Spring naar inhoud

- - - - -

de liefde is over

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 april 2010 - 13:35

sinds boo'ke gecastreerd is, is het weer oorlog in huis. het lijkt wel of we terug bij af zijn :catscratchhead
in het begin zat samaya te blazen en te grommen naar hem, we stelden ons toen niet al teveel vragen aangezien boo'ke waarschijnlijk gek rook. maar nu blaast ze soms nog naar boo'ke. of ze gaan weer vechten, met zo af en toe ook een akelige meeeeeeuuuuw!!! erbij...
de feliway steekt al terug in maar heeft in mijn ogen niet ZO veel effect. boo'ke is gelukkig een heel lieve kat. daarmee bedoel ik: hij probeert nog heel veel te knuffelen met samaya, hij heeft haar gisteren ook wat likjes gegeven. als samaya hem mept, mept hij wel terug :) hij daagt haar ook nog altijd uit, maar dat heeft hij ook altijd gedaan.
nu weet ik niet goed of ik me nu zorgen moet maken of niet, soms lijkt het echt of de liefde over is :( ik heb de indruk dat ze ook meer afstand van elkaar houden.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 23 april 2010 - 13:38

Oei Anne..., vanaf wanneer is het begonnen? Ik denk vorige week of de week daarvoor?

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 april 2010 - 13:40

hij is gecastreerd op 9 april denk ik

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 23 april 2010 - 13:41

Dus dan is het al 2 weken echt oorlog?
Af en toe kan er wel eens een gevecht zijn... en ook als Boo'ke juist van de da terug is dan hangt er vreemde geur aan en dan zou het normaal zijn dat Samaya boos is....

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 april 2010 - 13:45

het is al minder intens oorlog, dat wel, maar ik kan niet meer zeggen dat het nog goeie vriendjes zijn. bvb samaya ligt dan op de poef te slapen en boo'ke kruipt er dan zo bij, maar het duurt niet lang of samaya staat op en wandelt weg. of als ik lang uitslaap en ze dus op de gang en zo zitten, dan hoor ik ze soms ook vechten. vandaag bleef het voorlopig nog vrij rustig maar, ik weet niet...

in het begin maakte ik mij ook nog geen zorgen maar we zijn nu toch al een hele tijd verder, naar de da kan hij nu toch niet meer ruiken. daarvoor was er zo geen sprake van gevechten. wel wild spelen maar niet zo... het lijkt bozer.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 23 april 2010 - 13:55

Die geur gaat er inderdaad niet meer aan hangen, maar je zegt wel dat het iets minder is geworden, dus dat is wel een goed teken, geef ze nog wat meer tijd en dat zal wel in orde komen. ;)
Ik zou als ik van jouw was wat extra aandacht geven aan Samaya. ;)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 23 april 2010 - 14:53

je zegt dat hij pas 2 weken geleden gecastreerd is? dan heeft het meer tijd nodig zullen nog steeds hormoontjes zijn van hem. duurt ongeveer een week of 6 voordat, dat over is. ik denk helaas voro jou dat je nog meer geduld moet hebben

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 23 april 2010 - 15:04

britjes zei:

je zegt dat hij pas 2 weken geleden gecastreerd is? dan heeft het meer tijd nodig zullen nog steeds hormoontjes zijn van hem. duurt ongeveer een week of 6 voordat, dat over is. ik denk helaas voro jou dat je nog meer geduld moet hebben

Maar het is Samaya die boos is en Boo'ke daagt uit maar dat was ervoor ook.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 april 2010 - 15:11

oei dat is minder.
hoop dat het snel terug omdraait.
:geluk: :geluk: :geluk:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#10 Geplaatst 23 april 2010 - 15:22

Solotje zei:

Maar het is Samaya die boos is en Boo'ke daagt uit maar dat was ervoor ook.

j dat weet ik, ik kan lezen ;) ... de rangorde word ook anders. ook katten kennen rangordes. zo zijn bijvoorbeeld open poezen met kittens het hoogste in rang in een roedel. zo zijn (en in dit geval was) een kater die open (was) hoger in rang dan een poes... nu is kater geholpen hormonen veranderen dus hij ruikt WEL anders... het heeft echt meer tijd nodig.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 april 2010 - 15:25

ok :) ik weet nu wel niet of samaya of boo'ke ervoor hoogst in rang was. ik zal nog wat meer geduld hebben dan, ik dacht dat twee weken toch al wel een tijdje was. wat vervelend zeg, we staan dus echt terug bij af

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 23 april 2010 - 15:30

britjes zei:

j dat weet ik, ik kan lezen ;) ... de rangorde word ook anders. ook katten kennen rangordes. zo zijn bijvoorbeeld open poezen met kittens het hoogste in rang in een roedel. zo zijn (en in dit geval was) een kater die open (was) hoger in rang dan een poes... nu is kater geholpen hormonen veranderen dus hij ruikt WEL anders... het heeft echt meer tijd nodig.

Ah.. oke je bedoelde het zo, kon he dat je er naast leesde, ik heb dat ook soms zene. ;)
En die geur bedoelde ik de da.
Dat kan het dus ook zijn Anne. :)

Bewerkt door Solotje, 23 april 2010 - 15:32.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 23 april 2010 - 15:34

ik had het ook eerst zo begrepen hoor anja ;) toen ik dat van britjes las ;)

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#14 Geplaatst 23 april 2010 - 15:38

maakt niet uit ik lees ook wel eens wat fout :) ... maar anders eens bach bloesem proberen bij de poes? zodat ze wat toegangkelijker/rustiger word?

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 april 2010 - 16:46

welke dan? en bij samaya dan of bij boo'ke? of bij allebei?

Geplaatste afbeelding