Spring naar inhoud

- - - - -

Politiek

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
henny
henny
  • 1.601 berichten

#1 Geplaatst 22 april 2010 - 13:13

Liberalen stappen uit kabinet België - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland]

Zo...nu zitten de Nederlanders en de Belgen 'in hetzelfde schuitje'.

Henny

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 22 april 2010 - 13:19

ja idd, wat een nest toch!!!! binnenkort wordt gans leuven nog franstalig :trance: :trance: ...... dat betekent weer maar es gaan stemmen zeker .........
Afin, deze keer ben ik voor 100% zeker op wie zulle!!! man man, al dat gedoe!!!!!!!!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 22 april 2010 - 13:20

Pfff... Prutsers :o

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#4 Geplaatst 22 april 2010 - 13:21

pfff...lang leve ons Belgenlandje *ahem*

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 april 2010 - 15:02

Tja dat was te voorspellen

Geplaatste afbeelding

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#6 Geplaatst 22 april 2010 - 15:04

Wat een gedoe, je zou voor minder die politiek spuugzat worden.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 22 april 2010 - 15:45

Als dit land geen 3 landstalen had zou die miserie er allemaal niet zijn. Wat is dat toch altijd voor een zever tss de vlamingen en walen. Als die op het gouvernement mekaar nog niet begrijpen, laat staan dat de gewone mens het kan, of mss moet de gewone mens maar eens het voorbeeld geven. We zijn tenslotte allemaal belgen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 22 april 2010 - 15:52

:o :o :o

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 22 april 2010 - 16:32

Damn. Ik heb de pot verloren. Ik dacht dat ze het minder lang gingen uithouden :ha

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 22 april 2010 - 17:53

Bende incompetente poenscheppers, bah om te kotsen. :r
En het voetvolk (wij  dus) heeft echt geen kl**en te vertellen.
Bek houden en betalen voor de flaters van onze leidinggevers, dat mogen we nog ja.
Toen ik het deze morgen las moest ik hierom toch ff lachen maar naarmate de dag vordert is het helemaal niet komisch meer.
"Vive la Belgique" ....of was het "Allons enfants de la patrie e e" volgens Leterme? :ha
Geplaatste afbeelding

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#11 Geplaatst 22 april 2010 - 18:22

Allemaal de zelfde. Zakkenvullers, straks weer veel beloftes, blowing in the wind. maar het word toch nooit niks. Splits belgie en voeg ons bij Nederland. Dan spreken we een taal. Op bepaalde vlakken zou het voor ons voordeliger zijn.
Maar ja het word hier toch nooit iets, we zullen het maar weer slikken. :evil:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 22 april 2010 - 19:15

catherine zei:

Als dit land geen 3 landstalen had zou die miserie er allemaal niet zijn. Wat is dat toch altijd voor een zever tss de vlamingen en walen. Als die op het gouvernement mekaar nog niet begrijpen, laat staan dat de gewone mens het kan, of mss moet de gewone mens maar eens het voorbeeld geven. We zijn tenslotte allemaal belgen.

Sorry, maar ik ben nooit een belg geweest en zal het ook nooit worden. Een belg, dat bestaat niet eens.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#13 Geplaatst 22 april 2010 - 21:39

Ik ben Antwerpenaar. Dan Vlaming. Dan Europeaan. Dan Wereldburger. Dan Belg :x

(en dat heeft niets met tegen Wallonië ofzo te maken hoor, maar 't is toch een andere cultuur en ik heb er weinig voeling mee)

Bewerkt door Vosse, 22 april 2010 - 21:40.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 23 april 2010 - 00:07

Hier zitten precies rasechte vlamingen tss. Dat ze het land maar splitsen dan zal het nog allemaal erger worden. En in die andere cultuur (walen) zitten ook goede mensen hoor. En idd een belg bestaat  binnekort niet meer met al die vreemde nationaliteiten die hier binnenwaaien in ons land.

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#15 Geplaatst 23 april 2010 - 00:37

Oy, sta mij toen om even op mijn zaag en klaag kratje te stappen.

*zucht* Vorig jaar was het al van dat. Het was te verwachten. Ik vraag meneige af wie altijd op die mensen blijft stemmen? Democratie was het toch, niet?

Wij hebben te veel ministeries en parlementen. Als ze daar eens grote kuis houden en een paar van die mannen die hun werk niet doen en blijven aanmodderen, hun mandaat afnemen en dat veel te hoge loon eens terug in de mensen van België investeren.

En dat ze ook eens die kopstukken die vanalles beloven tijdens de verkiezingen en dan achteraf van mandaat of plaats veranderen, hun mandaat afnemen. Ge wordt verkozen voor een plaats of functie, beoefen die dan ook uit. Als mijne baas mij aanneemt voor in de verkoop te staan moet ik ook niet vriendelijk op zijne bureau gaan zitten omdat dat meer verdient.

Moest ik morgen mijn werk doen zoals zij het doen (lees veel bla bla bla maar geen resultaat), stond ik al lang op straat.

Vorige verkiezingen zijn er duizenden uit mijn kanton niet gaan stemmen. Ik zeg niet dat dit een oplossing is, misschien niet - misschien wel hetzelfde als een blancostem maar dan zouden ze misschien eens het signaal krijgen dat wij het beu zijn.

Ik moet lang werken voor mijn zuurverdiende centjes, waarvan mijne baas een hoge loonlast heeft en veel moet betalen aan vaderke staat terwijl ze nog eens van mij 25% van mijn loon afnemen.

En voor wat te betalen? Onze fameuze wegen? Ons perfect twee-talig Koningshuis? De ministers hun hoge lonen?

*diepe zucht* Het probleem zit hem zozeer niet tussen de mensen onderling maar tussen de politiekers van dit land.

But life goes on :)

Ieder landje zijn problemen en geneugden hé.

En om af te ronden met een positieve noot: we hebben een super gezondheidszorg!