd? Wij hadden namelijk ook zo'n hyperactief gevalletje rondlopen, alles wat los stond moest eraan geloven, en hij sprong/rende altijd het volledige kot rond, alles wat in de weg stond, knal omver.
Maar sinds zijn castratie is dat fel gebeterd. Hij heeft nog wel eens van die momenten, maar echt veel minder, hij is nu een echte knuffel geworden ;)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 22 april 2010 - 14:30

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#8 Geplaatst 22 april 2010 - 14:38

ik weet het niet, maar misschien een vriendje zodat ze zich op elkaar kunnen concentreren in plaats van op de meubelen? (of er wordt dubbel zoveel gesloopt, dat is natuurlijk een risico :ha )

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 april 2010 - 14:40

ja sinds oktober is hij gecastreerd maar echt veel rustiger is hij daar nu niet van geworden.  Hij is ook een superlieve knuffel hoor, maar hij heeft gewoon ook vele drukke momenten en die zijn soms echt te gek voor woorden :goofy: grappig om te zien ....................als er niets sneuvelt :d

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 22 april 2010 - 15:03

ja ik heb met het idee gespeeld om een tweede hevig ding in huis te halen.  Ik ben alleen bang dat, als het nog erger wordt, ik één van de twee moet wegdoen van mijn vriend en ik ken mezelf, dat krijg ik niet over mijn hart  :onzeker:   Als ik één in huis haal, is het echt voor het leven  :love3:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 22 april 2010 - 15:08

Ciske zei:

Als ik één in huis haal, is het echt voor het leven  :love3:

En terecht!
Veel succes met je liefste hevige kat ^^

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 22 april 2010 - 16:50

veel succes!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding