Spring naar inhoud

- - - - -

de liefde is over

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#16 Geplaatst 23 april 2010 - 17:12

bij samaya je kater doet notmaal niet? doet het zelfde als andrrs dus probleem ligt bij samaya welke weet ik niet precies.. volgens mij hadden we hier op het forum toch een bach bloesem expert?

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 23 april 2010 - 17:26

jep, ons lies.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 23 april 2010 - 18:13

veel succes! hoop dat het gauw inorde komt!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 23 april 2010 - 19:30

:geluk: :geluk: :geluk: , je kan om te beginnen voor beide al rescue druppels in hun drinkbakje doen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 23 april 2010 - 19:56

Rustig blijven ademen Anne :hug: :hug: :hug:
Hier komen Gabriêl en Nellemieke heel goed overeen en toch gebeurt het ook dat als Gabriël ergens ligt en Nelleke wil erbij,  hij gewoon ergens anders gaat liggen. Dat geruzie: is dat niet wild spelen? Want hier kunnen ze er soms ook van: met echte krijsgeluiden en toch is het maar spelen.
Blijf aan Samaya tonen dat je haar heel graag ziet, geef haar extra knuffelmomenten, neem haar eventueel even apart: wat quality-time. Dwing ze niet om iets samen te doen.
En bekijk het even op deze manier: ons gezin bestaat uit  5 mensen en we komen ook niet elke dag even goed overeen. Af en toe wordt er ook eens geroepen (vooral die pubers kunnen er wat van) en met deuren gegooid en toch blijven we elkaar graag zien.
Misschien is Samaya gewoon een poes die niet zo knuffelachtig is met andere katten? Of wil ze gewoon op tijd en stond haar rust. Geef ze gewoon de tijd om elkaar nog beter te leren kennen. Binnen een paar weken is Bo ook zijn hormonen kwijt en zal hij ook wat rustiger worden. (al kan Finn hier ook momenten hebben dat hij rondcrosst en op alle katinnen wil zitten :louche: ).
Je kan inderdaad al beginnen met Rescue druppels in het water te doen. Ikzelf geef er op dit moment Walnut bij (omgaan met veranderingen) en Mimulus voor Nelleke (en sinds ze dit krijgt, is ze totaal anders tegenover Bebbel). Best neem je contact op met Lies. Zij heeft hier heel veel ervaring in en kan met jou bespreken wat en hoe.
Heel veel geduld en als het teveel wordt: gooi het er maar uit :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 23 april 2010 - 22:23

Joloka zei:

Rustig blijven ademen Anne :hug: :hug: :hug:
Hier komen Gabriêl en Nellemieke heel goed overeen en toch gebeurt het ook dat als Gabriël ergens ligt en Nelleke wil erbij, hij gewoon ergens anders gaat liggen. Dat geruzie: is dat niet wild spelen? Want hier kunnen ze er soms ook van: met echte krijsgeluiden en toch is het maar spelen.
Blijf aan Samaya tonen dat je haar heel graag ziet, geef haar extra knuffelmomenten, neem haar eventueel even apart: wat quality-time. Dwing ze niet om iets samen te doen.
En bekijk het even op deze manier: ons gezin bestaat uit 5 mensen en we komen ook niet elke dag even goed overeen. Af en toe wordt er ook eens geroepen (vooral die pubers kunnen er wat van) en met deuren gegooid en toch blijven we elkaar graag zien.
Misschien is Samaya gewoon een poes die niet zo knuffelachtig is met andere katten? Of wil ze gewoon op tijd en stond haar rust. Geef ze gewoon de tijd om elkaar nog beter te leren kennen. Binnen een paar weken is Bo ook zijn hormonen kwijt en zal hij ook wat rustiger worden. (al kan Finn hier ook momenten hebben dat hij rondcrosst en op alle katinnen wil zitten :louche: ).
Je kan inderdaad al beginnen met Rescue druppels in het water te doen. Ikzelf geef er op dit moment Walnut bij (omgaan met veranderingen) en Mimulus voor Nelleke (en sinds ze dit krijgt, is ze totaal anders tegenover Bebbel). Best neem je contact op met Lies. Zij heeft hier heel veel ervaring in en kan met jou bespreken wat en hoe.
Heel veel geduld en als het teveel wordt: gooi het er maar uit :hug: :hug: :hug:
Beter dan dit kan ik het niet uitleggen! :thumb:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#22 Geplaatst 24 april 2010 - 12:25

:geluk: :geluk: :geluk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 28 april 2010 - 09:10

Anne, hoe is het nu? :hug:

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 28 april 2010 - 13:15

nog altijd niet gelijk voordien... :( ik kan het echt niet beter zeggen dan dat de liefde over is :(

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 28 april 2010 - 15:24

:( Nog wat tijd geven. ;)

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 28 april 2010 - 16:36

ze zijn weer aant vechten. soms lijkt het spelen, soms lijkt het echt te wild

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#27 Geplaatst 28 april 2010 - 17:40

xantippe zei:

kan je het eens filmen met geluid?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 28 april 2010 - 19:31

Je hebt nu éénmaal minder goede koppeltjes zal ik maar zeggen. Hier komen Melvin en Silas goed overeen, maar het is ook niet zoals bij velen dat je ze samen lekker koddig in een mandje zal vinden. Bij elkaar of naast elkaar op een normale afstand: Ja, samen in één kamer of kattenkwaad uithalen: ja, samen eten: ja (afhankelijk wat het is), samen spelen: ja (maar zoals bij Lut kan dit ook heel snel omdraaien in een klein gevecht of is het spelen op een harde manier met het nodige lawaai).

Sommige katjes leven nu éénmaal liever op hun gemak. De éne mens knuffelt ook liever dan de andere...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 28 april 2010 - 19:51

xantippe zei:

Als Finn en Zita samen "spelen", denk ik ook vaak dat ze aan het vechten zijn. En vroeger probeerde ik dan het "slachtoffer" weg te halen, maar dat bleek dan vaak de uitdager te zijn :ha . Deze ochtend was het hier weer van dat maar dan met Finn en Bebbel (Bebbel als uitdager tegen grote Finn) en Nelleke wou ondertussen spelen met de staart van Bebbel. Mocht ik niet beter weten (en ze niet in de gaten houden), ik zou hier ook panikeren hoor. Wat ik soms wel doe als ik vind dat ze iets te ver gaan, is heel hard in mijn handen klappen of eens met een deur slaan en dan stoppen ze. Echte vechtende katten, stoppen dan niet zunne. :hug:
Ik dacht dat Zoë eens een filmpje had gepost van haar "spelende" broertjes.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 28 april 2010 - 19:58

Hier was het 3 dagen ruzie. Amon wilde niets van Nona hebben na haar sterilisatie. Hij blies, gromde, begon plots te vechten om eten. Na die 3 dagen ging het geleidelijk aan beter. Na een week was het echt volledig weer zoals eerst. Hoe lang is het al bezig?

Geplaatste afbeelding